Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
23.04 Czy do starych silników należy wlewać “gęstszy” olej? 23.04 Retrofity LED – legalne czy nie, vademecum wiedzy – MotoFocus TV 23.04 Brembo prezentuje roczny raport zrównoważonego rozwoju 23.04 O.K. Serwis pozyskał nowego głównego partnera 23.04 Granty za projekty proekologiczne – szansa dla firm także z branży motoryzacyjnej

Sprzęgła

Nowe referencje Metelli

W związku z wprowadzeniem na rynek najnowszych referencji marki Metelli, producent opublikował uzupełnienia katalogów zawierające informacje o zastosowaniu nowych produktów. Przygotowane uzupełnienia obejmują produkty poniższych grup: • Elementy hydrauliczne układów hamulcowych i sprzęgieł – 29 nowych referencji -> zobacz • Elementy przeniesienia napędu – 31 numerów produktów -> zobacz, • Pompy wody – 12 referencji […]

Podwójne suche sprzęgło 7-biegowej skrzyni biegów Grupy VW – wskazówki montażowe

Od 2008 roku Grupa Volkswagen oferuje pojazdy wyposażone w 7-biegową skrzynię DCT z podwójnym suchym sprzęgłem. By uniknąć nieprawidłowości przzy wymianie takie sprzęgła firma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy: Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi! Ze względu na to, że producent pojazdów stale […]

Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego. Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest: uszczelnienie wału korbowego, rejestrowanie liczby obrotów silnika, ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego, i ustalanie punktu […]

Nowe sprzęgła i przeguby w firmie Statim

Firma Statim poszerzyła swój asortyment, dodając nowe sprzęgła i przeguby napędowe, przeznaczone do popularnych w Polsce pojazdów marek Citroen, Peugeot, Opel, Ford i Nissan. Szczegóły na załączonym obrazku. Więcej informacji w firmie Statim.

Diagnostyka uszkodzeń układu podwójnego sprzęgła

W przypadku wykonywania napraw związanych z podwójnym sprzęgłem, aby zawęzić diagnostykę potencjalnego problemu należy odpowiednio wcześniej wyjaśnić z klientem kilka zasadniczych kwestii. Jeśli pojazd jest jeszcze zdolny do jazdy, to razem z klientem należy odbyć jazdę próbną. Klient powinien siedzieć za kierownicą i w czasie jazdy próbnej zaprezentować, w jakich sytuacjach można zaobserwować zgłaszane usterki. […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Olej Liqui Moly do przekładni DSG

Doppelkupplungsgetriebe-Öl 8100 jest to olej do dwusprzęgłowych przekładni automatycznych stosowanych przez koncern Volkswagen. Pojazdy wyposażone w przekładnie DSG są stosunkowo nowymi pojazdami jednak ze względu na częstotliwość wymiany tego oleju (60.000 km) oraz fakt że samochody takie coraz częściej trafiają do serwisów niezależnych Liqui Moly wprowadza na rynek olej odpowiedni do przekładni dwusprzęgłowych. Zastosowanie wysokiej […]

Wbrew unijnemu prawu, środowisku i kierowcom

W czasie prezydencji naszego kraju w Radzie UE w Polsce mogą wejść w życie przepisy sprzeczne z prawodawstwem unijnym, które dodatkowo cofnęłyby polską motoryzację do lat 90. ubiegłego wieku. To konsekwencje przyjęcia projektu Ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu drogowego w jego obecnym kształcie. „Szczególnie szkodliwe, także z punktu widzenia wiarygodności naszego kraju w Unii […]

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Instrukcja montażu zestawu sprzęgła dla pojazdów z silnikiem G9T, G9U

Podczas montażu samonastawnego sprzęgła LuK RepSet® Pro do samochodów Nissan, Opel, Renault wyposażonych w silniki Diesla o pojemności 2.2l i kodach G9T i G9U należy ściśle zastosować się do procedury montażu. Dlatego dla zestawu 415 0146 10 marki LuK przygotowano specjalne wskazówki. Z uwagi na samoregulację, sprzęgła typu SAC należy montować metodą umożliwiającą bezsiłowe dokręcenie śrub […]

Awaria sprzęgła w samochodzie to jedna z najczęstszych usterek, z którymi kierowcy zwracają się do warsztatów. W tej kategorii zamieszczamy szereg artykułów, przybliżających specyfikację techniczną sprzęgieł samochodowych, informacje na temat różnych rodzajów sprzęgieł, a także warsztatowe poradniki. Przedstawiamy instrukcje wymiany sprzęgła, podpowiedzi specjalistów w zakresie tego, jakie inne podzespoły sprawdzić przy wykonywaniu tej czynności. Wskazujemy także najczęściej spotykane przyczyny awarii sprzęgieł.