Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

PZPM

Przyszłość rynku motoryzacyjnego wobec wyzwań ochrony środowiska

3 października 2018 roku Parlament Europejski w głosowaniu przyjął stanowisko nakazujące obniżenie emisji CO2 w motoryzacji o 20% w 2025 r. i 40% w 2030 r. Co więcej, producenci pojazdów będą musieli zapewnić, że udział samochodów zero- i niskoemisyjnych (emitujących mniej niż 50 g CO2 na kilometr) wyniesie 20% sprzedaży nowych pojazdów do 2025 r. […]

Zarezerwuj swój czas na najważniejszy Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego

Na początku listopada w Warszawie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz środowiska naukowe i akademickie. Kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM, zapowiada się jeszcze ciekawiej i z pewnością zaskoczy różnorodnością poruszanych zagadnień.

Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w 2017 r. – znów rekord

Bardzo wysoki bilans sprzedaży nowych samochodów w roku 2016 wydawał się trudny do przebicia w kolejnych dwunastu miesiącach. Rynek wciąż jednak dynamicznie rośnie, w 2017 r. rekord znów został poprawiony.

Koniec ery diesla – czeka nas zmiana prawa w Europie

Wyniki testu przeprowadzonego przez organizację ADAC nie pozostawiają wątpliwości – nowe samochody z silnikami Diesla mogą przekraczać normy emisji tlenków azotu nawet o 900 procent!

Chińskie opony podbijają europejski rynek

Jednym z najchętniej importowanych produktów stały się na przestrzeni ostatnich lat tanie azjatyckie opony samochodowe. Azjaci zaczęli sprzedawać tanie opony, jakościowo zbliżone do budżetowych opon europejskich producentów, dzięki czemu umocnili swoją pozycję na europejskim rynku.

Producenci części ratują polski sektor motoryzacyjny

W 2013 roku produkcja sprzedana polskiego sektora motoryzacyjnego wyniosła w sumie blisko 110 mld zł, co oznacza kilkuprocentowy wzrost względem 2012 r. Taki wynik nie byłby możliwy do osiągnięcia bez producentów części i akcesoriów samochodowych, na co wskazują statystyki PZPM. Polska branża motoryzacyjna – części ponad samochodami W ubiegłym roku całościowa produkcja sprzedana polskiego sektora […]

Europejski rynek sprzedaży samochodów na 8% plus

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA podało, że europejski rynek samochodowy zakończył luty na 8% plusie. Oznacza to kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. W drugim miesiącu roku obywatele Unii Europejskiej kupili ponad 861 tys. nowych samochodów osobowych. Ożywiony ruch panuje także w polskich salonach, z których za sprawą licznych promocji i okienka derogacyjnego w lutym […]

Sprzedaż nowych samochodów osobowych – początek roku na plusie w całej Europie

Jak wynika z najnowszych danych ACEA, pierwszy miesiąc 2014 r., europejski rynek samochodowy zakończył na 5,5% plusie. styczniu Europejczycy kupili blisko 936 tys. nowych samochodów osobowych. W Polsce natomiast z salonów wyjechało o 11% osobówek więcej niż rok temu i ilościowo jest to najlepszy miesięczny wynik od prawie dwóch lat. Piąty miesiąc wzrostu w Unii […]

Wicepremier Piechociński spotkał się z branżą motoryzacyjną

14 grudnia br. odbyło się spotkanie kierownictwa Ministerstwa Gospodarki oraz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej z przedstawicielami branży motoryzacyjnej. Na spotkaniu rozmawiano o bieżącej sytuacji polskiego rynku i przemysłu motoryzacyjnego, oraz o tym jak pomóc branży w niełatwych czasach. Z przedstawicielami przemysłu i rynku motoryzacyjnego w Polsce spotkali się wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, wiceministrowie […]

PZPM, czyli Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest największą w Polsce organizacją, zrzeszającą producentów samochodów, motocykli, skuterów i nadwozi oraz ich przedstawicieli (importerów, dealerów, serwisy). Organizacja zajmuje się kontaktem z organami administracji publicznej, mediami, związkami zawodowymi i innymi organizacjami branżowymi (polskimi i światowymi), reprezentując interesy swoich członków. PZPM bierze aktywny udział w inicjowaniu zmian legislacyjnych czy opiniowaniu projektów ustaw, dotyczących branży motoryzacyjnej. PZPM jest członkiem stowarzyszeń ACEA, ACEM oraz CLCCR, za których pośrednictwem bierze udział w konferencjach i debatach, organizowanych na szczeblu unijnym. PZPM funkcjonuje od 1992 r., początkowo pod nazwą Stowarzyszenie Oficjalnych Importerów Samochodów. Więcej informacji na temat działalności PZPM znajdziesz w tej kategorii artykułów.