Olej do silników wysokoprężnych Mobil Delvac został wprowadzony do sprzedaży w 1925 roku. Miał sprostać nowym wyzwaniom stawianym przez właścicieli coraz bardziej popularnych pojazdów z silnikami Diesla. Jak pokazała historia, oczekiwania kierowców i producentów silników wobec olejów przez dekady wyłącznie rosły, a kolejne pokolenia inżynierów ExxonMobil prezentowały coraz nowocześniejsze wcielenia oleju Mobil Delvac.
W połowie lat 20. XX wieku, firma Vacuum Oil, poprzedniczka ExxonMobil opracowała specjalną formulację oleju silnikowego, przeznaczonego do smarowania silników wysokoprężnych. Prace amerykańskich inżynierów Vacuum Oil były na ówczesne czasy wybitnym osiągnięciem, a nowy produkt został zarejestrowany pod nazwą Diesel Engine Lubricant by VACuum Oil, w skrócie DELVAC. Kolejne dekady upłynęły na dalszym udoskonalaniu składu olejów Mobil Delvac. Chcąc dotrzymać kroku gwałtownemu rozwojowi branży transportowej, w latach 30. XX wieku inżynierowie podnieśli skuteczność oleju Mobil Delvac w zakresie ochrony silnika przed zużyciem i korozją. Jednak prawdziwą rewolucją technologiczną było opracowanie w latach 70. pierwszych olejów syntetycznych. Prezentacja pierwszego syntetycznego oleju Mobil Delvac 1 do wysoko obciążonych silników Diesla odbyła się w 1977 roku.
Rosnące ceny paliw oraz duża konkurencja to z kolei główne wyzwania branży transportowej lat 90. XX wieku. Odpowiedzią inżynierów Mobil Delvac były poszukiwania sposobów wydłużenia żywotności silników dzięki produktom smarnym. Maksymalne zabezpieczenie inwestycji w pojazdy oraz optymalizacja kosztów w firmie transportowej do dzisiaj nie tracą na swoim znaczeniu. Na rynku pojawiły się pojazdy ciężarowe wyposażone w systemy ograniczające emisję spalin, a coraz bardziej restrykcyjne normy Euro podniosły poprzeczkę także wobec producentów olejów silnikowych.
W maju 2013 roku ExxonMobil wprowadził na rynek w skali globalnej olej syntetyczny o niskiej lepkości Mobil Delvac 1 LE 5W-30, zaprezentowany po raz pierwszy w Europie wcześniej, bo w 2009 roku. Niezależne testy na torze Millbrook w Wielkiej Brytanii wykazały, że produkty syntetyczne Mobil Delvac 1, w tym Mobil Delvac 1 LE 5W-30, mogą ograniczyć zużycie paliwa nawet o 2,9 proc. Aktualna oferta środków smarnych Mobil Delvac obejmuje przede wszystkim produkty klasy premium – oleje syntetyczne do silników wysokoprężnych oraz oleje przekładniowe i smary.
– „Po dziewięćdziesięciu latach nie ma dla nas lepszej nagrody niż świadomość, że środki smarne Mobil Delvac odgrywają ważną rolę w rozwoju setek przedsiębiorstw. Jesteśmy im wdzięczni za zaufanie do olejów i smarów Mobil Delvac, pozwalających wydłużyć żywotność pojazdów." – mówi Elżbieta Jaroszewska z ExxonMobil Poland.
Komentarze