ENEOS Motor Oil – najlepsze 0w20 na świecie!

22 marca 2023, 7:05

Olej silnikowy ENEOS X PRIME, stworzony z myślą o nowoczesnych silnikach, to prawdziwa rewolucja na rynku olejowym.

Turbodoładowane silniki benzynowe, wysilone silniki z wtryskiem bezpośrednim, jednostki współpracujące z silnikami elektrycznymi w układach hybrydowych to przykłady zastosowań nowego produktu marki ENEOS, czyli oleju silnikowego X PRIME. Jest to olej o szczególnych parametrach, przewyższających rynkową konkurencję, m.in. pod względem wskaźników lepkości.

ENEOS X PRIME: Mniejsze wibracje, większa wydajność, redukcja zużycia paliwa

Tworząc recepturę nowego oleju ENEOS X PRIME, inżynierowie japońskiej firmy obrali sobie za cel maksymalne zwiększenie komfortu jazdy. Choć cel ten wydaje się dość abstrakcyjny w przypadku takiego produktu jak olej silnikowy, udało się go zrealizować. Za sprawą unikalnej kombinacji olejów bazowych i dodatków uszlachetniających, olej przyczynia się do osiągnięcia znacznej redukcji tarcia pomiędzy elementami silnika, co z kolei przekłada się na wydłużenie ich żywotności, zmniejszenie wibracji oraz dźwięków, generowanych przez silnik. Olej przyczynia się także do zwiększenia trwałości łańcucha rozrządu.

Jak wskazuje poniższy wykres, ENEOS X PRIME redukuje tarcie w silnikach spalinowych o 58% w porównaniu do konwencjonalnych olejów silnikowych. Technologia ma także pozytywny wpływ na efektywność pracy jednostek spalinowych, co z kolei przekłada się na redukcję zużycia paliwa.

W porównaniu do konwencjonalnych olejów, ENEOS X PRIME jest w stanie zapewnić redukcję wibracji i poziomu hałasu w silnikach benzynowych na poziomie aż 24% podczas pracy na biegu jałowym. Podczas jazdy miejskiej (obroty w okolicach 2000 na minutę) redukcja wibracji wynosi 16%, a dźwięku 21%. Podczas jazdy autostradowej (ok. 3000 obr./min.) redukcja hałasu to aż 32% w porównaniu do silników zalanych konwencjonalnym olejem.

Bezkonkurencyjny wskaźnik lepkości – olej do nowoczesnych silników

Firma ENEOS poleca swój nowy produkt szczególnie do stosowania w najnowszych samochodach, spełniających wysokie normy ekologiczne (niskoemisyjnych). Są to często jednostki wysilone, generujące wysoką moc z małej pojemności. Drugą grupą silników, gdzie olej ENEOS X PRIME sprawdzi się szczególnie są jednostki współpracujące z silnikami elektrycznymi – w układach hybrydowych, hybrydach Plug-in, jak i układach z silnikiem spalinowym służącym jako generator prądu.

Ważną cechą tego oleju jest szczególna ochrona przed zjawiskiem spalania stukowego (LSPI) w małolitrażowych silnikach benzynowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wysokie parametry smarowania czynią z oleju ENEOS X PRIME produkt polecany do pojazdów wyposażonych w system start-stop.

Olej do samochodów japońskich i nie tylko…

Olej silnikowy ENEOS X PRIME spełnia normy jakościowe API SN, SN Plus , SP/RC oraz ILSAC GF-6, a także wiele innych, indywidualnych wymagań producentów pojazdów, takich jak Honda, Lexus, Nissan, Mitsubishi czy Subaru. Ze względu na długotrwałą współpracę pomiędzy koncernami, jest szczególnie polecany do samochodów marki Toyota, wyprodukowanych po 2019 r.

*Test według standardów WLTC

ENEOS X PRIME, w porównaniu do innych olejów silnikowych klasy premium, wyróżnia się najwyższymi wskaźnikami lepkości. Przykładowo, w przypadku oleju 0W20, parametry lepkości produktów konkurencji są niższe aż o 20%.

Opracowując olej X PRIME, firma ENEOS dążyła do dalszej poprawy efektywności paliwowej. W porównaniu z konwencjonalnymi produktami ze swojej oferty (w tej samej klasie lepkości API SN/RC ILSAC GF-5), udało się osiągnąć maksymalną oszczędność paliwa na poziomie 2% dla samochodów osobowych. Wynik ten potwierdziły testy zużycia paliwa, przeprowadzone w warunkach laboratoryjnych na seryjnie produkowanym samochodzie.

Testy wykazały także poprawę wydajności silnika zalanego olejem ENEOS X PRIME w zakresie przyspieszania. Poniższa grafika wskazuje na redukcję czasu przyspieszania od prędkości 40 do 100 km/h o niemal sekundę!

*Wydajność może się różnić w zależności od warunków użytkowania i klasy lepkości

ENEOS X PRIME już w Polsce

Olej ENEOS X PRIME trafił do oficjalnej sprzedaży w Polsce w marcu bieżącego roku. Na ten moment w naszym kraju dostępne są dwie wersje lepkościowe – 0W20 i 5W30. W najbliższym czasie do gamy ENEOX X Prime dołączą dwie formulacjie – 0w16 i 0w50.

Chcesz dowiedzieć się więcej o marce ENEOS? Przeczytaj wywiad z Sebastianem Wieruckim, National Sales & Marketing Managerem w ENEOS Europe.

Artykuł sponsorowany ENEOS

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Nocnymarek, 23 marca 2023, 20:17 4 0

Grafeny, molibdeny, magnesy, proszek z piór jednorożca :):)
Mie ma złych "OLEJÓW" są tylko zle dobrane :):):)

Odpowiedz

Kszak, 24 marca 2023, 9:40 6 0

Skoro przez tyle lat wszyscy producenci tak zawzięcie redukują tarcie, to już dawno większość maszyn smarowanych powinna być perpetuum mobile.

Odpowiedz

JOKO, 28 marca 2023, 10:11 0 0

Stosuję od 2 lat olej Eneos o w 20 Mitsubishi 1,6 benzyna jest OK.

Odpowiedz

Anonim, 30 sierpnia 2024, 14:55 0 0

Stosowałem do tej pory Eneos 10W30 ponieważ w tej chwili jest nie osiągalny jaki zamiennik mogę zastosować

Odpowiedz