W produkowanych między 2003 a 2005 rokiem Lexusach GS300, IS250, IS220d i RX300 możliwe są wycieki płynu hamulcowego, zaś GS300 z lat 2004-2006 grozi dodatkowo prawdopodobieństwem samoczynnego wyłączenia silnika i niemożnością ponownego uruchomienia go.
W GS300 podczas otwierania wlewu paliwa, na skutek zmiany ciśnienia wewnątrz zbiornika, podstawa pompy paliwowej ulega przemieszczeniu, którego skutkiem może być uszkodzenie połączenia konektorowego, wynikające ze zbyt sztywnych przewodów elektrycznych wewnątrz zbiornika. Skutkiem może być samoczynne wyłączenie się silnika i niemożność jego ponownego uruchomienia.
W Polsce akcją serwisową objętych jest 106 egzemplarzy Lexusów GS300 o numerach VIN podanych w załączniku, wyprodukowanych w Japonii między 28 września 2004 a 28 lutego 2006 r. Ich właściciele zostaną zaproszeni do serwisów, gdzie zostanie naprawiony wadliwy element.
W Lexusach GS300, IS250, IS220d i RX300 niezastosowanie płynu hamulcowego zawierającego związki polimerowe smarujące elementy układu hamulcowego może skutkować niewielkimi wyciekami płynu hamulcowego, sygnalizowanego zaświeceniem się kontrolki układu hamulcowego. Powodem wycieków jest zbyt suchy gumowy element uszczelniający w tylnej części pompy hamulcowej, który podczas przemieszczania się tłoka pompy może ulec zniekształceniu.
Właściciele 487 egzemplarzy Lexusów GS300 (prod. 28.09.2004-09.12.2005), IS250 (prod. 28.09.2004-09.12.2005), IS220d (prod. 28.09.2004-09.12.2005) oraz RX300 (prod. 10.02.2003-22.11.2005) wyprodukowanych w Japonii, oznaczonych numerami VIN podanymi w załączniku, zostaną zaproszeni do serwisów, gdzie zostaną dokonane bezpłatne naprawy wadliwych elementów.
Źródło: UOKiK, 15.11.2010.
Komentarze