Menu

PZPM

Producenci części ratują polski sektor motoryzacyjny

W 2013 roku produkcja sprzedana polskiego sektora motoryzacyjnego wyniosła w sumie blisko 110 mld zł, co oznacza kilkuprocentowy wzrost względem 2012 r. Taki wynik nie byłby możliwy do osiągnięcia bez producentów części i akcesoriów samochodowych, na co wskazują statystyki PZPM. Polska branża motoryzacyjna – części ponad samochodami W ubiegłym roku całościowa produkcja sprzedana polskiego sektora […]

Europejski rynek sprzedaży samochodów na 8% plus

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA podało, że europejski rynek samochodowy zakończył luty na 8% plusie. Oznacza to kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. W drugim miesiącu roku obywatele Unii Europejskiej kupili ponad 861 tys. nowych samochodów osobowych. Ożywiony ruch panuje także w polskich salonach, z których za sprawą licznych promocji i okienka derogacyjnego w lutym […]

Sprzedaż nowych samochodów osobowych – początek roku na plusie w całej Europie

Jak wynika z najnowszych danych ACEA, pierwszy miesiąc 2014 r., europejski rynek samochodowy zakończył na 5,5% plusie. styczniu Europejczycy kupili blisko 936 tys. nowych samochodów osobowych. W Polsce natomiast z salonów wyjechało o 11% osobówek więcej niż rok temu i ilościowo jest to najlepszy miesięczny wynik od prawie dwóch lat. Piąty miesiąc wzrostu w Unii […]

Wicepremier Piechociński spotkał się z branżą motoryzacyjną

14 grudnia br. odbyło się spotkanie kierownictwa Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z przedstawicielami branży motoryzacyjnej. Na spotkaniu rozmawiano o bieżącej sytuacji polskiego rynku i przemysłu motoryzacyjnego, oraz o tym jak pomóc branży w niełatwych czasach. Z przedstawicielami przemysłu i rynku motoryzacyjnego w Polsce spotkali się wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, wiceministrowie […]

PZPM, czyli Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest największą w Polsce organizacją, zrzeszającą producentów samochodów, motocykli, skuterów i nadwozi oraz ich przedstawicieli (importerów, dealerów, serwisy). Organizacja zajmuje się kontaktem z organami administracji publicznej, mediami, związkami zawodowymi i innymi organizacjami branżowymi (polskimi i światowymi), reprezentując interesy swoich członków. PZPM bierze aktywny udział w inicjowaniu zmian legislacyjnych czy opiniowaniu projektów ustaw, dotyczących branży motoryzacyjnej. PZPM jest członkiem stowarzyszeń ACEA, ACEM oraz CLCCR, za których pośrednictwem bierze udział w konferencjach i debatach, organizowanych na szczeblu unijnym. PZPM funkcjonuje od 1992 r., początkowo pod nazwą Stowarzyszenie Oficjalnych Importerów Samochodów. Więcej informacji na temat działalności PZPM znajdziesz w tej kategorii artykułów.