Pomimo trudnej sytuacji, która panuje obecnie na całym świecie, Wolf Lubricants wprowadził na rynek oleje silnikowe dla pojazdów marki Renault, zgodne z normą RN17.
Nowe normy RN17 powstały w 2018 roku. Są skonsolidowaną i zmodyfikowaną wersją specyfikacji płynów RN0700, RN0710 i RN0720 oraz zapewniają proste i spójne rozwiązania dla dystrybutorów i warsztatów. W tej dziedzinie Wolf Lubricants może zaoferować 2 produkty: 65635 OFFICIALTECH 0W20 C5 RFE (aprobata RN17 FE) oraz 65637 OFFICIALTECH 5W30 C3 RN (aprobata RN17).
OFFICIALTECH 0W20 C5 RFE to olej specjalnie opracowany do użytku w najnowszych silnikach wysokoprężnych Renault z filtrem cząstek stałych DPF, które wymagają oleju zgodnego z nową specyfikacją oszczędności paliwa RN17 FE firmy Renault, odpowiedni tylko dla silników dostosowanych pod kątem niższego zużycia paliwa. Ponadto można używać go we wszystkich silnikach wymagających zgodności ze specyfikacją ACEA low SAPS C5, która oferuje większą oszczędność paliwa niż ACEA C3.
Z kolei specyfikacja RN17 została stworzona z myślą o nowoczesnych turbodoładowanych silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (TGDI) i oferuje ochronę benzynowych filtrów cząstek stałych (GPF) w celu wydłużenia ich żywotności. Olej OFFICIALTECH 5W30 C3 RN został poddany badaniom, które miały na celu zapewnienie odporności na utlenianie i zużycie mechanizmu rozrządu zaworowego oraz czystości tłoków na poziomie równym lub przewyższającym wymagania normy RN17. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu dodatków chroniących wewnętrzne części silnika w warunkach podwyższonego ciśnienia i temperatury oraz przy wyższych tolerancjach. Ponadto oleju OFFICIALTECH 5W30 C3 RN można używać również w pojazdach, w których wcześniej wymagane było stosowanie oleju zgodnego ze specyfikacją RN0700 i RN0710 – umożliwia to serwisowanie kilku modeli Dacia i Renault z wykorzystaniem tego oleju OEM.
Nowa formuła zgodna z normą RN17 stanowi rozwinięcie wcześniejszego produktu Wolf Lubricants – 65629 OFFICIALTECH 5W30 C2/C3, który powstał błyskawicznie w marcu 2019 r., by spełnić wymagania tej normy jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnego procesu wydania aprobaty przez firmę Renault. Olej OFFICIALTECH 5W30 C2/C3 pomyślnie przeszedł wszystkie badania zgodnie z normami homologacji Renault RN17, co zapewniło dystrybutorom i warsztatom wczesny dostęp do produktu. Ten wyjątkowy olej dla flot samochodów osobowych posiada również oficjalne aprobaty niemieckich producentów OEM: BMW Longlife-04, MB 229.52 i VW 505.00/505.01 oraz jest zgodny ze specyfikacjami firm GM i Fiat.
Olej OFFICIALTECH 5W30 C3 RN firmy Wolf Lubricants został zaprojektowany, aby spełnić wymagania normy 5W-30 mid SAPS (popiół siarczanowy, fosfor i siarka) service fill dla pojazdów benzynowych oraz z silnikiem Diesla EURO 6. Olej OFFICIALTECH 5W30 C3 RN może także być stosowany we wszystkich silnikach benzynowych i wysokoprężnych firmy Renault z filtrem cząstek stałych (DPF) wprowadzonych na rynek europejski od końca 2018 r. W przyszłości ten segment będzie się znacząco rozwijał – szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie liczba flagowych silników Renault serii K9K wynosi już ponad 10 milionów jednostek. Ten innowacyjny olej silnikowy może być stosowany również w wielu innych silnikach wiodących producentów OEM, takich jak Nissan i Dacia.
65635 OFFICIALTECH 0W20 C5 RFE (aprobata RN17 FE) to syntetyczny olej silnikowy o wyjątkowo niskiej lepkości, dzięki któremu silniki są w stanie uzyskać dużą oszczędność paliwa. Ten olej silnikowy zapewnia zarówno ochronę przed zużyciem, jak i czystość silnika. Będzie dostępny od czerwca 2020 r.
65637 OFFICIALTECH 5W30 C3 RN (zgodny z normą RN17) to syntetyczny olej silnikowy, który gwarantuje czystszą i bardziej efektywną pracę silnika bez skracania okresu między wymianami. W momencie wprowadzenia na rynek w czerwcu 2020 r. olej ten będzie
Komentarze