Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Wahacze

Szybsza i kompleksowa obsługa układów kierowniczych

Firma Delphi Technologies pomaga warsztatom podnieść wydajność, wprowadzając na rynek rozwiązanie umożliwiające szybszą i kompleksową obsługę układów kierowniczych.

Coś stuka w zawieszeniu, czyli kiedy wymienić tuleję na nową?

Za co odpowiadają tuleje metalowo-gumowe i w jaki sposób dowiemy się, że konieczna jest ich wymiana? Odpowiedzi poniżej.

MEYLE zaprezentowało nowości na Automechanice

Hamburski producent części zamiennych MEYLE zaprezentował na targach Automechanika nowości, innowacje i zestawy serwisowe trzech linii produktów MEYLE-HD, MEYLE-PD i MEYLE-ORIGINAL oraz samodzielnie opracowane, indywidualne rozwiązania dla klientów i partnerów. 

Nowe pozycje układów kierowniczych w ofercie Delphi

Delphi Technologies rozszerza ofertę układów kierowniczych dedykowaną dla rynku części zamiennych – to kompletne rozwiązanie, które obejmuje wszystkie elementy niezbędne do montażu części zamiennej.

Regeneracja części to ekologia bez żadnego “ale”

Na całym świecie zapanowała wielka moda na ekologię, która mocno dotyka branży motoryzacyjnej. Kolejne przepisy i normy ekologiczne zawsze budzą sporo kontrowersji i wątpliwości czy rzeczywiście skutecznie przyczyniają się do ochrony środowiska. System start-stop? No tak, ale… Samochody elektryczne? No tak, ale… Regeneracja części? No… tak!

Tuleje metalowo-gumowe MEYLE wahacza BMW

Niesprawne tuleje wahacza osi tylnej BMW oznaczają zazwyczaj konieczność wymiany całego wahacza, a zatem wysokie koszty dla warsztatu i kierowcy. Firma MEYLE zaproponowała ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie tego problemu.

Rzut oka na zawieszenie Forda Focusa z febi bilstein

Ford Focus został wprowadzony na rynek w roku 1998 i okazał się wielkim sukcesem. Niemniej, statystyki podają, że jest to jeden z modeli najczęściej odwiedzających warsztaty. Mając to na uwadze, firma febi zidentyfikowała kilka elementów zawieszenia, które w tym modelu ulegają zużyciu i wymagają wymiany.

Stabilizator – niedoceniony element zawieszenia

Stabilizator jest elementem zawieszenia pojazdu, łączącym ruchome części podwozia z nadwoziem. Wiele pojazdów jest wyposażonych w stabilizator przedniego, a niektóre również tylnego zawieszenia.

Elementy zawieszenia FRAP w ofercie ELIT Polska

ELIT Polska poszerza swoją ofertę części zamiennych – do portfolio tego dystrybutora dołączono referencje producenta FRAP.

Belki zawieszenia silnika BLIC w ofercie Inter Cars

Oferta Inter Cars została wzbogacona o indeksy, za którymi kryją się części związane z marką BLIC.

W dużym uproszczeniu, wahacze odpowiadają za stabilność auta podczas jazdy. Są jednym z najważniejszych elementów układu zawieszenia, łączącym nadwozie pojazdu ze zwrotnicą koła. W konstrukcjach samochodów wykorzystywane są trzy rodzaje wahaczy – poprzeczny, wzdłużny i skośny. Różne typy wahaczy jednocześnie stosuje się w zaawansowanych konstrukcjach, którymi są zawieszenia wielowahaczowe. Objawy uszkodzenia bądź zużycia się wahacza to opóźniona reakcja pojazdu na skręcanie, stuki słyszalne spod pojazdu czy problemy z utrzymaniem właściwego toru jazdy. Nie zawsze jednak konieczna jest wymiana całego wahacza, lecz zastąpienie któregoś z jego elementów. Więcej o wahaczach zawieszenia dowiesz się z artykułów w tej kategorii.