Axalta Coating Systems bada, w jaki sposób lekka konstrukcja karoserii wpływa na innowacyjność w dziedzinie lakiernictwa.
Dr Klemens Bartmann, Global Director Technology OEM dla Axalta Coating Systems wygłosił referat na 28. Międzynarodowej Konferencji nt. lakiernictwa samochodowego SURCAR w Cannes (Francja). W swoim referacie Bartmann skupił się na wielopłaszczyznowych, lekkich konstrukcjach karoserii i niskotemperaturowych lakierach firmy Axalta. Omówił również metody stosowane przez Axalta podczas tworzenia nowego poziomu innowacji technologicznych. Firma pracuje nad zapewnieniem zrównoważonych procesów produkcji przeznaczonych dla producentów samochodów osobowych (OEM).
Od 50 lat SURCAR jest wiodącym, światowym forum dziedziny lakiernictwa samochodowego, które odbywa się naprzemiennie w Cannes lub w Szanghaju. Na konferencji spotyka się, pochodzące z ponad 25 krajów, międzynarodowe grono decydentów i ekspertów z sektora motoryzacyjnego oraz komercyjnego lakiernictwa samochodowego. W tym roku konferencja była poświęcona nowym, lekkim materiałom i konstrukcjom samochodowym oraz ich wpływowi na farby i lakiernictwo renowacyjne, łącznie z najnowszymi odkryciami w technice aplikacji.
– „Biorąc pod uwagę rosnącą popularność pojazdów elektrycznych oraz inne korzyści wynikające ze zmniejszenia wagi pojazdów, producenci poszukują nowych, lżejszych materiałów, mających zrównoważyć duży ciężar akumulatorów. Przemysł motoryzacyjny rozwija się stosując zróżnicowane i bardziej efektywne materiały do budowy karoserii, co za tym idzie, Axalta opracowuje produkty i systemy, które mają uzupełniać i wzmacniać te nowe konstrukcje poprzez szereg systemów aplikacji, tworzonych w odpowiedzi na różne wymagania techniczne klientów.” – wyjaśnił Bartmann.
W swoim referacie Bartmann analizował wpływ lekkiej konstrukcji karoserii na różne czynniki, począwszy od redukcji emisji CO2 w warsztacie naprawczym i zmniejszenia kosztów energii dzięki niskiej temperaturze w kabinie, a kończąc na możliwościach stylizacji, jakie zapewniają nowe, bardziej elastyczne materiały. Wyjaśniał, w jaki sposób na zmiany te wpływają przepisy międzynarodowe oraz nakreślił zalety i wady różnych technologii lakierniczych w zakresie systemów niskotemperaturowych. Bartmann wykazał, że firma Axalta jest dobrze przygotowana do spełnienia potrzeb technologicznych związanych z przyszłą, lekką konstrukcją karoserii.
– „Systemy wodne oraz ekologiczne technologie lakiernicze (typu Eco-Concept Harmonized Coating Technologiess) to tylko kilka przykładów innowacji, które już udostępniliśmy naszym klientom. Opracowaliśmy również technologie i produkty, takie jak lakiery samochodowe do nowych podłoży, suszenie w niskiej temperaturze oraz wodne i rozpuszczalnikowe systemy do kolorów specjalnych. I wciąż badamy nowe warianty technologiczne, które mają przynieść dalsze zmiany, jak np. zmniejszenie temperatury utwardzania warstw elektroforetycznych.” – stwierdził Bratmann.
Mając na względzie zrównoważony rozwój i wydajność, wiele nowych systemów firmy Axalta daje możliwość zmniejszenia liczby cykli w kabinie, dążąc jednocześnie do osiągnięcia takiej samej jakości powłoki lakierniczej, jaką zapewniają tradycyjne procesy lakiernicze.
Podsumowując Bartmann stwierdził:
– „Potencjalne korzyści dla producentów samochodów osobowych to, między innymi, wyższa wydajność, niższa emisja LZO, ograniczenie zużycia energii oraz niższe koszty inwestycyjne i eksploatacyjne obiektu, a jednocześnie zapewnienie doskonałej jakości wykończenia karoserii pojazdów. Poprzez swoje innowacje, wiedzę i kompetencje w dziedzinie lakiernictwa, Axalta dąży do utrzymania pozycji silnego partnera branży lakiernictwa samochodowego na obecnym rynku oraz w przyszłości.”
Axalta sponsorowała uroczystość wręczania nagród SURCAR na zakończenie konferencji. Obejmowały one nagrodę za innowacyjność, nagrodę w dziedzinie technologii oraz nagrodę jury.
Komentarze