Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:37 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 14:22 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu

Prawo i przepisy

Konferencja Sieci Warsztatów MaXserwis 2018

W miniony weekend, 19-20 maja 2018 r., w łódzkim hotelu Vienna House Andel’s odbyła się Konferencja Sieci Warsztatów MaXserwis 2018.

Recykling opon z Bio Service

BIO SERVICE dostrzega potrzebę uregulowania kwestii recyklingu, a także utylizacji zużytych opon.

Warsztaty niezależne uciekły spod topora

19 kwietnia 2018 roku to ważna data z punktu widzenia wszystkich warsztatów motoryzacyjnych. Tego dnia Parlament Europejski przyjął ważne rozporządzenie, które gwarantuje konsumentom prawo do wolnego wyboru, gdzie mogą serwisować i naprawiać swoje auta. Gdyby przepisy weszły w życie w pierwotnie proponowanej formie – o prawidłowej diagnostyce samochodów poza autoryzowanymi serwisami moglibyśmy praktycznie zapomnieć.

SDCM pomaga polskim producentom zwiększyć eksport

Jeśli jesteś przedstawicielem polskiego producenta części i poszukujesz możliwości rozwinięcia swojej sprzedaży poza granicami Polski, z całą pewnością zainteresuje cię nowy projekt realizowany przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.

Zwycięstwo w batalii o OBD!

Parlament Europejski przyjął Pakiet Kompromisowy Rozporządzenia o Homologacji Typu Pojazdu w trakcie dzisiejszej sesji plenarnej w Strasburgu. Oznacza to, że Parlament opowiedział się za utrzymaniem złącza OBD jako obowiązkowego wyposażenia nowo produkowanych samochodów!

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja] Polecane

Petycja w sprawie OBD! [aktualizacja]

Zebraliśmy ponad 6 000 podpisanych petycji. Serdecznie dziękujemy za ich wypełnienie.

eCall – koń trojański w motoryzacji?

Telematyka to możliwość komunikacji z pojazdem za pomocą technologii bezprzewodowych w celu pozyskiwania danych pokładowych. Zamknięty dostęp do technologii telematycznych to zagrożenie dla warsztatów, a co to oznacza dla nas, kierowców?

Czysty transport: Polska przyjęła bardzo surowe przepisy

Przyjęta w styczniu ustawa o elektromobilności nie uwzględnia coraz popularniejszych na polskim rynku samochodów hybrydowych. Wyklucza też wstęp do stref czystego transportu dla hybryd typu plug-in, w których napęd można przełączyć na tryb elektryczny. Oznacza to, że w Polsce obowiązują najsurowsze normy wśród wszystkich krajów europejskich.

Producenci pojazdów korzystają z luki w przepisach w zakresie telematyki

Na rynek trafiają już samochody z zamkniętymi systemami telematycznymi, do których dostęp mają wyłącznie podmioty związane z producentami pojazdów (dealerzy, serwisy). Jak długo przyjdzie nam czekać na sprawiedliwe unijne przepisy w tym zakresie?

Złącze OBD jednak nie zniknie z samochodów? Jest duża szansa.

Istnieje duża szansa, że instalacja złącza OBD pozostanie obowiązkowa dla nowo produkowanych pojazdów. Odpowiednie zapisy pojawiły się w projekcie unijnego rozporządzenia. To dobra wiadomość dla wszystkich warsztatów niezależnych.

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.