Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Tarcze hamulcowe

Pełna oferta hamulcowa Textar do nowej Astry

Aftermarketowa oferta Textar do Opla Astry K poszerzyła się o klocki hamulcowe.

Homologacja ECE-R90 dla całej gamy tarcz hamulcowych i bębnów Brembo

UNECE R90-02 – nowy standard jakościowy dla tarcz i bębnów hamulcowych przeznaczonych na rynek części zamiennych

2016 – rok sukcesów marki Breck

Wzrost sprzedaży o 19%, wprowadzenie na rynek 47 nowych referencji, wyprodukowanie 8,2 mln klocków hamulcowych, pozyskanie do współpracy jednego z najbardziej uznanych polskich kierowców rajdowych. To kilka przykładów pokazujących, jak przebiegało ostatnich 12 miesięcy dla marki Breck. Wkrótce wykona kolejny duży krok, wprowadzając do sprzedaży produkty przeznaczone dla pojazdów z segmentu premium.

Tarcze MEYLE zgodne ECE R90

Norma jakościowa ECE R90 jest od listopada 2016 roku obowiązkowa dla zamiennych tarcz hamulcowych w nowo rejestrowanych samochodach. Już dzisiaj 90 procent wszystkich sprzedawanych tarcz hamulcowych MEYLE spełnia aktualne wymagania.

Czym zajmuje się FTE automotive Group?

FTE automotive Group działa na rynku od 1943 roku. Jest jednym z globalnych liderów produkcji hydraulicznych systemów sprzęgłowych, a także uznanym specjalistą w dziedzinie hydraulicznych systemów hamulcowych. Obecnie produkty te wytwarza ponad 3800 pracowników firmy w fabrykach ulokowanych na całym świecie, w tym w Niemczech, USA, Meksyku, Brazylii, Czechach, Słowacji i Chinach.

Co wpływa na proces hamowania?

Sprawa jest oczywista – za zatrzymanie pojazdu odpowiada układ hamulcowy, w którym główną rolę odgrywają klocki i tarcze hamulcowe przy wyraźnym wsparciu ogumienia. Specjaliści widzą jednak w tym pozornie prostym schemacie skomplikowany proces fizyczno-chemiczny, w którym znaczącą rolę odgrywa tzw. trzecie ciało (TBL – Third Body Layer). To właśnie między innymi z powodu trzeciego ciała każdy […]

ATE z godłem Laur Konsumenta

Marka ATE została wyróżniona podczas XII edycji ogólnopolskiego plebiscytu popularności produktów/marek/usług na krajowym rynku godłem Laur Konsumenta – Odkrycie 2016 w kategorii klocki, tarcze hamulcowe i płyny hamulcowe. Kategoria Odkrycie Roku stworzona została z myślą o produktach/markach/usługach nowych, innowacyjnych i funkcjonujących na rynku od stosunkowo niedługiego czasu ale już zdobywających serca klientów, a także produktach/usługach, […]

Nowe tarcze hamulcowe do Jeepa

Firma Textar poszerzyła swoją ofertę o tarcze hamulcowe do Jeepa Grand Cherokee. IV-generację Jeepa Grand Cherokee (WK2) wprowadzono do sprzedaży w 2010 roku. Wszystkie modele mają napęd 4×4 i potężne silniki, dla których przeciwwagą musi być efektywny układ hamulcowy. Marka Textar wprowadziła do swojej oferty dwie referencje tarcz hamulcowych do wersji wyposażonych w silnik wysokoprężny […]

ESP – historia, rozwój, popularne usterki

Powstał nieco ponad 20 lat temu, a jest obecny w każdym nowym aucie, ratując życie tysiącom osób. Układ ESP (nazywany również ESC) jest jednym z najprzydatniejszych wynalazków w historii motoryzacji. Jak działa? Jak się rozwijał? Jakie są najpopularniejsze usterki? Pierwsze systemy mające zminimalizować ryzyko poślizgu w zakręcie powstawały już w latach osiemdziesiątych. Pionierami były firmy […]

Tarcze hamulcowe Textar do Abarth 500

Firma Textar wprowadza do swojej oferty tarcze hamulcowe do Fiata 500 (595) Abarth. Abarth to usportowiona wersja wybranych modeli Fiata. Z racji wyższych osiągów wymagają stosowania odpowiednich elementów układu hamulcowego. Textar wprowadza właśnie na aftermarket tarcze do kultowej „pięćsetki” spod znaku Skorpiona. Nowe tarcze hamulcowe (nr referencyjny 92053503) przeznaczone są na przednią oś modeli produkowanych […]

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.