Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Turbosprężarki

Nowy tester sterowników turbodoładowania w ofercie DeltaTech

Polski producent urządzeń diagnostycznych – DeltaTech Electronics wprowadza na rynek nową wersję testera sterowników turbodoładowania VNTT-PRO v4 (USB). Tester VNTT-PRO v4 (USB) przeznaczony jest do przeprowadzania diagnozy sterowników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT (Variable Nozzle Turbine). Tester VNTT-PRO v4 (USB) umożliwia sprawdzenie płynności ruchu dźwigni sterownika, zakresu ruchu dźwigni, elementów mechanicznych jak i samej elektroniki sterownika. […]

Nowa turbosprężarka Garrett do Volvo w Moto Remo

W ofercie Moto Remo pojawiła się nowa turbosprężarka Garrett by Honeywell, przeznaczona do pojazdów marki Volvo. Turbosprężarka Garrett by Honeywell o numerach 795680-0003 stosowana jest w pojazdach Volvo z silnikiem diesla 2.0 D3 120 kW (od 2010 r.).

Dieslowa koniunktura

W czasach już zamierzchłych, kiedy pod stacjami CPN ustawiały się kolejki po paliwo, właściciele diesli byli obywatelami uprzywilejowanymi. Podjeżdżał taki prosto pod dystrybutor, lał pod korek, kupował bez kartek i do tego płacił za to wszystko znacznie mniej niż benzynowcy. W kryzysowych latach 80. przewaga zapłonu samoczynnego nad iskrowym była bezdyskusyjna, dlatego też popularna była […]

,,Ogromna ewolucja uszczelnień silnikowych” – wywiad z Bartoszem Czubą z firmy Victor Reinz

Victor Reinz jest prawdziwym specjalistą w dziedzinie uszczelnień silnikowych. Firma dostarcza swoje rozwiązania na pierwszy montaż do najnowszych modeli samochodów, ale także na Aftermarket. Techniczne tajniki produkcji uszczelnień zdradził nam Bartosz Czuba, Area Sales Manager, Central/Eastern Europe w firmie Reinz. Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się w dzisiejszych czasach producenci uszczelek? Czy uszczelki mają wpływ […]

Nowa wersja katalogu web Moto Remo

Dostępna jest już nowa wersja katalogu turbosprężarek Moto Remo w wersji web. Oprócz możliwości wyszukania i zidentyfikowania turbosprężarki, klienci znajdą dodatkowe dane. Odwiedzając www.powerfinder.pl, można znaleźć informacje o tym czy dana turbosprężarka występuje w wersji po naprawie fabrycznej oraz czy dla wyszukanego produktu dostępny jest zestaw uszczelek i komplet montażowy. Wkrótce o nowe informacje wzbogacona […]

VEGE zadebiutuje w Polsce na targach Profi Auto Show

Holenderska firma VEGE od kilku tygodni reprezentowana jest w Polsce przez firmę Auto Prime. Już wkrótce zadebiutuje na targach Profi Auto Show 2014. Od 1936 roku firma VEGE jest jednym z największych na świecie specjalistów w dziedzinie remontów silników oraz głowic do samochodów osobowych i dostawczych. W trakcie działalności firma poszerzyła swój program o inne […]

7 pytań do… Sławomira Welezinskiego z firmy Delphi

Jaki produkt będzie szczególnie promowany przez Delphi w najbliższym czasie? Czego najbardziej obawiają się przedstawiciele firmy? Na te i inne pytania odpowiedział Sławomir Welezinski, dyrektor krajowy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Delphi Product & Service Solutions. Cel, którego realizację założyliśmy na rok 2014 to… Stawiamy na rozwój konceptu określanego jako „wokół koła”. W ramach tego programu […]

Nowa turbosprężarka do silnika Z19DTR w Moto Remo

Nowa turbosprężarka, a właściwie turbosprężarki (twinturbo), nr 1000 988 0005, jest przeznaczona do samochodów Fiat, Opel, SAAB o poj. 1,9 i typie silnika Z19DTR. Więcej informacji u Autoryzowanego Dystrybutora BorgWarnerTurboSystems, w firmie Moto Remo.

Problemy z układem recyrkulacji spalin – część I

Nadmierne dymienie z rury wydechowej, zapalona kontrolka emisji spalin, ale w szczególności narastające problemy z mocą silnika to przyczyny, które skłaniają użytkowników samochodów do odwiedzenia naszych warsztatów. Za taki stan rzeczy bardzo często odpowiedzialny jest wadliwie działający układ recyrkulacji spalin (z ang.Exhaust Gas Recirculation). Celem stosowania układów recyrkulacji spalin w silnikach spalinowych jest obniżenie toksyczności […]

Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią

Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.