Sukces Dunlopa w wyścigu Le Mans

9 lipca 2014, 14:48

Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans był dla Dunlopa ważnym wydarzeniem. W LMP2 – jedynej klasie, w której w tym roku konkurowali producenci opon – samochody na oponach Dunlop zajęły pierwsze, drugie i trzecie miejsce.

Osiągnięcia Dunlop na Le Mans w sezonie 2014 – finaliści klasy LMP2:

Różnice w statystkach w porównaniu do ubiegłego roku są znaczne. Jednak nie powinny one dziwić, ponieważ w sezonie 2014 pojazd bezpieczeństwa wyjeżdżał na mokrą nawierzchnię toru stosunkowo rzadko.

  • Trzy najlepsze zespoły oraz pięciu z sześciu najlepszych finalistów jechało na oponach Dunlop – tak samo jak w sezonie 2013.
  • Samochody na oponach Dunlop prowadziły przez wszystkie 354 okrążenia.

Zwycięzcy – zespół Jota Sport – prowadzili przez zaledwie 8,8% czasu wyścigu, pięciokrotnie odbierając prowadzenie.
Ekipa #35 G-Drive Racing prowadziła przez 240 okrążeń – 67,8% całego dystansu.
Prowadzenie obejmowało sześć różnych zespołów, a w ciągu 24 godzin liderzy zmieniali się 29 razy.

  • Dziewięć najszybszych okrążeń wyścigu przejechano na oponach Dunlop przy sześciu różnych zestawach podwozi i silników.
  • Najszybsze okrążenie wyścigu wyznaczył Nelson Panciatici, prowadzący Signatech Alpine. Jego czas 3:37.787 był o zaledwie 0.006 sekund krótszy niż czas okrążenia ustanowiony przez Tristana Gommendy z ekipy Thiriet by TDS Racing i o 0,3 sekundy krótszy niż rekord sezonu 2013. Wynik jest tym lepszy, że na torze panowały warunki, które teoretycznie spowalniały czasy przejazdów nawet o sekundę.
  • Osiem różnych najszybszych czasów okrążeń zostało ustanowionych przez pięciu różnych kierowców, w każdym przypadku na oponach Dunlop.
  • Harry Tincknell z ekipy Jota i Nelson Panciatici z Signatech ustanowili najszybszą średnią przejazdu dziesięciu okrążeń – 3:40.1. To zaledwie 0,12 sekundy wolniej niż najszybsze pojedyncze okrążenie na oponach innych niż Dunlop.
  • 20 najlepszych przebiegów w średnich czasach przejechały samochody na oponach Dunlop.
  • W wyścigu wykorzystano wszystkie pięć specyfikacji opon, przy czym każda z nich wykonywała co najmniej podwójne przebiegi – dotyczy to również opcji mokrej i pośredniej. Było to pierwsze wykorzystanie wszystkich pięciu specyfikacji do wielokrotnych przebiegów podczas wyścigu.
  • Ekipa Jota wykonywała poczwórne przebiegi w ramach strategii nadrobienia opóźnienia powstałego na wczesnym etapie wyścigu i wygrała wyścig – większość zespołów wykonywała potrójne i poczwórne przebiegi na oponach typu slick. Ekipa Jota wykorzystała zaledwie 11 kompletów opon slick przez całe 24 godziny wyścigu.

 

 

Dowiedz się więcej

Dunlop Sport Maxx Race do limitowanej edycji Mercedesa
Dunlop Sport Maxx Race do limitowanej edycji Mercedesa

Najnowsza wersja sportowego supersamochodu Mercedes-Benz SLS AMG GT FINAL EDITION jest dostępna opcjonalnie na oponach Dunlop Sport Maxx Race. Powstanie tylko 350 egzemplarzy w tej wersji. We współpracy z Mercedes-AMG Dunlop zaprojektował nowe rozmiary najbardziej sportowej opony w swojej ofercie, specjalnie na potrzeby limitowanej edycji auta. Na przednią oś Dunlop oferuje Sport Maxx Race w […]

Goodyear i Dunlop najlepsze w teście letniego ogumienia
Goodyear i Dunlop najlepsze w teście letniego ogumienia

W teście letnich opon w rozmiarze 205/55R16, przeprowadzonym przez „Auto Świat” opony Dunlop Sport BluResponse oraz Goodyear EfficientGrip Performance zajęły dwa pierwsze miejsca i uzyskały ocenę wzorową. Opony sprawdzano pod kątem efektywności paliwowej oraz oporów toczenia, a także właściwości na mokrej i suchej nawierzchni. Tygodnik za najlepszą oponę uznał Dunlop Sport BluResponse, pisząc, że to […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!