25 lat temu w Polsce nastąpił przełom. Trwają obchody rocznicy odzyskania wolności politycznej i gospodarczej. Ćwierć wieku temu zaczęły rodzić się pierwsze polskie, niezależne przedsiębiorstwa, wówczas działalność rozpoczął także Inter Cars. Właśnie w tym kontekście przeprowadzona została coroczna konferencja, podsumowująca działalność firmy.
Rekordowy rok Inter Cars w 25. rocznicę wolności
Zmiana ustroju, zasad funkcjonowania biznesu i budowania wolnej gospodarki przez Inter Cars wykorzystana została w pełni i z zaangażowaniem. Dziś firma jest jednym z liderów europejskiego i światowego rynku dystrybucji części samochodowych.
Coroczna konferencja Inter Cars Relacje Inwestorskie odbyła się 4 czerwca br. w Warszawie. Tym razem pod hasłem "Części tworzą całość" jeden z największych dystrybutorów części samochodowych na świecie przedstawił wyniki finansowe spółki, raporty z rynków międzynarodowych, informacje na temat otoczenia rynkowego i zrealizowanych inwestycji oraz strategicznych planów na przyszłość.
– „Dziś mamy 25. rocznicę odzyskania wolności. Dziś również spotykamy się, by kolejny raz zaprezentować znakomite wyniki finansowe firmy. Spółki powstałej na zrębach odzyskanej wolności gospodarczej. Spółki, która nie mogłaby nigdy zaistnieć na rynku i osiągnąć europejskiego sukcesu bez wydarzeń, które miały miejsce ćwierć wieku temu i które pośrednio powołały ją do życia." – podkreślił na spotkaniu prezentującym wyniki Inter Cars prezes firmy, Robert Kierzek.
– „Nie byłoby naszej firmy bez zmiany ustroju, bez ożywienia gospodarczego i otwarcia na świat. To tamtym wydarzeniom Inter Cars zawdzięcza dzisiejszy sukces, rolę lidera w kraju, Europie oraz na świecie." – dodał twórca firmy, Krzysztof Oleksowicz.
Doskonałym podsumowaniem kolejnego roku działania firmy jest informacja ważna dla każdego inwestora. 3 czerwca br. decyzją Rady Ministrów Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna została rozszerzona o obszar należącej do Inter Cars działki w Zakroczymiu. I dziś już spółka może oficjalnie potwierdzić, że właśnie w tym miejscu zrealizuje swoją najważniejszą inwestycję – Centrum Logistyki i Ekspansji.
– „Jesteśmy dumni i bardzo zadowoleni, że polskie przedsiębiorstwa liczyć mogą na tak cenne i aktywne wsparcie ze strony rządu. Ciesząc się jubileuszem 25 rocznicy odzyskania przez Polskę wolności gospodarczej oraz niespełna ćwierćwieczem istnienia Inter Cars, cieszymy się również, że żyjemy właśnie tu i właśnie teraz." – powiedział podczas konferencji Krzysztof Soszyński Wiceprezes Zarządu Inter Cars SA.
Zaczęło się w 1990 roku i jak zawsze – początki nie były łatwe. Siedem lat później powstał pierwszy magazyn i rozpoczęła działalność sieć warsztatów. W latach 1998-1999 w strukturach firmy pojawiła się pierwsza spółka zagraniczna. W 2000 roku rozpoczęło się trwające trzy lata tworzenie pierwszych sześciu filii, intensywne działania na rynku B2B oraz ekspansja na rynki wschodnie. Na przełomie lat 2004 i 2005 spółka zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, w 2006 roku osiągając pierwszy miliardowy przychód. Po kolejnych dwóch latach nastąpiła ważna dla firmy fuzja z JC Auto. Potem rosły przychody, rozbudowywane były spółki zagraniczne – aż do ubiegłorocznego tytułu Giełdowej Spółki Roku.
– „Sukcesem nie jest jednak pozycja rynkowego lidera. To skutek, a nie przyczyna. Prawdziwym sukcesem są znakomite relacje biznesowe, jakie Inter Cars zbudował z dostawcami i klientami. Przyświecająca nam idea realnego partnerstwa. Oparcie się na zaufaniu oraz dzieleniu się zyskiem. To uczyniło nas liderem. I naprawdę bardzo się cieszę, że odzwierciedlenie tej idei, która zawsze mi przyświecała, widzę dziś w moich współpracownikach. Zarazili się tym sposobem myślenia. Uczynili atutem przedsiębiorstwa. Stworzyli społeczność opartą na rzetelności, profesjonalizmie i innowacji. Bez nich nie byłoby naszych sukcesów." – powiedział Krzysztof Oleksowicz.
Jak wyglądał 2013 rok w kontekście obecności Inter Cars na polskiej Giełdzie Papierów Wartościowych?
– „W maju minionego roku spółka odnotowała najwyższy kurs akcji od ponad 5 lat. Dwa miesiące później pobiła kolejne historyczne rekordy, by w październiku ponownie je przekroczyć." – podsumowuje Piotr Zamora Dyrektor Finansowy w Inter Cars SA.
Pod koniec roku 2013 ponad 120 ekspertów, ankietowanych przez TNS Polska dla "Pulsu Biznesu", oceniło Inter Cars pod kątem m.in. kompetencji zarządczych, relacji z inwestorami i perspektyw rozwoju oraz jakości produktów i usług. W rezultacie firma otrzymała tytuł Giełdowej Spółki Roku 2013. Wszystko to za sprawą strategii rozwoju, która z roku na rok zwiększa udział spółki w rynku dystrybucji części samochodowych i czyni ją jednym ze światowych liderów branży. W skali wielkości Inter Cars należy do ścisłej czołówki dystrybutorów części samochodowych: zajmuje 5 miejsce w Europie (pierwsze w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej) i 10 w skali całego świata.
3,5 miliarda złotych przychodu
Przychód skonsolidowany spółki w 2013 roku wyniósł 3,5 mld zł, z czego udział zagranicznych spółek dystrybucyjnych w przychodzie sięgnął 1,16 mld zł. Aby zwiększyć wzrost zainwestowanego kapitału, Inter Cars systematycznie podnosi jakość obsługi, reagując na zmieniające się zapotrzebowanie rynkowe w tym względzie oraz buduje skonsolidowane siły zakupowe w ramach grupy i z partnerami zewnętrznymi.
– „Rozwijamy także unikatowy ekosystem oferty produktowej i usług One Stop Shop, zapewniającej największy asortyment, perfekcyjną sieć dystrybucji i transfer wiedzy. Czy to przekłada się na realne efekty? Sprzedawcy w naszych filiach odbierają dziennie 30 tys. telefonów od klientów. To chyba odpowiada na pytanie o reakcję rynku na prowadzone przez nas działania. A nam daje niesamowitą energię do dalszego dynamicznego rozwoju." – informuje Witold Kmieciak, Członek Zarządu.
– „Nasza społeczność w kraju i Europie liczy 5825 osób. To 5825 pomysłów każdego dnia. 5825 rozwiązań. 5825 idei. Ich moc napędza firmę, kształtuje jej codzienność i współtworzy przyszłość. Inwestując w ludzi, inwestujemy w siebie. Z różnorodności charakterów i postaw czerpiemy siłę, motywację, energię nadającą impet wielu realizowanym zadaniom. To zbiór różnorodnych osobowości, połączonych jednym celem i operujących pod jednym dachem. Wszystkim pracownikom Inter Cars od lat przekazujemy nasze wartości i skutecznie tworzymy silny. zgrany zespół." – powiedział Wojciech Twaróg, Członek Zarządu Inter Cars SA.
Serwisy Inter Cars odwiedza każdego miesiąca 2 mln unikalnych użytkowników. Dedykowanych serwisów www jest niemal 60, a każdy stworzony został z myślą o innych grupach klientów. Dziesiątki tysięcy fanów motoryzacji regularnie korzystają z profili firmowych w mediach społecznościowych. Inwestycja w rynek e-commerce pozwoli dodatkowo zwiększyć zasięg ofertowy Inter Cars. 291filii spółki w kraju i za granicą stanowi infrastrukturę będącą znakomitym zapleczem logistycznym dla usług sprzedażowych online. Posiadane zasoby ludzkie i możliwości wykonawcze pozwalają dziś tworzyć centra obsługi i logistyki, łączące świat realny z niemniej realnym światem wirtualnym (np. punkty bezpłatnego odbioru zamówionych towarów w lokalizacjach stacjonarnych).
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 6 czerwca 2014, 12:23 0 0
Brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
Anonim, 7 czerwca 2014, 22:21 0 0
5825 pracowników, idei, pomysłów z czego3/4 pracujących u franczyzobiorców ma najniższą krajową..reszta w kopercie..o ile będzie koperta. Smutne.
Odpowiedz
Anonim, 10 czerwca 2014, 10:27 0 0
no właśnie.. jak to wszystko pięknie wygląda w propagandzie a jak się cholernie nie przekłada na rzeczywistość..
Odpowiedz
Anonim, 11 czerwca 2014, 9:56 0 0
Wielki szacun dla pana Oleksowicza za to, że prawie 25 lat temu miał wizję firmy wybiegającą daleko do przodu i konsekwentnie to realizował. Dziś jednak przed całym rynkiem stoi wielkie wyzwanie. Cała reszta musi ostro pracować, żeby nie doszło do zdominowania rynku przez IC i żeby zachowana była jako taka równowaga i konkurencja. IC musi pamiętać, że w każdej firmie może dojść do przegrzania i warsztatów kanalarzy którzy podpisują umowy i są jak dojne krowy będzie ubywać. Stąd sprzedaż detalistom z dużymi rabatami i motointegrator to rozwiązania na skompensowanie przyszłych strat. Wydaje mi się, że otwarcie sieci warsztatów stricte IC to tylko kwestia czasu.
Odpowiedz
Anonim, 11 czerwca 2014, 10:21 0 0
Wyzysk,najniższa krajowa,robota u prywaciarza-franczyzobiorcy.Czym tu się podniecać?
Dojenie mechaników, i sprzedaż detalistom.Wizja na grande.
Odpowiedz