Tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans był dla Dunlopa ważnym wydarzeniem. W LMP2 – jedynej klasie, w której w tym roku konkurowali producenci opon – samochody na oponach Dunlop zajęły pierwsze, drugie i trzecie miejsce.
Osiągnięcia Dunlop na Le Mans w sezonie 2014 – finaliści klasy LMP2:
Różnice w statystkach w porównaniu do ubiegłego roku są znaczne. Jednak nie powinny one dziwić, ponieważ w sezonie 2014 pojazd bezpieczeństwa wyjeżdżał na mokrą nawierzchnię toru stosunkowo rzadko.
- Trzy najlepsze zespoły oraz pięciu z sześciu najlepszych finalistów jechało na oponach Dunlop – tak samo jak w sezonie 2013.
- Samochody na oponach Dunlop prowadziły przez wszystkie 354 okrążenia.
Zwycięzcy – zespół Jota Sport – prowadzili przez zaledwie 8,8% czasu wyścigu, pięciokrotnie odbierając prowadzenie.
Ekipa #35 G-Drive Racing prowadziła przez 240 okrążeń – 67,8% całego dystansu.
Prowadzenie obejmowało sześć różnych zespołów, a w ciągu 24 godzin liderzy zmieniali się 29 razy.
- Dziewięć najszybszych okrążeń wyścigu przejechano na oponach Dunlop przy sześciu różnych zestawach podwozi i silników.
- Najszybsze okrążenie wyścigu wyznaczył Nelson Panciatici, prowadzący Signatech Alpine. Jego czas 3:37.787 był o zaledwie 0.006 sekund krótszy niż czas okrążenia ustanowiony przez Tristana Gommendy z ekipy Thiriet by TDS Racing i o 0,3 sekundy krótszy niż rekord sezonu 2013. Wynik jest tym lepszy, że na torze panowały warunki, które teoretycznie spowalniały czasy przejazdów nawet o sekundę.
- Osiem różnych najszybszych czasów okrążeń zostało ustanowionych przez pięciu różnych kierowców, w każdym przypadku na oponach Dunlop.
- Harry Tincknell z ekipy Jota i Nelson Panciatici z Signatech ustanowili najszybszą średnią przejazdu dziesięciu okrążeń – 3:40.1. To zaledwie 0,12 sekundy wolniej niż najszybsze pojedyncze okrążenie na oponach innych niż Dunlop.
- 20 najlepszych przebiegów w średnich czasach przejechały samochody na oponach Dunlop.
- W wyścigu wykorzystano wszystkie pięć specyfikacji opon, przy czym każda z nich wykonywała co najmniej podwójne przebiegi – dotyczy to również opcji mokrej i pośredniej. Było to pierwsze wykorzystanie wszystkich pięciu specyfikacji do wielokrotnych przebiegów podczas wyścigu.
- Ekipa Jota wykonywała poczwórne przebiegi w ramach strategii nadrobienia opóźnienia powstałego na wczesnym etapie wyścigu i wygrała wyścig – większość zespołów wykonywała potrójne i poczwórne przebiegi na oponach typu slick. Ekipa Jota wykorzystała zaledwie 11 kompletów opon slick przez całe 24 godziny wyścigu.
Komentarze