Przygotowany przez firmę Delphi samochód, pokona trasę z Kalifornii do Nowego Jorku. Będzie to najdłuższy przejazd automatycznie kierowanym pojazdem w Ameryce Północnej.
Delphi Automotive zademonstruje pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej. Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a jej trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).
Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.
– „Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas”.Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości.” – powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii.
Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
- Radar, System kamer wizyjnych oraz Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);
- Wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;
- V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;
-
Inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu;
– System wsparcia w przypadku korków na drodze;
– Automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
– Automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
– System automatycznego parkowania i System wspomagania parkowania.
Technologie aktywnego bezpieczeństwa umożliwiają pojazdom natychmiastowe podejmowanie skomplikowanych decyzji na drodze, jak np. zatrzymanie, a następne ruszenie pojazdu w sytuacji zbliżania się do skrzyżowania dróg równorzędnych, wyliczenie odpowiedniego momentu dla włączenia się do ruchu na autostradzie, a także najbezpieczniejszy sposób na ominięcie rowerzysty. Wiele z tych możliwości do tej pory podlegało ograniczeniom ze względu na brak odpowiednio zaawansowanych technologii.
– „Nasza bogata oferta produktów oraz wiedza i doświadczenie w integrowaniu wielu różnych systemów w pojazdach stawiają nas na znakomitej pozycji, wśród jedynie kilku firm, które są w stanie zaoferować producentom samochodów kompleksowe rozwiązania umożliwiające automatycznie kierowanie pojazdem” – dodał Owens.
Firma Delphi aktywnie współpracuje z producentami samochodów w kwestii produkcji w pełni zautomatyzowanych pojazdów. Opracowanie wielu z tych technologii aktywnego bezpieczeństwa wymagało długofalowych wizji. Dzisiaj są one montowane w samochodach.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
piotr, 26 marca 2015, 0:10 0 0
Technologia Delphi to tak naprawdę system Mobileye...
Odpowiedz