Wraz z wejściem w życie normy Euro 6 zaczęły obowiązywać restrykcyjne wartości dopuszczalnych emisji zanieczyszczeń dla samochodów osobowych z silnikiem diesla (norma Euro 6). Oznacza to duże zapotrzebowanie na AdBlue, który będzie musiał być uzupełniany pomiędzy przeglądami.
AdBlue oferowany przez firmę Kemetyl wyróżnia się systemem dozowania umożliwiającym kierowcom bezpiecznie dolewanie płynu AdBlue – bez ryzyka rozlania tego korozyjnego środka.
Począwszy od 1 września 2014 r (wejście w życie normy Euro 6), wszystkie nowe pojazdy wyposażone w silniki diesla muszą spełniać wymagania normy Euro 6, wg której maksymalna emisja tlenków azotu została zredukowana do 80 mg/km, co stanowi zmniejszenie o ponad połowę w stosunku do normy Euro 5.
Celem spełnienia wymagań normy Euro 6 większość producentów samochodów będzie wyposażać pojazdy z silnikami diesla w technologię selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), która to będzie wymagała użycia dodatku AdBlue. Rozmiar zbiornika przeznaczonego na AdBlue będzie uzależniony od modelu samochodu. Średnie zużycie płynu AdBlue wynosi ok. 1.5 litra/1000km i jest uzależnione od rodzaju pojazdu i sposobu jazdy.
Konieczność napełnienia zbiornika płynem AdBlue sygnalizuje odpowiedni wskaźnik na desce rozdzielczej. Przy pustym zbiorniku, pojazd nie uruchomi się ponownie. Ważne jest wówczas posiadanie podręcznego opakowania AdBlue, które umożliwi uzupełnienie płynu.
AdBlue przy rozlaniu może powodować uszkodzenia tapicerki, lakieru, czy też ubrań. Dlatego uzupełnienie zbiornika bez ryzyka rozlania stanowi bardzo ważny aspekt.
Opakowanie Kemetyl AdBlue 1,5L spełnia wszystkie wymagania normy ISO 22241-4. Posiada specjalnie opracowany dozownik przeznaczony do bezpiecznego uzupełnienia zbiornika, bez ryzyka rozlania.
Dodatkowo, środek wyposażony jest w plombę i plastikową blokadę zabezpieczającą przed przypadkowym otwarciem oraz przycisk start/stop umożliwiający precyzyjne dozowanie.
Szczegóły w firmie Kemetyl i na stronie www.kemetyl.com.
Komentarze