Nowa opona Uniroyal na zimowe warunki

16 października 2013, 14:10

Uniroyal wprowadza MS plus 77 – oponę stworzoną, by zapewnić bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach oraz na śniegu i lodzie. Zapewnia ona bezpieczne prowadzenie, krótką drogę hamowania i dobrą przyczepność w każdych zimowych warunkach drogowych, a także skutecznie zapobiega aquaplaningowi.

Na deszczową zimę

Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym, opracowanym z myślą o mokrych, oblodzonych i pokrytych śniegiem drogach, nowa opona do samochodów osobowych i SUV zapewni jeszcze większe bezpieczeństwo, niż jej popularna i sprawdzona poprzedniczka – MS plus 66.

Uniroyal MS plus 77 będzie dostępna w 52 rozmiarach o górnych indeksach prędkości od 190 km/h do 240 km/h. Wśród nich znajdzie się 46 różnych wariantów dopasowanych do felg o rozmiarach 15” i 18” oraz przekrojach pomiędzy 65%, a 40%. Tym samym, MS plus 77 obejmie swą ofertą pojazdy od choćby VW Golfa po luksusowe limuzyny.

Nowa koncepcja bieżnika

Główną funkcją bieżników opon deszczowych jest odprowadzanie wody z powierzchni opony. Przy prędkości 80 km/h, MS plus 77 odprowadza około 25 litrów wody na sekundę. Dzięki temu opona odznacza się dużą odpornością na aquaplaning. Bieżnik w kształcie ostrego V pomaga efektywnie odprowadzać wodę, a szerokie, otwarte kanały w części centralnej i barkowej bieżnika przyspieszają osuszanie opony.

Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają sztywne bloki na barkach opony. Dzięki nim kierowanie pojazdem na mokrej nawierzchni jest precyzyjne. Jeszcze lepszą przyczepność gwarantuje nowa mieszanka z dodatkiem siliki, stworzona specjalnie z myślą o oponach deszczowych.

Przyczepność na śniegu i lodzie

Starannie zaprojektowany system lameli wyróżniają liczne małe nacięcia w blokach bieżnika. Dzięki dużej powierzchni tarcia, zapewnia on doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie. Mikro-nacięcia tworzą efekt wycieraczki – przecinają cienką warstwę wody na oblodzonej nawierzchni i zgarniają ją do wnęk bieżnika. W ten sposób, MS plus 77 gwarantuje bezpieczeństwo na oblodzonych drogach. Podczas jazdy po śniegu, zwiększone powierzchnie styku poprawiają przyczepność, dzięki czemu siły wytwarzane w czasie hamowania i kierowania pojazdem mogą być precyzyjnie przenoszone.

Bezpieczeństwo na bardzo mokrych drogach

Porównanie MS plus 77 z jej poprzedniczką pokazuje postępy konstrukcji opon w dziedzinie bezpieczeństwa. Ryzyko aquaplaningu udało się zmniejszyć o 5%, a drogę hamowania skrócić o 2%. Znacznej poprawie uległy też właściwości jezdne na śniegu i lodzie.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!