Grupa Goodyear przedstawiła ofertę swoich opon zimowych na nadchodzący sezon zimowy. Wśród nich znalazła się najnowsza Dunlop Winter Response 2.
Dunlop Winter Response 2
Nowa opona Winter Response 2 jest przeznaczona do małych i kompaktowych samochodów.W ramach europejskiego systemu etykietowania opon, obowiązującego od listopada ubiegłego roku, opony – w rozmiarach od 16 do 22 cali – osiągnęły klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni.
Opony Winter Response 2 zaprojektowano z uwzględnieniem ważnych szczególnie zimą parametrów, mających wpływ na bezpieczeństwo, takich jak hamowanie, skręcanie na śniegu i lodzie oraz jazda na mokrej nawierzchni.
Dzięki innowacyjnym technologiom osiągi te zostały udoskonalone w stosunku do poprzedniego modelu. Wśród nowych rozwiązań znalazły się elementy barkowe nachylone pod kątem 45 stopni, które zwiększają przyczepność podczas pokonywania zakrętów na śniegu i lodzie. Nowy profil z innowacyjną geometrią bloków bieżnika poprawia trakcję podczas przyspieszania i hamowania na drogach pokrytych śniegiem. Natomiast zagęszczone lamele zwiększają powierzchnię „wgryzania się” opony w nawierzchnię, zapewniają stabilniejszą jazdę na mokrej drodze oraz gwarantują krótszą drogę hamowania i bardziej stabilne pokonywania zakrętów na śniegu. Winter Response 2 wyróżniają się również zwiększoną efektywnością paliwową.
Goodyear UltraGrip 8 Performance
Zapewniająca wysokie osiągi opona zimowa, przeznaczona do jazdy w trudnych warunkach – sprawdza się na śniegu, błocie pośniegowym, jak i na oblodzonych drogach. Bieżnik UltraGrip 8 Performance, wykonany z nowoczesnej mieszanki gumowej, utrzymuje elastyczność w niskich temperaturach, dając pewniejsze prowadzenie auta zimą.
Przy hamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pług śnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6 proc. w porównaniu do trzech konkurencyjnych opon, a ustawienie pod różnym kątem bloków bieżnika poprawia właściwości trakcyjne. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błoto pośniegowe, dlatego opona ma szersze rowki barkowe umożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większa powierzchnia styku w strefie środkowej poprawia parametry hamowania i daje większą kontrolę na lodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji.
Goodyear UltraGrip 8
Pierwsza opona z bieżnikiem kierunkowym, z zastosowaniem technologii 3D-BIS (ang. Block Interlocking System) na całej szerokości bieżnika, zapewniająca większą przyczepność i krótszą drogę hamowania. Innowacyjna technologia Goodyeara sprawia, że UltraGrip 8 jeszcze lepiej będzie spełniać oczekiwania kierowców związane z oponą zimową: większa przyczepność i krótsza droga hamowania, a także lepsze hamowanie i kierowanie pojazdem.
Ulepszone lamele boczne, z dużą ilością „wgryzających” się w podłoże krawędzi, dają oponie lepszą przyczepność boczną zarówno na śniegu, jak i mokrej nawierzchni.
Goodyear UltraGrip Performance 2
UltraGrip Performance 2 to kolejna generacja opon z rodziny UltraGrip, z technologią Adaptacyjnej Przyczepności Lamelek (Adaptive SipeGrip). Zaprojektowana specjalnie z myślą o kierowcach aut o wysokich osiągach ceniących dynamiczną jazdę we wszystkich warunkach zimowych.
Opona UltraGrip Performance 2 wyposażona jest w rowki obwodowe w kształcie zębów piły oraz wykorzystuje udoskonaloną mieszankę gumową na bazie krzemionki. Dzięki temu, w porównaniu z poprzedniczką, oferuje kierowcom lepszą trakcję na śniegu, lodzie i mokrej nawierzchni, znakomitą stabilność, większą przyczepność i krótszą drogę hamowania, a także bardzo dobre właściwości jezdne.
Dunlop SP WinterSport 4D
Dunlop SP WinterSport 4D wywodzi swoją nazwę od nowego systemu lameli w wersji 4D (ang. 4D sipe system). To opona zimowa klasy Ultra High Performance, która posiada szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, zaprojektowanych tak, aby zwiększać bezpieczeństwo oraz zapewniać kierowcy jeszcze większą pewność i komfort prowadzenia w zróżnicowanych warunkach zimowych.
W Dunlop SP WinterSport 4D pojawiają się zębate elementy po wewnętrznej stronie bloku bieżnika, przynoszące lepsze hamowanie w głębokim śniegu. Ulepszono także zachowanie tej opony na lodzie, dzięki mieszance zawierającej sfunkcjonalizowane polimery, pozwalającej uniknąć problemów wynikających z twardnienia mieszanki w niskich temperaturach.
Dunlop SP WinterSport 4D jest dostępna w 53 wariantach, od 195/65R15 do 285/30R21, co pokrywa ponad 80 proc. zapotrzebowania rynku samochodów na opony HP.
Dunlop SP Winter Sport 3D
Opracowana przez Dunlopa technologia Multi Radius Tread (MRT) pozwala uzyskać lepszy rozkład ciśnienia w oponie, zwiększyć powierzchnię styku z nawierzchnią co umożliwia bezpieczniejsze wchodzenie w ostre zakręty, nawet w bardzo trudnych warunkach.
Dunlop SP Winter Response
Dzięki zastosowaniu Touch Technology prowadzenie samochodu z oponami Dunlop SP Winter Response pozwala kierowcy na precyzyjne czucie nawierzchni oraz skrócenie drogi hamowania w każdych warunkach pogodowych.
Jako jedyną w swojej klasie oponę wyposażono w zróżnicowane nacięcia (Dual Blade System), które współpracując ze sobą zapewniają większą stabilność, lepszą trakcję i zwiększony poziom kontroli.
Ważną cechą konstrukcyjną tej opony jest zróżnicowana w zależności od indeksu nośności gęstość opasania. Umożliwia to optymalizację powierzchni kontaktu opony z podłożem, lepszą trakcję na śniegu, lodzie oraz odporność na aquaplaning. Dzięki zastosowaniu technologii bieżnika wielokątowego (MRT – Multi Radius Tread), zapewniony jest z kolei równomierny rozkład ciśnienia na powierzchni styku kontaktu opony z nawierzchnią, co poprawia trakcję zarówno na suchej, jak i mokrej drodze.
Komentarze