Wyraź swoją opinię: Co sądzisz o sprzedaży usług warsztatowych przez Internet?

8 maja 2012, 13:25

Rozwój Internetu w ostatnim czasie w bardzo zmienił funkcjonowanie wielu branż, jak chociażby bankowość czy ubezpieczenia. W obecnych czasach klienci zamiast chodzić do banków, aby samodzielnie zlecać operacje bankowe w zdecydowanej większości wolą korzystać z bankowości internetowej – dzisiaj wydaje się to naturalne, wręcz oczywiste.

Do korzystania z usług za pośrednictwem Internetu, zamiast samodzielnych wizyt w urzędzie zachęcały nas nawet Urzędy Skarbowe, ironicznie namawiając do tego, abyśmy samodzielnie do urzędu przyszli „jedynie jeśli mamy naprawdę ważny powód” (dla tych, którzy nie mieli okazji zapoznać się z akcją Ministerstwa Finansów – „Szybki Pit” polecamy obejrzenie np. tego filmiku).

Nie możemy dzisiaj jednak stwierdzić, że Internet zrewolucjonizował branżę usług warsztatowych. Co jest tego przyczyną? Brak odpowiednich narzędzi na rynku? Czy może jednak branża napraw samochodowych jest na tyle specyficzna, że najzwyczajniej nie da się jej „zinternetyzować”?

Z drugiej jednak strony, skoro przykładowy Kowalski, nawet jeśli nie uchodzi za wybitnego specjalistę od Internetu, z powodzeniem potrafi wysłać rozliczenie podatkowe online oraz zamówić pożyczkę w internetowym banku  – to dlaczego nie miałby w niedalekiej przyszłości umawiać się do pobliskiego warsztatu przez Internet, zamiast stać w kolejce i samodzielnie uzgadniać szczegóły zlecanej usługi twarzą w twarz z mechanikiem? Sprzedaż usług warsztatowych przez Internet mogłaby stać się wówczas elementem zwiększającym atrakcyjność danego warsztatu w oczach kierowców. 

Zapraszamy do dyskusji na ten temat oraz do oddania głosu w naszym sondażu. Za dwa tygodnie przedstawimy wyniki głosowania.

{uri:/ankietka/1}

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Sprzedaż usług warsztatowych przez Internet – wyniki sondażu
Sprzedaż usług warsztatowych przez Internet – wyniki sondażu

Dwa tygodnie temu opublikowaliśmy sondaż, w którym zapytaliśmy się, co sądzą Państwo o sprzedaży usług warsztatowych przez Internet. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami głosowania. Jak widać Czytelnicy, którzy wzięli udział w naszym sondażu są raczej otwarci na nowoczesne, innowacyjne rozwiązania i wierzą, że Internet może w najbliższych latach służyć do pozyskiwania nowych klientów warsztatu. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 9 maja 2012, 19:41 0 0

Ja nie reklamuje sie wcale w internecie, nie mam swojej. strony internetowej i nie narzekam na brak klientów. Nie myśle żeby klienci szukali warsztatu gdzieś w internecie -jeden zadowolony klient zawsze przyprowadza drugiego i tak dalej. Jak ktoś nie wie gdzie naprawić samochód to pyta sie szwagra, sąsiada, teścia.....

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2012, 8:30 0 0

W odróżnieniu od powyższego komentarza, korzystam w 95 % z internetu (jestem warsztatowcem). Nie narzekam na brak pracy, ale zauważam, że coraz więcej klientów zagląda na strony internetowe, szuka opinii, poleceń, itp i dopiero wówczas osobiście zagląda do warsztatu. Jest to broń obosieczna, poneważ jeden "zawiedziony" klient może zepsuć całe dotychczasowe pozytywne wyniki, na które rzetelnie warsztat pracował przez jakiś czas. No cóż ....taki jest wymóg obecnej rzeczywistości. Dodam jeszcze, że pracuję w miejscowości około 20 000 mieszkańców w regionie turysycznym na Pomorzu.

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2012, 9:09 0 0

sprzedaż części z montażem to może być przyszłość naszego biznesu. zobaczcie jak coraz bardziej popularny staje się zakup opon przez internet (np, przez oponeo) wraz z opcja umuwienia się na ich montaż od razu.

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2012, 13:34 0 0

@95.141.193.* - o ile w przypadku opony sprawa jest dosyć klarowna, o tyle w przypadku skomplikowanych napraw pierwotna wycena może być bardziej kosztowna niż zysk z pozyskania klienta w stosunku ilość zdobytych klientów/ilość wycen usług żądanych przez klientów. To jest jednak dosyć czasochłonne a niewtajemniczony klient dostając rozpiskę z bazy wycen z danymi co trzeba wykręcić i wkręcić aby np. wymienić sprzęgło może się przerazić i pojechać do pana Czesia. Pożyjemy, zobaczymy. W tej chwili trudno mi powiedzieć czy to się przyjmie i w jakiej skali.

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2012, 22:12 0 0

Partadax właśnie zmierza w tym kierunku

Odpowiedz

Anonim, 10 maja 2012, 23:02 0 0

„TWÓJ PARK, MOJA ROLA”
Pozdrawiam

Odpowiedz

Anonim, 13 maja 2012, 19:04 0 0

Myślę że Internet może pomóc warsztatom ale głównie raczej jako forma reklamy. Jak to napisał tu ktoś "Ja nie reklamuje sie wcale w internecie, nie mam swojej. strony internetowej i nie narzekam na brak klientów. Nie myśle żeby klienci szukali warsztatu gdzieś w internecie -jeden zadowolony klient zawsze przyprowadza drugiego i tak dalej" to prawda jednak ja prowadze warsztat od niedawna i dopiero pozyskuje klientów powiem tak z intenetowych ogłoszeń mam najwięcej klientów podczas gdy z reklamy w radiu już mniej a ulotki reklamowe okazały się porażką na każdy rozprowadzony tysiąć odzew był na poziomie kilku osób z czaego faktycznie skorzystać z usługi zdecydowały się może ze dwie osoby. A z intenety mam nieraz nawet 3 klientów dziennie, oczywiście ci co już byli u mnie przyprowadzają znjomych i zaczyna się to kręcić byle tak dalej.

Odpowiedz

Anonim, 14 maja 2012, 8:20 0 0

Raczej Motointegrator. Ale skąd Kowalski ma wiedzieć co mu się zepsuło.

Odpowiedz

Anonim, 14 maja 2012, 12:12 0 0

Taki idiotyzm może się urodzić tylko w Polsce - czy jest to możliwe żeby ktoś przez internrt naprawił mi auto, ja mam dać samochód do naprawy komuś kogo wogule nie znam, czy on na odległośc zdiagnozuje usterkę, może jak Kaszpirowski przez telewizor,czy też ja mam szukać w intenecie najtańszej oferty oczywiście cenowej a następnie przyjedzie jakiś hydraulik z torbą jakichś narzędzi i będzie mi przed domem lub pod blokiem naprawiał auto a jak mu się nie uda i jeszcze bardziej go zepsuje to zabierze torbę i odjedzie a ja potem za holowanie i naprawę zapłacę cztery razy więcej?, a może żeby było śmieszniej to takie naprawy poinne być robione po przedpłacie, tak jak na allegro przedpłata a potem dostaniesz w paczce cegłę, czysta paranoja, tylko w polsce.
Strona internetowa - oczywiście - widać z kim ma się do czynienia, a i tak trzeba to osobiście sprawdzić bo piękną stronę można stworzyć nawet i w stodole, - znam takich.
Wszelkie portale typu znany czy nieznany warsztat służą najbardziej tylko różnej maści upirdliwcom i internauom, Mogły by być skuteczne ale wpisy musiały by być jawne a tak nie wnoszą nic dobrego i nie weryfikują warsztatów dobrych i złych a tylko największą szkodę przynoszą ty najlepszym
Pozdrawiam BSG

Odpowiedz

Anonim, 17 maja 2012, 17:18 0 0

DIAGNOSTYKA I NAPRAWA JEST MOZLIWA PRZEZ INTERNET. JAK ROWNIEZ ZMNIANA ZAWARTOSCI STEROWNIKOW ITP. MOZNA PRZEPROWADZAC TESTY POJAZDU ON LINE W TRAKCIE JAZDY. ZETES

Odpowiedz