Warsztaty i hurtownie części od 10 do 12 tylko dla seniorów?

, 1 kwietnia 2020, 14:00

Rząd wprowadził kolejne obostrzenia związane z walką z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Dotyczą one m.in. nowych obowiązków dla sklepów i punktów usługowych, które w godzinach 10-12 mają być dostępne wyłącznie dla osób po 65 roku życia. Według niektórych interpretacji, nowy nakaz będzie dotyczył także warsztatów samochodowych, hurtowni motoryzacyjnych i filii dystrybutorów części.

W informacji wydanej przez rząd, dotyczącej kolejnych kroków w walce z koronawirusem, w podpunkcie „Ograniczenie funkcjonowania sklepów budowlanych i nowe obowiązki dla wszystkich sklepów” czytamy:

(…) wszystkie sklepy będą się musiały dostosować do nowych, ostrzejszych zasad bezpieczeństwa:

  • od 2 kwietnia (czwartek) wszyscy klienci będą robić zakupy w jednorazowych rękawiczkach,
  • w godzinach od 10:00 do 12:00 sklepy i punkty usługowe mogą przyjmować i obsługiwać jedynie osoby powyżej 65 roku życia. W pozostałych godzinach sklepy i lokale usługowe są dostępne dla wszystkich. W tym dla osób powyżej 65. roku życia.

Czy przepis ten dotknie warsztaty oraz punkty zajmujące się handlem częściami motoryzacyjnymi? Wiele wskazuje na to, że tak, jednak rządowa informacja wydaje się zbyt ogólna, by ostatecznie to potwierdzić. Złożyliśmy już zapytanie w tej sprawie – podzielimy się odpowiedzią, kiedy ją otrzymamy.

Nakaz przyjmowania wyłącznie seniorów przez placówki motoryzacyjne dwie godziny w ciągu dnia z pewnością wywarłby wpływ na funkcjonowanie sklepów, hurtowni czy filii dystrybutorów. W tym czasie koniecznym byłoby odsyłanie nieświadomych zmian klientów lub obsługiwanie ich zdalnie. Z problemem teoretycznie łatwiej powinny poradzić sobie warsztaty, które przyjęcie samochodu na naprawę mogłyby po prostu planować na inne godziny. Przepis może okazać się jednak kłopotliwy dla serwisów świadczących usługi typu fast-fit lub wulkanizację.

Warto zaznaczyć, że za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

KRAWIEC, 1 kwietnia 2020, 14:20 4 0

CZEKAM NA INFORMACJE ????

Odpowiedz

Krakus, 2 kwietnia 2020, 9:50 1 0

Zgodnie z przepisami między godzinami 10 a 12 powinieneś przyjmować jedynie osoby powyżej 65 roku życia, rozporządzenie nie jest w tej kwestii elastyczne....
Warsztat działa normalnie, ale teoretycznie nie powinieneś w tych godzinach przyjmować w biurze młodszych klientów.
Napisz informacje na drzwiach, że w tych godzinach przyjmujesz jedyne osoby w takim wieku, zresztą chyba wszyscy o tym wiedzą z mediów ..

Odpowiedz

RAdek, 1 kwietnia 2020, 14:45 8 -1

Czyli między 10.00 a 12.00 młodzież do lat 65 nie może przychodzić do hurtowni i do warsztatu?
Ale za to 70 letni mechanik może wtedy kupić sprzęgło dwumasowe w hurtowni.
Rozumiem potrzebę izolacji, ale trochę śmiesznie wygląda to w przypadku motoryzacji.

Odpowiedz

Gofer, 1 kwietnia 2020, 15:08 8 0

A ilu takich 65 + przyjdzie faktycznie do hurtowni czy sklepu po zakup części???

Odpowiedz

KRAWIEC, 1 kwietnia 2020, 15:21 4 0

NO FAKTYCZNIE MOŻE 1 OSOBA DODAJE MOŻE !!!!!!!!!!!!

Odpowiedz

Grzes, 1 kwietnia 2020, 22:52 1 0

Czy prezesa kaczora też to obowiązuje?

Odpowiedz

Artur, 2 kwietnia 2020, 8:52 2 0

bardziej moim zdaniem, trzeba by było zapytać w jaki sposób mamy identyfikować wiek wchodzącego klienta, bo 65 latka możemy obsługiwać w godzinach 10-12, a 64 latka już nie...
różnica w wyglądzie będzie prawie, żadna.
Do wylegitymowania klienta NIE MAMY uprawnień i nie możemy tego robić.
Czyli jak wejdzie 64 latek, ja się go spytam o wiek, może się zdarzyć, że skłamie i powie, że ma 65 lat, ja nie mam możliwości zweryfikowania wieku, więc muszę uwierzyć na słowo co klient przekazał, w tym momencie wchodzi policja na kontrolę legitymuję klienta, i okazuje się, że klient ma mniej niż 65 lat, i co w tedy? kto ponosi karę ustawową?
Identyczna sytuacja jest w momencie chęci dostarczenia przez 65 latka lub innego klienta, auta do warsztatu, gdzie mamy zakaz wychodzenia z domu.
Możemy wychodzić z domu tylko w drodze do apteki, sklepu, pracy, pomocy innym.
Pytanie jest czy aby móc skorzystać z wyjścia z domu w drodze do pracy, gdzie prace mamy 15km od domu, możemy jechać nie sprawnym samochodem? Chodzi o to czy możemy zawieść samochód do naprawy, aby móc jeździć do pracy, pomagać innym.
Jest tyle pytań, na które my mechanicy - właściciele warsztatów nie znamy odpowiedzi.
Jeśli redakcja motofocus.pl jest w stanie nam pomóc i wysłać takie zapytania do swoich prawników, a odpowiedzi opublikować, będzie nam łatwiej organizować pracę.
serdecznie pozdrawiam wszystkich
p.s.
jeśli będziemy tylko narzekać, a nie dzielić się informacjami, to nie uratujemy naszych warsztatów,pracowników, nie nakarmimy naszych rodzin.
INFORMACJE INFORMACJE INFORMACJE, jest też bardzo potrzebna w chwili obecnej!!!

Odpowiedz

Przemek, 2 kwietnia 2020, 10:11 3 0

Przecież można normalnie zaprowadzić auto do mechanika. Musisz czymś do pracy jeździć, a zepsutym nie pojedziesz przecież.

Odpowiedz

Bill, 2 kwietnia 2020, 10:25 4 -1

Mam nadzieję, że nikt w strefie decydentów nie będzie tak nadgorliwy, jak dziennikarze, którzy poprzez działania typu "złożyliśmy już zapytanie w tej sprawie" wręcz domagają się, aby hurtownie motoryzacyjne były zamknięte między 10 a 12-tą.
Wiadomo, że obowiązek godzin 10-12 dla seniorów dotyczy sklepów z częściami do osobówki, a hurtownie b2b z częściami wyłącznie dla ciężarówek mogą się nie przejmować, tym bardziej, że nawet w normalnych warunkach seniorzy nie są klientami tych hurtowni.

Odpowiedz