Nowy model MINI, stworzony pod egidą BMW, właśnie trafia na rynek. Wraz z nim debiutuje nowa seria silników, wśród których pojawił się pierwszy 3-cylindrowy model tego producenta. Świece zapłonowe do wszystkich nowych silników dostarcza firma NGK.
Nowy model MINI trafił do salonów w pierwszej połowie 2014 r. Samochód posiada modułowy silnik stworzony wyłącznie przez BMW. Jego trzy turbodoładowane wersje mają pojemność skokową 1,2-, 1,5- oraz 2,0 litry. Najbardziej przykuwająca uwagę jest wersja 1,5-litrowa – to pierwszy 3-cylindrowy silnik BMW. Z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem ma moc od 90 do 170 kW (122 – 231 KM). Model ten ma zastąpić mniejsze, 6-cylindrowe, szeregowe silniki BMW i zasilać także modele 1 Series oraz i8.
Na oryginalne wyposażenie do tego silnika firma NGK dostarcza świecę zapłonową SILZKGR8B8S. Za tym symbolem kryje się świeca z podwójnych metali szlachetnych z irydowym wierzchołkiem na elektrodzie centralnej oraz platynową płytką na elektrodzie masy z bihexagonalnym gwintem M10. Świeca ta charakteryzuje się także wydłużonym izolatorem oraz połączeniem „kubkowym”. Metale szlachetne zastosowane na elektrodach gwarantują niezawodność zapłonu i najwyższą wydajność silnika nawet przy bardzo wysokich obrotach i dużych turbulencjach mieszanki. Z kolei nowy kształt izolatora i końcówki skutkuje zwiększoną odpornością na przebicia i awarie elektryczne nawet przy ekstremalnie wysokich poziomach napięcia zapłonowego.
Topowy model spośród nowych MINI wyposażony w 2-litrowy turbodoładowany silnik 4-cylindrowy. Zastąpił on 1.6-litrowy turbodoładowany silnik montowany wcześniej w modelu Mini Cooper S. Ma on moc 140 kW (192 KM) i moment obrotowy 280 Nm. Ten modułowy silnik również ma instalowaną na oryginalnym wyposażeniu świecę zapłonową SILZKGR8B8S firmy NGK.
Komentarze