Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:55 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 15:46 Konkurs Hella: wyniki 15:25 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Czujniki

Denso wprowadza 10 nowych czujników EGT

Denso rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 10 nowych czujników temperatury odprowadzanych spalin (EGT), które mają łącznie 430 dodatkowych zastosowań i zastępują 49 numerów części OE.

Układ hamulcowy w Toyocie Prius 3. generacji

Wprowadzona na rynek w roku 1997 Toyota Prius była pierwszym samochodem hybrydowym produkowanym na dużą skalę. Od tego momentu Toyota sprzedała na świecie ponad 15 milionów pojazdów hybrydowych. Każdy nowy model oznacza kolejne zmiany pod względem mechanicznym i technicznym. W roku 2009 firmy Toyota i Lexus wprowadziły zmieniony układ hamulcowy w modelach Prius, Yaris, Auris/Corolla […]

Czujniki temperatury spalin w ofercie NRF

NRF wprowadza nową grupę produktów – czujniki temperatury spalin (EGTS). NRF EGTS produkowane są na przetestowanych i zatwierdzonych liniach OE.

Często zadawane pytania o klocki hamulcowe

Dlaczego klocki piszczą? O czym należy pamiętać podczas ich wymiany? Czym kierować się przy wyborze klocków? Odpowiedzi na te pytania udzielił specjalista techniczny firmy Lumag dr inż. Tomasz Orłowski.

25 lat polskiej fabryki układów hamulcowych Bosch

Fabryka układów hamulcowych Bosch w Mirkowie k. Wrocławia obchodzi jubileusz 25-lecia. Należący do koncernu od 1996 roku zakład produkcyjny to dziś kompleksowy ośrodek produkcyjno-badawczy.

Brembo prezentuje nowy układ hamulcowy na mistrzostwa świata Superbike’ów w 2021 roku

Trzydzieste czwarte mistrzostwa z rzędu, w których ponad 750 rund wygrały motocykle wyposażone w układy hamulcowe Brembo.

System TPMS – najczęstsze pytania klientów warsztatów

Ciśnienie w oponach to jeden z podstawowych aspektów wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. W jego stałym monitorowaniu pomagają czujniki TPMS. System ten, choć ma już swoje lata, nadal budzi wiele wątpliwości wśród kierowców, przygotowaliśmy więc odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów warsztatów pytania.

Osłony tarcz hamulcowych – rozwiązania febi

Za zespołem hamulca tarczowego montowane są osłony chroniące tarczę, klocki i przewody hamulcowe, które są stale narażone na działanie kurzu pyłu pochodzącego z drogi oraz z samego układu hamulcowego. Jednocześnie osłony chronią gorące tarcze hamulcowe przed nadmierną ilością rozpryskiwanej zimnej wody.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.