Axalta Coating Systems opublikowało raport dotyczący popularności kolorów na globalnym rynku motoryzacyjnym (Global Automotive 2016 Color Popularity Report). Raport potwierdza dominującą pozycję bieli, chociaż nasycone pigmenty coraz częściej ożywiają kolory neutralne, co zapowiada powrót do szerszej palety barw.
„Widzimy, że konsumenci wyraźnie preferują kolory neutralne. Jest jednak pewien haczyk.” – wyjaśnia Nancy Lockhart, Color Marketing Manager Axalta na region Ameryki Północnej. „Często do neutralnych kolorów dodawane są nieco żywsze pigmenty, w celu stworzenia przyciągających wzrok odcieni. W przyszłości spodziewamy się, że pigmenty i efekty będą coraz częściej stosowane do pogłębiania kolorów neutralnych lub nadawania im dodatkowego uroku”.
Najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych regionów zawarte w raporcie dotyczącym popularności kolorów:
- Kolory na świecie: Wciąż dominuje biel – na każde 10 nowych samochodów aż 4 są białe.
- Afryka: Najczęściej wybierane są jasne kolory: wśród nowych samochodów łączny udział srebrnego i białego wynosi 63%.
- Azja: W Chinach ponad połowa nowych samochodów jest biała. Solidowy biały jest popularniejszy od perłowego o ponad 39 punktów procentowych. Natomiast w Japonii biel perłowa (27%) ma przewagę nad bielą w kolorze uni (7%).
- Europa: Szary (17%) jest tu popularniejszy niż w jakimkolwiek innym regionie. Czarny traci na popularności i jest już 7 punktów procentowych za dominującym białym.
- Ameryka Północna: Szary zyskuje 2% na popularności i zwiększa swoją przewagę nad srebrnym.
- Rosja: Beżowy/brązowy ma 8% udziału w rynku, podobnie jak w Chinach. W żadnym innym regionie kolor ten nie cieszy się taką popularnością.
- Ameryka Południowa: Zielony ma 5% udziału, podobnie jak w Rosji – w żadnym innym regionie nie jest on tak popularny.
Axalta wykorzystuje informacje o popularności kolorów, by wspierać swoich klientów. Elke Dirks, Automotive OEM Color Designer Axalta na region EMEA wyjaśnia: „Nasze raporty dotyczące popularności kolorów pozwalają nam wspierać producentów samochodów podczas podejmowania decyzji o przyszłych trendach kolorystycznych. Znajomość obecnych trendów pozwala nam przewidywać preferencje klientów w nadchodzących latach”.
„Fakt, że konsumenci dostrzegają takie niuanse kolorystyczne, jak np. w Azji, gdzie lakier perłowy i solidowy nie są tak samo popularne, potwierdza, że w różnych regionach preferencje są inne.” – dodaje Annie You, Axalta OEM Color Designer na rynek Chin. „Świadomość tych różnic przypomina nam, że musimy nieustannie analizować paletę kolorów żeby nadążać za nabywcami samochodów i producentami, którzy polegają na naszym doświadczeniu w wyborze kolorów”.
Komentarze