Continental planuje sprzedać część aktywów, aby przeprowadzić restrukturyzację jednego z działów. Zmiany w spółce związane są z koniecznością cięcia kosztów, wynikającą z trudnej sytuacji gospodarczej.
Zmiana struktur spółki
W ramach nadchodzących zmian zarząd Continentala planuje wydzielenie części firmy zajmującej się produkcją wyświetlaczy infotainment oraz prędkościomierzy i obrotomierzy. Dzięki takiemu zagraniu będą oni mieli możliwość sprzedaży, współpracy z inną spółką lub emisji akcji giełdowych. Równocześnie ogłoszone zostały plany stopniowego redukowania inwestycji w rozwój działów odpowiedzialnych za opracowywanie nowych technologii. Docelowo wydatki na ten dział mają nie przekraczać 10% kosztów spółki najpóźniej w przeciągu trzech lat.
Cele i perspektywy finansowe
Continental stawia sobie cele finansowe, zakładając skorygowaną marżę EBIT na poziomie 8-11% i ogólną sprzedaż w granicach 44-48 miliardów euro w ciągu 2-3 lat, z perspektywą wzrostu do 51-56 miliardów euro w ciągu 3-5 lat. Jednakże firma podkreśla, że dział motoryzacyjny pozostanie w obrębie Continental, stanowiąc ważną część strategii firmy w obliczu zmieniającego się rynku motoryzacyjnego.
Continental poinformował, że prawdopodobnie zakończy rok ze sprzedażą na poziomie nieco poniżej 7 mld euro w ContiTech, około 14 mld euro w oponach i 20 mld euro w dziale motoryzacyjnym. Firma spodziewa się skorygowanej marży zysku zbliżonej do 7% w ContiTech, na poziomie lub powyżej 13% w dziale opon i blisko 2% w dziale motoryzacyjnym.
Firma Continental stoi przed wyzwaniami, takimi jak konieczność redukcji kosztów i dostosowania się do zmieniających się trendów w przemyśle motoryzacyjnym. Mimo trudności, akcje Continental zyskały na wartości 25% w bieżącym roku, co może być oznaką optymizmu inwestorów. Planowane zwolnienia pracowników, zamknięcie fabryki oraz konieczność uzyskania poparcia od wpływowego Schaefflera, który posiada większościowe udziały w Continentalu, ukierunkowują firmę na trudną, ale niezbędną transformację.
Komentarze