Lekka konstrukcja karoserii a innowacyjność w lakiernictwie

23 czerwca 2015, 11:33

Axalta Coating Systems bada, w jaki sposób lekka konstrukcja karoserii wpływa na innowacyjność w dziedzinie lakiernictwa.

Dr Klemens Bartmann, Global Director Technology OEM dla Axalta Coating Systems wygłosił referat na 28. Międzynarodowej Konferencji nt. lakiernictwa samochodowego SURCAR w Cannes (Francja). W swoim referacie Bartmann skupił się na wielopłaszczyznowych, lekkich konstrukcjach karoserii i niskotemperaturowych lakierach firmy Axalta. Omówił również metody stosowane przez Axalta podczas tworzenia nowego poziomu innowacji technologicznych. Firma pracuje nad zapewnieniem zrównoważonych procesów produkcji przeznaczonych dla producentów samochodów osobowych (OEM).

Od 50 lat SURCAR jest wiodącym, światowym forum dziedziny lakiernictwa samochodowego, które odbywa się naprzemiennie w Cannes lub w Szanghaju. Na konferencji spotyka się, pochodzące z ponad 25 krajów, międzynarodowe grono decydentów i ekspertów z sektora motoryzacyjnego oraz komercyjnego lakiernictwa samochodowego. W tym roku konferencja była poświęcona nowym, lekkim materiałom i konstrukcjom samochodowym oraz ich wpływowi na farby i lakiernictwo renowacyjne, łącznie z najnowszymi odkryciami w technice aplikacji.

– „Biorąc pod uwagę rosnącą popularność pojazdów elektrycznych oraz inne korzyści wynikające ze zmniejszenia wagi pojazdów, producenci poszukują nowych, lżejszych materiałów, mających zrównoważyć duży ciężar akumulatorów. Przemysł motoryzacyjny rozwija się stosując zróżnicowane i bardziej efektywne materiały do budowy karoserii, co za tym idzie, Axalta opracowuje produkty i systemy, które mają uzupełniać i wzmacniać te nowe konstrukcje poprzez szereg systemów aplikacji, tworzonych w odpowiedzi na różne wymagania techniczne klientów.” – wyjaśnił Bartmann.

W swoim referacie Bartmann analizował wpływ lekkiej konstrukcji karoserii na różne czynniki, począwszy od redukcji emisji CO2 w warsztacie naprawczym i zmniejszenia kosztów energii dzięki niskiej temperaturze w kabinie, a kończąc na możliwościach stylizacji, jakie zapewniają nowe, bardziej elastyczne materiały. Wyjaśniał, w jaki sposób na zmiany te wpływają przepisy międzynarodowe oraz nakreślił zalety i wady różnych technologii lakierniczych w zakresie systemów niskotemperaturowych. Bartmann wykazał, że firma Axalta jest dobrze przygotowana do spełnienia potrzeb technologicznych związanych z przyszłą, lekką konstrukcją karoserii.

– „Systemy wodne oraz ekologiczne technologie lakiernicze (typu Eco-Concept Harmonized Coating Technologiess) to tylko kilka przykładów innowacji, które już udostępniliśmy naszym klientom. Opracowaliśmy również technologie i produkty, takie jak lakiery samochodowe do nowych podłoży, suszenie w niskiej temperaturze oraz wodne i rozpuszczalnikowe systemy do kolorów specjalnych. I wciąż badamy nowe warianty technologiczne, które mają przynieść dalsze zmiany, jak np. zmniejszenie temperatury utwardzania warstw elektroforetycznych.” – stwierdził Bratmann.

Mając na względzie zrównoważony rozwój i wydajność, wiele nowych systemów firmy Axalta daje możliwość zmniejszenia liczby cykli w kabinie, dążąc jednocześnie do osiągnięcia takiej samej jakości powłoki lakierniczej, jaką zapewniają tradycyjne procesy lakiernicze.

Podsumowując Bartmann stwierdził:

– „Potencjalne korzyści dla producentów samochodów osobowych to, między innymi, wyższa wydajność, niższa emisja LZO, ograniczenie zużycia energii oraz niższe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne obiektu, a jednocześnie zapewnienie doskonałej jakości wykończenia karoserii pojazdów. Poprzez swoje innowacje, wiedzę i kompetencje w dziedzinie lakiernictwa, Axalta dąży do utrzymania pozycji silnego partnera branży lakiernictwa samochodowego na obecnym rynku oraz w przyszłości.”

Axalta sponsorowała uroczystość wręczania nagród SURCAR na zakończenie konferencji. Obejmowały one nagrodę za innowacyjność, nagrodę w dziedzinie technologii oraz nagrodę jury.

Dowiedz się więcej

Mobilne Centrum Szkoleniowe marek lakierniczych Axalta – Cromax, Spies Hecker i Standox
Mobilne Centrum Szkoleniowe marek lakierniczych Axalta – Cromax, Spies Hecker i Standox

W celu pozostania na bieżąco z najnowszymi produktami i technikami aplikacji kadra lakiernicza klientów marek lakierów renowacyjnych Cromax, Spies Hecker i Standox uczęszcza na różnego rodzaju szkolenia. Jednak, gdy przybycie do Centrum Szkoleniowego jest niemożliwe rozwiązaniem jest DemoVan. DemoVan to mobilne Centrum Szkoleniowe trzech globalnych marek lakierniczychfirmy Axalta – Cromax, Spies Hecker i Standox, które […]

Nowy Brand Manager marki Cromax
Nowy Brand Manager marki Cromax

Dries Van den Bergh jest nowym Brand Managerem Cromax na rynki Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Do 2010 był członkiem zespołu ds. marketingu kolorystycznego, w tym koordynatorem informacji kolorystycznej, przedstawicielem na rynki EMEA ds. globalnej bazy danych kolorystycznych, jak również kierownikiem ds. kolorystycznych w Belgii. Do niedawna Van den Bergh piastował funkcję managera ds. […]

Axalta Coating Systems wspiera zawody Formuła Student w Austrii
Axalta Coating Systems wspiera zawody Formuła Student w Austrii

Standox, jedna z trzech marek premium Axalta Coating Systems, globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych, zaoferowała swoją pomoc przy procesie lakierowania samochodu wyścigowego. Auto zostało zaprojektowane przez zespół studentów z Uniwersytetu Nauk Stosowanych z Wiednia na zawody Formuła Student 2015. Samochód zespołu OS.CAR został oficjalnie zaprezentowany 16 lipca 2015 roku na Uniwersytecie Nauk Stosowanych. Wraz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!