Nowa jakość na rynku badań – smartscope i MotoFocus razem

10 marca 2015, 12:56

W marcu 2015 nawiązana została współpraca między firmą badawczą smartscope oraz MotoFocus – specjalistą w branży motoryzacyjnej. Konsolidacja firm ma na celu dostarczanie sektorowi automotive kompetentnej i fachowej pomocy oraz wiedzy na temat rynku motoryzacyjnego.

Specyfika sektora motoryzacyjnego – złożoność i wiedza konieczna do zrozumienia potrzeb tego sektora – decydują o jego wyjątkowym charakterze.

– „Dzięki dotychczasowej dynamice rozwoju, sektor ten jedynie w niewielkim stopniu korzystał z badań marketingowych." – twierdzi Alfred Franke z MotoFocus.

Jednak rosnąca konkurencyjność i mniejsze tempo wzrostu wymagają sprawnego dopływu odpowiedniej wiedzy na temat rynku i konsumentów – ich potrzeb, oczekiwań i wymagań, z czego firmy z sektora automotive zaczynają zdawać sobie sprawę.

Jakub Cichosz ze smartscope zauważa, że firmy badawcze działające na polskim rynku wciąż nie posiadają dostatecznych kompetencji i wiedzy na temat tego sektora:

– „Stąd zrodził się nasz pomysł stworzenia wspólnej inicjatywy polegającej na połączeniu kompetencji badawczych (smartscope) z ekspercką wiedzą o rynku motoryzacyjnym (MotoFocus)."

MotoFocus.pl

  • MotoFocus od 11 lat specjalizuje się w unikalnych badaniach rynku motoryzacyjnego. Z opracowań MotoFocus korzystają zarówno niezależni producenci, dystrybutorzy, producenci samochodów jak i organizacje branżowe.
  • Grupa MotoFocus jest wydawcą najważniejszych opiniotwórczych portali internetowych, które stały się niemal codzienną obowiązkową lekturą profesjonalistów branży motoryzacyjnej. Łączna liczba zarejestrowanych czytelników to ponad 120 000 osób.
  • Dzięki portalom Grupy MotoFocus profesjonaliści mają zapewnioną wymianę opinii na wszelkie branżowe tematy, a śledzenie aktywności użytkowników serwisów internetowych daje unikalną wiedzę o zainteresowaniach branżystów.

 

smartscope

  • Agencja badawcza, którą tworzą badacze z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży, wyniesionym m.in. z pracy dla polskich i międzynarodowych agencji badawczych, jak: Ipsos, 4P research mix, MillwardBrown, Pentor, OBOP, Demoskop.
  • Osoby współtworzące agencję badawczą smartscope posiadają szeroką wiedzę i wieloletnie doświadczenie z zakresu badań ilościowych i jakościowych – prowadzą szkolenia z zakresu metodologii realizacji badań, są członkami organizacji branżowych, m.in. PTBRiO.
  • Prowadzimy liczne projekty badawcze dla takich firm i instytucji, jak: PwC, Play, Poczta Polska, Japan Tobacco International, Netia, Pekao SA, MHŻP i in.

Dowiedz się więcej

Raport: Rynek filtrów na Ukrainie
Raport: Rynek filtrów na Ukrainie

Badanie zostało przeprowadzone z myślą o producentach i dystrybutorach części zamiennych. Raport porusza wiele bardzo kwestii takich jak kryteria wyboru marki filtrów, procentowy udział sprzedaży filtrów w całkowitej sprzedaży sklepów i warsztatów, najczęstsze przyczyny reklamacji, znajomość poszczególnych marek, a także wielkość magazynu na filtry w warsztatach. Więcej szczegółów przedstawia broszura. Pobierz broszurę W przypadku pytań […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!