Sondaż: Prawdy i Mity o Niezależnym Rynku Motoryzacyjnym

11 maja 2009, 0:00

W minionym tygodniu przeprowadziliśmy sondaż o Dealerach, który cieszył się bardzo dużą popularnością. Opublikowaliście Państwo wiele interesujących Prawd oraz Mitów na temat ich funkcjonowania, dlatego postanowiliśmy przeprowadzić podobne badanie – tym razem dotyczące Rynku Niezależnego.

Znasz funkcjonujący stereotyp na temat Rynku Niezależnego, który według Ciebie jest prawdziwy i warto o nim poinformować innych? Podziel się z nami swoją opinią zaznaczając w poniższym formularzu PRAWDA.

Natomiast jeśli znasz stereotyp który Twoim zdaniem jest nieprawdziwy i chcesz to podkreślić – opisz go wybierając MIT!

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

Stefan, przecież sam możesz dopisać swoją opinię - o to chodzi w tym sondażu, przynajmniej poznamy opinie innych osób.

Moim zdaniem dużo się mówi o różnicy cen napraw w aso a niezależnych warsztatach, ponieważ często jest to przepaść! Ogromne są różnice - wystarczy spojżeć na pierwszą lepszą promocję w jakimkolwiek ASO , gdzie wymiana oleju kosztuje w granicach kilkuset złotych plus olej!

Natomiast jakość usług jest porównywalna i dla wielu zbyt oczywista, żeby o tym pisać.

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

"Warsztaty niezależne częściej niż serwisy autoryzowane starają się naprawić podzespół a nie jedynie całość wymienić na nowy." - moim zdaniem trafna uwaga. Przykład - w warsztacie niezależnym jak trzeba zrobić zawieszenie - czasem wystarczy wymienić tuleję i będzie wszystko ok. W ASO to by się skończyło wymianą całego wahacza -czy jest taka potrzebna czy nie.

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

ciekawe będzie co wyjdzie jak się porówna to z artykułem o mitach w serwisach ASO

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

dealerzy postarali się i duzo o sobie napisali. Widzę, ze teraz kolej na nas, ja już dodałem PRAWDĘ

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

Przepraszam bardzo Drodzy, ale czytam te wypowiedzi i nasuwa mi sie tylko jeden wniosek, ze ludzie naprawiaja auta w warsztatach niezaleznych, bo sa tansze , o lepszej jakosci nikt nie wspomina(??) nie wspomne juz terminowosci i gwarancji. Jesli chodzi o jakosc czesci "Powstają one w tych samych fabrykach i są o 70% tańsze" to autor chyba sam w to nie wierzy!

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

Możemy zatem zaryzykować stwierdzenie, że niezależne warsztaty są bardziej ekologiczne ;)

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

I wdalszym ciagu pozostaje ten sam wniosek chodzi tylko i wylacznie o kszty (wcale nie musi to byc negatywne). Rzecza normalna jest dla mnie , ze kazdy probuje nie wyrzucac pieniedzy jezeli nie jest to konieczne. ale nie zapominajmy, ze wymiana tulei to nie to samo co wymiana wachacza. Ja wymieniam obydwa wachacze i najlepiej na orginal. Taka sobie tuleja tez zawiera mase techniki (to nie tylko kawalek gumy zwulkanizowanej z metalem. To rowniez czesc ktorej geometrie nalezy dpowiednio zaprojektowac, dobrac twardosc gumy itd.A niestetety w Chinach jeszcze nie maja o tym pojecia.Oni potrafia cos zkopiowac, ale nie maja pojecia co produkuja. Bylem w chinskich farykach i widzialem kto tam pracuje. Firmy ktore posiadaja troche know how mozna na palcach policzyc( mam na mysli firmy, ktore produkuja dla aftermarketu)

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2009, 0:00 0 0

Zgadzam się z Tobą, w głównej mierze chodzi o koszty.Ale wszystko zależy od tego jakie auto serwisujemy. Jeśli jest to około 12 letni samochód (czyli przeciętny wiek auta w polsce) no to niestety powinniśmy się liczyć z każdą złotówką, żeby nie przeinwestować. W takim przypadku naprawy w ASO są przeważnie nie opłacalne.

Zawieszenie to może akurat nie był dobry przykład, bo można naprawić wiele innych podzespołów, bez żadnego uszczerbku dla ich sprawności, ale w ASO się je po prostu wymienia na nowe.

http://motofocus.pl/index.php?aid=5021 - np. wymiana takiej części opisanej w artykule.

Odpowiedz

Anonim, 14 maja 2009, 0:00 0 0

Panowie nie da się wrzucić wszystkich do jednego worka... Są warsztaty niezależne, które świadczą jakość usług o niebo wyższą niż niektóre serwisy autoryzowane, a są i takie do których nie oddałbym nawet rowerka(choć są takie i wśród autoryzowanych)... są natomiast oczywiście również autoryzowane godne zaufania...
No i sposób podejścia do klienta, to coś co najbardziej odstrasza w połączeniu z ceną robocizny, gdzie często wymieniają wiele niepotrzebnych zupełnie podzespołów - niejako "przy okazji", oraz sytuacje odwrotne, mam mnóstwo klientów, których serwisowane przez lata auta w salonach nie miały wymienianych tak podstawowych elementów jak filtry kabinowe, powietrza, paliwa, czy świec zapłonowych, pomimo tego iż w wielu przypadkach na fakturach te elementy wpisywane były podczas każdego przeglądu!!!
70% różnicy, to faktycznie przegięcie jeśli chodzi o zawieszenie - zwykle waha się między 30 a 40%, a to i tak sporo, ale już hamulce i elektronika to faktycznie zdarza się, że część z spoza serwisu potrafi kosztować 1/3, a nawet 1/4 ceny towaru ze "znaczkiem" choć średnio oscyluje to w granicach 40-50% i dotyczy raczej aut starszych niż 4-5cio letnich i oczywiście nie jest to regułą, często różniec sięgają 10-20%, ale zawsze można to sprawdzić... I jeszcze jedno dobry warszatat mechaniczny wystrzega się zakładania innych części niż "markowe", radzę omijać szerokim łukiem te gdzie montuje się chińszczyznę, włoszczyznę, polszczyznę i itp, itd... mimo sporych róznic w cenach to od markowych części z rynku niezależnego - zwykle można znaleźć części i tak o 60-70% tańsze, tylko trzeba mieć świadomość, że będziemy je wymieniać częściej niż olej w silniku.....

Odpowiedz

Anonim, 14 maja 2009, 0:00 0 0

Przez wiele lat korzystałem i z serwisów autoryzowanych i tzw.warsztatów niezależnych. Znalazłem na nie sposób. Otworzyłem swój warsztat, niezależny od serwisów i niezależnych warsztatów i... to jest TO!! Polecam....

Odpowiedz