Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
27.11 “Wyrasta spod ziemii”. Nowy pomysł na ładowarki dla samochodów. 27.11 TMD Friction publikuje raport ESG 27.11 Nowe akumulatory AGM dla pojazdów z systemem Start-Stop i hybrydowych 26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki

Czujniki

Marcowe szkolenia IC

45 pozycji znalazło się na liście szkoleń przygotowanych dla mechaników zajmujących się naprawą samochodów osobowych. Wśród nich wyróżnić można prezentacje dotyczące naprawy i diagnostyki takich elementów, jak sprzęgła, klimatyzacja, hamulce i wiele innych.

Pompa wody mechaniczna i załączana. Czy można stosować je zamiennie?

Pompa wody to zazwyczaj integralny element układu rozrządu, który podlega okresowej wymianie. W samochodach występują dwa jej rodzaje: mechaniczna oraz załączana, wyposażona w czujnik temperatury. Czy można stosować je zamiennie i jak wygląda procedura montażowa? Okazuje się, że możliwości są różne.

Montaż haka holowniczego a działanie układu ESP

Montaż haka holowniczego to zabieg, który coraz bardziej zyskuje na popularności. Oprócz instalacji metalowej ramy wraz z zaczepem kulowym, związany jest także z ingerencją w instalację elektryczną pojazdu, co realizowane jest za pomocą dedykowanej wiązki. Nie każdy jednak wie, że instalacja haka holowniczego w najnowszych samochodach wpływa na działanie układu ESP. Coraz częściej producenci pojazdów […]

Przepływ powietrza zbyt niski lub zbyt wysoki

Świeci się lampka kontrolna silnika. Czy przyczyną jest czujnik przepływu powietrza? Masa powietrza jest za duża lub za mała? Albo być może sklejony jest zawór EGR? Znajdziesz tu możliwe przyczyny.

Utrudniony rozruch Mazdy MX 5 – przyczyna

Mazda MX 5 to bardzo popularny, dwumiejscowy samochód sportowy, który doczekał się już czterech generacji. Opisywany w tym artykule model, to MK2, który znajduje się w eksploatacji, jednak sprawia problemy związane z utrudnionym rozruchem po dłuższym postoju, w tym przypadku związanym z okresem zimowym. W samochodzie wymieniono świece zapłonowe i filtr powietrza.

Lutowe nowości w ofercie SKV

Marka SKV wprowadziła nowe referencje wśród czujników poziomu oleju, czujników skrętu i zacisków hamulca.

Trafna identyfikacja to podstawa, czyli dzień z życia pracownika filii dystrybutora części

Pracownik hurtowni motoryzacyjnej to zawód inny niż wszystkie. Przekonałem się o tym osobiście spędzając dzień wspólnie z pracownikami filii jednego z dystrybutorów. Teraz wiem już, dlaczego tak trudno znaleźć odpowiednią osobę na takie stanowisko.  

Irytujący brak mocy w Nissanie 350Z

Opisywany samochód to sportowy model 350Z Nissana. Właściciel skarżył się na permanentny problem ze świecącą kontrolką silnika “Check Engine” i przechodzenie w tryb awaryjny. W rezultacie, osiągi spadały do poziomu 10-letniej Micry z silnikiem 1.0. Jazda stała się niezmiernie uciążliwa.

Zostałem przedstawicielem handlowym na jeden dzień

Postanowiłem sprawdzić jak wygląda w praktyce praca przedstawiciela handlowego w hurtowni motoryzacyjnej. Dzięki uprzejmości jednego z dystrybutorów, miałem okazję jeden dzień spędzić razem z doświadczonym handlowcem. Nie sądziłem, że w tym fachu aż tak wielką rolę odgrywa nawiązywanie relacji.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.