LKQ Corporation przedstawiło wyniki finansowe

27 lipca 2018, 11:00

Korporacja LKQ wykazała rekordowy dochód w drugim kwartale bieżącego roku. Jest on większy niż w analogicznym okresie roku 2017 o aż 23,3%.

Amerykański dystrybutor części niedawno rozpoczął ekspansję na europejskim rynku. Przejęcia innych firm dystrybucyjnych, takich jak Rhiag czy Stahlgruber (procedura zakończona 31 maja b.r.), a także udziałów w Mekonomen AB, mają wpływ na wyniki finansowe spółki. Przychody LKQ w drugim kwartale bieżącego roku względem roku 2017 wzrosły z 2,46 mld dolarów do 3,03 mld. Zysk netto przypadający akcjonariuszom LKQ za drugi kwartał 2018 r. Wyniósł 157 mln dolarów, co stanowi wzrost o 4 proc. rok do roku.

– Jestem bardzo zadowolony głównie z 7,2-procentowego wzrostu przychodów ze sprzedaży części i usług w drugim kwartale, ponieważ odzwierciedla on sukcesywny wzrost wskaźnika dochodów w każdym z naszych rynków w Ameryce Północnej, Europie oraz w sektorze specjalnym. Wzrost ten odzwierciedla odwrócenie niektórych przejściowych trendów, odnotowanych w naszych wynikach w pierwszym kwartale 2018 r. Wyniki są lepsze od oczekiwanych w każdym segmencie działalności. Jestem szczególnie dumny z tego, że nasze europejskie zespoły potrafią sprostać wyzwaniom, przed którymi stanęły w pierwszym kwartale.- powiedział Dominick Zarcone, prezes i dyrektor generalny LKQ Corporation.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku, przychody LKQ wyniosły łącznie 5,75 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 19,8 procent w porównaniu do pierwszego półrocza roku 2017. Zysk netto z działalności przypadający na akcjonariuszy LKQ za pierwsze sześć miesięcy 2018 r. wyniósł 310 mln dolarów, co stanowi wzrost o 6,3% w porównaniu do 292 mln w pierwszym półroczu 2017 r.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

pan A., 27 lipca 2018, 13:59 0 -7

cytując klasyka "kolos na glinianych nogach" ?

Odpowiedz

......................, 27 lipca 2018, 14:25 5 0

trochę bredzisz albo weekend za wcześnie zacząłeś :)

Odpowiedz

Anonim, 28 lipca 2018, 13:44 3 -1

Zobaczymy co będzie po IV kwartałach, jak wykażą się nasze orły IT i ELITPL.

Odpowiedz

Kaszpirowski, 28 lipca 2018, 19:04 3 0

Nie bójcie sie LKQ, kupią jeszcze ze dwóch dystrybutorów w PL i Ic sie z..........a , Gordony i iini nie wytrzymają

Odpowiedz

Janusz, 2 sierpnia 2018, 8:29 0 0

tylko z tego co wiem, to się zasadzają na kupno IC a nie dwóch innych z PL....

Odpowiedz

ciekawy, 29 lipca 2018, 10:59 2 0

To jest ciekawe : gdzie nie spojrzeć, firmy na rynku automotive mają wzrosty po 20 i więcej procent. Tymczasem ilość samochodów nie zwiększa się aż tak dynamicznie. Co więc odpowiada za taką hossę na rynku? Przynosi rezultaty technologia programowania czasu życia produktu, sprawiająca, że auta częściej się psują i potrzebują więcej części zamiennych? Pytanie, czy ten wzrost się utrzyma, czy w końcu rynek się nasyci?

Odpowiedz

Janusz, 1 sierpnia 2018, 11:19 2 0

Prędzej czy później ta bańka pęknie.

Odpowiedz

obserwator, 1 sierpnia 2018, 12:52 1 0

Na pewno spory wpływ ma otwieranie nowych filii, a co za tym idzie jej zatowarowanie i ooo, jakiś tam wzrost jest. Doliczmy ryżowej jakości tanie produkty co powoduje, że raz kupujemy tani brend i za chwilę markowy - zamiast jednego kompletu hamulców mamy sprzedane 2 i jeszcze odrzuconą reklamację

Odpowiedz

Zadowolony, 1 sierpnia 2018, 14:02 6 -21

A Moto-Profil nie ma filii a ma ponad 30% wzrostu każdego roku. Nie mają własnych brandów, wspierają niezależne firmy rodzinne i największą sieć warsztatów. Edukują kierowców i mechaników, mają kanały na youtubie i videoblogi no i najlepszą sieć ProfiAuto która wszystkim w branży pomaga. I sklepom i warsztatom. Wyprzedzają o krok konkurencję i nie boją się LKQ.

Odpowiedz

obserwator, 1 sierpnia 2018, 16:12 10 -1

jak nie ma filii? a warsztaty czy sklepy profi? a oddziały zagraniczne?

No fakt, najlepsza sieć warsztatów - niektóre punkty to oklejone kurniki...

Odpowiedz

lolek, 1 sierpnia 2018, 19:22 16 -2

30% - jasne.... napewno nie w Polsce tylko ALL - w Polsce podejrzewam ok 10-12% . a propos jak nie mają brandów ? ABS, RTS to co to jest? - owszem ktoś zaraz powie , że mają to na wyłączność i to nie "brand" :) poza tym jak kolega wspomniał idą na ilość a nie jakość "oddziałów" Profi i warsztatów z pogranicza "kurników" i "aluminium i szkła" . no ale coś trzeba robić żeby istnieć na rynku - niewątpliwie mają pomysł na siebie - za to plus, gorzej z serwisami .... bo trzeba by było połowę zamknąć.

Odpowiedz

Sowa, 2 sierpnia 2018, 15:52 3 -9

Profil nie ma ani jednego sklepu i ani jednego warsztatu, ani na własność, ani w części. Ani też "oddziałów" zagranicznych. I działa. I są klienci, co chcą ze starą bemką pojechać do kurnika naprawiać.

Odpowiedz

rotsen, 2 sierpnia 2018, 21:27 16 0

Zadowolony, pamiętaj, że ten wzrost to tylko słowa. Jak będą spółką akcyjną to dopiero wtedy zobaczymy ile naprawdę rosną.
"mają kanały na youtubie i videoblogi" - z litości, tego nawet nie będę komentował.

Odpowiedz