„motoFirma” to nowy standard zarządzania magazynem i sprzedażą, dedykowany dla sklepów i hurtowni branży motoryzacyjnej. Powstał jako odpowiedź na niezadowolenie użytkowników pracujących dotychczas na przestarzałych technologicznie, niewydajnych programach, niedostosowanych do wymogów branży, zwykle opartych na plikowych bazach danych, nierzadko pracujących w oknie DOS.
System motoFirma to wynik kilkunastoletniego doświadczenia, jakie zdobył autor programu pracując w branży motoryzacyjnej, gdzie ogromna ilość asortymentu, skomplikowany proces doboru części oraz codzienna współpraca z wieloma dostawcami i wymagającymi klientami, wymaga zaawansowanego, wydajnego i nowoczesnego narzędzia do codziennej pracy. Zrozumienie problemów sprzedaży części zamiennych stało się podstawą projektu systemu.
Konstrukcja systemu zrealizowana została na platformie MS SQL Server 2005 lub 2008. Bezpłatne edycje tych serwerów baz danych o nazwie „Express”, skutecznie obniżają ogólne koszty wdrożenia a wydajność i niezawodność zastosowanej technologii przy współpracy z systemem motoFirma często przewyższa rozwiązania alternatywne.
Program motoFirma pracuje jako aplikacja Windows na systemach operacyjnych XP, Vista oraz 7.
Najważniejsze cechy programu:
• Obsługa zamienników, priorytety zamienników,
• Katalogi zastosowań strukturalne i parametryczne
• Dodatkowe numery obce w kategoriach: odpowiedniki, numery OE, zastosowania, części składowe, odpowiedniki przybliżone, produkty pokrewne, cechy produktu
• Funkcje inteligentnego kojarzenia zamienników,
• Podział magazynu na branże, grupy towarowe i producentów
• Bardzo wydajne wyszukiwanie według dowolnych numerów oraz wyszukiwanie tekstowe,
• Zaawansowane, wieloparametryczne filtry magazynowe
• Ilustracje produktów, automatyczne pobieranie fotografii z Internetu.
• Funkcje konwersji typów transakcji, kopiowanie, sumowanie i odejmowanie elementów transakcji, przesuwanie pozycji,
• Obsługa tras rozwozu, wydania zbiorcze z magazynu,
• Gniazda magazynowe i obsługa kodów kreskowych,
• Prognozowanie zapasu z uwzględnieniem sprzedaży utraconej,
• Import elektronicznych dokumentów w dowolnym formacie,
• Przeceny walutowe, nieliniowe, trzymanie marży, schematy cenowe
• Rozbudowane, 4-parametrowe tabele rabatowe klientów
• Obsługa backorderów
• Automatyczne zamówienia do dostawców
• Porównywanie ofert zakupu
• Internetowy system zamówień klientów motoShop
• Sklep internetowy
System może pracować w oparciu o dane zakupione w TecDoc. Alternatywą do tego jest pozyskanie danych od producentów, którzy dysponują własnymi opracowaniami aplikacji zastosowań i zamienników. Można także tworzyć własne opracowania katalogów, na przykład dla dystrybucji produktów pod własna marką.
System motoFirma posiada wbudowane narzędzia analityczne, gdzie użytkownik sam, za pomocą prostych kreatorów tworzy dowolne raporty i zestawienia. Nie ma żadnych ograniczeń, co do konstrukcji i zawartości tych zestawień a niezwykła wydajność ich tworzenia, pozwala na wielkie oszczędności czasu i kosztów analityki.
System motoFirma pozwala na import elektronicznych dokumentów z dowolnych formatów stosowanych u dostawców a nawet poprzez wstawianie całych tabel z zamówieniami poprzez schowek Windows. Import wykonuje się za pomocą uniwersalnych, inteligentnych kreatorów, radzących sobie doskonale nawet z innym formatem zapisu kodów towarowych u dostawców. Także kartoteki magazynowe, dane katalogowe, zamienniki, numery konkurencyjne oraz OEM są wydajnie importowane. Program posiada także wbudowane funkcje eksportu dokumentów, ofert a także dowolnych zestawień. Zakres eksportowanych informacji jest przy tym dowolnie, precyzyjnie ustawiany a zapis w pliku możliwy jest w wielu możliwych formatach. Program pozwala także na automatyczną wysyłkę eksportowanych plików poprzez wbudowane mechanizmy poczty elektronicznej.
System motoFirma posiada wbudowane rejestry VAT, rejestry finansowe (raporty kasowe i bankowe) oraz książkę przychodów i rozchodów. Pozwala także na eksport danych wraz z RKZ do dowolnych systemów księgowych, jeśli stosowana jest tzw. „pełna księgowość”.
Program motoFirma dysponuje potężnym narzędziem analitycznym do zarządzania stanami magazynowymi. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych, planowanie zapasu może uwzględniać obok zwykłej statystyki także sprzedaż utraconą oraz zarejestrowane zapytania klientów. Może obejmować dowolny zakres magazynu a pomiary statystyczne mogą być modelowane za pomocą wielu parametrów. Zamówienia do dostawców mogą być automatycznie korygowane o stany wybranych zamienników.
Program motoFirma pozwala także na rejestrację punktów bonusowych dla warsztatów, pomagając tym samym w działaniach marketingowych.
Przy budowie systemu położono szczególny nacisk na ergonomię i wydajność pracy. Pomimo pracy w okienkach Windows, wszystkie funkcje dostępne są także z klawiatury a okna edycyjne pozwalają na płynne przechodzenie pomiędzy polami formularzy za pomocą klawiszy strzałek oraz klawisza Enter. Nie ma zatem konieczności pracy tylko za pomocą myszki a edycja danych jest bardziej precyzyjna i szybka. Interfejs okienkowy Windows pozwala na wyświetlanie w oknach programu dużej liczby elementów, łącznie z fotografiami oraz szybkie przełączanie się pomiędzy oknami programu a nawet równoczesną pracę kilku instancji programu na jednym stanowisku, pozwalając tym samym na równoległą obsługę kilku różnych zadań biznesowych.
Opcjonalnym elementem jest internetowy system zamówień klientów o nazwie „motoShop”.
Internetowy system zamówień motoShop nie wymaga instalacji na komputerze klienta i może być użytkowany za pomocą przeglądarki internetowej. Klient dysponuje zawsze aktualną ofertą z dedykowanymi dla niego cenami, informacją o stanie magazynowym i o nowościach w ofercie. Z zamówień tworzonych przez klientów, w zależności od ustawień w systemie, mogą być tworzone gotowe faktury VAT.
Internetowy system zamówień motoShop umożliwia klientom skuteczne wyszukiwanie i zamawianie artykułów:
• w katalogach doboru części realizowanych jako drzewo wyboru albo poprzez wybór parametrów artykułów
• poprzez interakcyjne wyszukiwanie według kodów towarów, odpowiedników oraz numerów OE, gdzie system inteligentnie podpowiada najlepiej dopasowane trafienia
• poprzez wydajne filtrowanie pełnotekstowe (fulltext search) podobnie jak to czynią wyszukiwarki internetowe
• dzięki publikowanej informacji o zdefiniowanych zamiennikach obecnych na stanie magazynowym
• pozwala weryfikować wybór części dzięki zamieszczonym ilustracjom produktów, bogatym opisom oraz numerom alternatywnym i OEM
System motoShop, w zależności od potrzeb, może pracować jako program zakupowy dla zarejestrowanych, logowanych klientów lub także jako ogólnodostępny sklep internetowy. Umożliwia także tworzenie zamówień oczekujących (backorderów), dzięki temu klient może także zamawiać produkty chwilowo niedostępne lub słabo rotujące artykuły „pod zamówienie”.
System motoShop umożliwia także podgląd stanów oddzielnych magazynów (na przykład filii własnych lub nawet magazynów dostawców) poprzez mechanizm stanów wirtualnych. System motoShop pozwala klientowi na wgląd w historię własnych zakupów a także informuje o bieżących zaległościach płatniczych. Pozwala też na import wieloelementowych zamówień klienta za pomocą jednej operacji.
Systemy motoFirma i motoShop są ze sobą zintegrowane. Całość zarządzania sprzedażą internetową odbywa się za pomocą programu motoFirma i do obsługi nie jest wymagane dodatkowe oprogramowanie. Także wszystkie funkcje administracyjne bazy danych zostały wbudowane w program a archiwizacja i indeksowanie danych odbywa się bez konieczności przerw w pracy systemu.
Instalacja systemu, migracja danych, szkolenia i konsultacje oraz serwis nie podlega żadnym opłatom dodatkowym. Licencjonowanie dotyczy tylko ilości stanowisk z zainstalowanym programem motoFirma a opłata za internetowy system zamówień motoShop jest opłatą jednorazową, niezależną od ilości obsługiwanych klientów. Aktualizacje systemu do nowszych wersji także nie podlegają opłacie.
Więcej informacji na stronie:
https://moto-firma.pl/
Producent oprogramowania:
NIKO P.H.U.
44-100 Gliwice, Toszecka 18 B
Wojciech Pawłowski
tel. 603 919 324
e-mail: dataweb@o2.pl
Przedstawiciel w Warszawie:
Medard Piechna
tel. 606 702 207
e-mail: medard.p@wp.pl
Artykuł przygotowany przez NIKO PHU Wojciech Pawłowski
Komentarze