ZF na targach Automechanika

15 września 2021, 9:48

Nowe produkty, takie jak modułowe czujniki ABS firmy WABCO czy elektryczne wspomaganie układu hamulcowego TRW do pojazdów elektrycznych ZF Aftermarket prezentuje na targach Automechanika we Frankfurcie oraz online.

Zrównoważony rozwój jest kluczowym zagadnieniem na targach cyfrowych. Oferowanie rozwiązań regeneracyjnych, naprawczych i modernizacyjnych w celu oszczędzania materiałów i redukcji emisji jest jednym z aspektów planu zrównoważonego rozwoju ZF. Kolejnym jest pozyskiwanie zielonej energii dla fabryk. Po raz pierwszy ZF Aftermarket wprowadził etykietę #greenaftermarket dla klocków hamulcowych TRW.

– Zaufanie, pasja i troska to wartości naszej marki, które nie tylko warunkują realizacje w zakresie usług, ale także wyrażają się w indywidualnym doświadczeniu mobilności naszych klientów – na każdym etapie łańcucha wartości – wyjaśnia dr Holger Hättich, kierownik działu ds. klientów i strategii w firmie ZF Aftermarket.

– Stawiamy na indywidualne podejście, dbamy o komunikację i pozostajemy w bliskim kontakcie z naszymi klientami, aby stale ulepszać naszą ofertę w zakresie usług – podkreśla Dr Holger Hättich.

Warsztaty podnoszenia umiejętności

ZF Aftermarket dąży do tego, aby wszyscy uczestnicy rynku rozumieli technologie nowej generacji, a także wyzwania, które się z nimi wiążą, przez co odpowiednio wcześnie będą mogli przygotować się do zmian. Dzięki koncepcjom warsztatowym, takim jak ZF [pro]Tech, niezależne warsztaty otrzymały pakiet serwisowy, który zapewnia im dostęp do instrukcji montażowych konkretnego pojazdu oraz istotnych informacji technicznych dotyczących ZF Aftermarket i innych produktów marki. Poza tym cykl szkoleń pozwala na zdobycie wiedzy na temat mobilności nowej generacji.

– Nasze marki zawsze stanowiły fascynującą kombinację innowacji i doświadczenia. Co więcej, nasi klienci zawsze mogą liczyć na bogate portfolio, dzięki któremu zyskają wiele korzyści, pozwalających im na zdobycie większego udziału w rynku i zapewnienie wzrostu konkurencyjności – wyjaśnia dr Holger Hättich.

Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego TRW do pojazdów elektrycznych

Wydajniejsze silniki spalinowe, napędy hybrydowe lub elektryczne wymagają modułowych i skalowalnych rozwiązań dla układu hamulcowego. Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego (EBB) marki TRW wykorzystuje system elektroniczny, który zapewnia bardziej wydajne uruchamianie hamulców i polega na zastąpieniu podciśnieniowego wspomagania hamulców oraz, w razie potrzeby, pompy próżniowej wraz z okablowaniem, czujnikami, przełącznikami i jednostkami sterującymi.

Dzięki układowi TRW firma ZF Aftermarket może zaoferować na wczesnym etapie innowację w wyposażeniu producenta, która spełnia wymagania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, a także wspiera odzysk energii hamowania, a tym samym zasięg pojazdów elektrycznych. Funkcja oprogramowania zapewnia również bezpieczne utrzymywanie pojazdu w trybie postojowym za pomocą elektrycznego hamulca postojowego, co oznacza, że można zrezygnować z mechanicznego hamulca postojowego.

Modułowe czujniki ABS firmy WABCO

Najnowszy produkt firmy WABCO rozwiązuje problem, kiedy pojazdy przyjeżdżają do warsztatu z uszkodzonym czujnikiem ABS i należy zamówić konkretną wersję tej części, której dealer może nie mieć w asortymencie. Z myślą o niezależnych warsztatach opracowano koncepcję modułowego czujnika ABS, który eliminuje ten problem. Składa się on z krótkiego czujnika ABS ze standardowym złączem KEA, które jest przymocowane do koła, przedłużacza o różnych długościach oraz szeregu adapterów, które obejmują główne elektroniczne jednostki sterujące (ECU) dostępne na rynku. Wystarczy zainstalować moduł
w pojeździe, a w razie awarii trzeba będzie wymienić jedynie wadliwy element. Przyspieszy to proces naprawy i skróci przestoje.

W zależności od trzech parametrów (typ czujnika, długość i złącze) kilka produktów może zastąpić setki wariantów. Połączenie dwóch istniejących czujników ABS, dziesięciu przedłużaczy i ośmiu adapterów może zastąpić ponad 400 elementów wyposażenia producenta.

Firma planuje wprowadzenie dodatkowych wariantów adapterów, które umożliwią zastąpienie jeszcze większej liczby elementów. Narzędzie do doboru czujnika prędkości koła ułatwiające warsztatom wybór odpowiedniej kombinacji, nawet bez posiadania materiałów odniesienia, będzie dostępne pod koniec roku.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!