W efekcie współprac z producentami silników oraz zapotrzebowania klientów TotalEnergies wprowadza do swojej oferty nowe warianty olejów.
Wprowadzenie nowych produktów wynika z konsekwentnego dążenia do tego, aby zapewnić najszerszą możliwą gamę produktów dla rynku samochodowego. W nowościach znalazły się zarówno oleje dla najnowszych modeli, jak i też dla pojazdów starszych. Niektóre nowe referencje są po prostu odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wtórnego. Doskonałym przykładem są tutaj nowe oleje przekładniowe. TotalEnergies wprowadza na rynek oleje, które teoretycznie są traktowane przez producentów samochodów jako niewymienne. W praktyce okazało się, że regularna ich wymiana może jednak znacząco wpłynąć na wydłużenie żywotności skrzyń i właśnie z tego powodu pojawiają się w ofercie.
Odpowiednie dopasowania
Eksperci z TotalEnergies od dawna podkreślają, że jedyną słuszną metodą dobierania olejów silnikowych do pojazdu jest przestrzeganie dopuszczeń i homologacji producenta samochodu. Z tego właśnie względu gama TotalEnergies jest regularnie odświeżana, tak aby właśnie spełniać homologacje najnowszych silników. Dla kierowców i mechaników jest to niezwykle ważne udogodnienie. Gwarancją najlepszego wyboru są te same homologacje i dopuszczenia w instrukcji serwisowej samochodu i na opakowaniu oleju.
Quartz INEO Efficiency 0W-30
Ten olej opracowano głównie z myślą o BMW. W 2019 r. bawarska marka wprowadziła, bardzo głęboką ewolucję, dobrze znanej i powszechnie stosowanej, normy BMW LL 04. Norma BMW LL19 (bo o niej mowa) to następca normy BMW LL04, w której zaostrzono wymagania we wszystkich aspektach jakościowych, a dodatkowo zwiększono wymagania Fuel Efficency. Produkt ten jest zalecany i wstecznie kompatybilny ze wszystkimi silnikami gdzie LL 04 był stosowany. A jest to bardzo szeroka gama, ponieważ obejmuje większość benzynowych i wysokoprężnych silników z i bez DPF produkowanych od 2002r.
Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12
Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12 to nowoczesny produkt, opracowany w ośrodku badawczym TE we Francji, z zastosowaniem technologii Eco-Science, dla nowych silników benzynowych BMW oferowanych od 2022 roku. Posiada homologację BMW LL-22FE++, co oznacza, że nadaje się np. do takich silników jak np. B48B (TU2) 2.0 R4 16V TwinPower Turbo (wyposażonych w filtr GPF lub bez), a także B58 (TU2) 3.0 R6 24V TwinPower Turbo 326KM (wyposażonych w filtr GPF lub bez).Ten opracowany olej z rodziny olejów Fuel Efficency posiada niski współczynnik HTHS = 2,0. Co czyni go produktem wpływającym na obniżenie tarcia wewnętrznego w silniku, a to przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa.
Quartz INEO Long Life 0W-30
Quartz INEO Long Life 0W-30, to nic innego jak ekskluzywna wersja znanego oleju LL 5W-30. Tym razem, w nowym wydaniu spełnia on normy VW 504.00 / 507.00, BMW LL04 i PORSCHE C30. Inżynierom TotalEnergies udało się w nim znacząco poprawić parametry nisko i wysoko temperaturowe. Olej ten cechuje odporność na utlenianie. Jak można się łatwo domyślić będzie się on sprawdzał zarówno przy częstych uruchomieniach silnika jak też podczas dynamicznej jazdy.
Quartz INEO RCP 5W-30
Quartz INEO RCP 5W-30 to olej stworzony na zaawansowanej technologii syntetycznej będący wynikiem wspólnych badań zespołów technicznych STELLANTIS i działu badawczo-rozwojowego TotalEnergies. Olej posiada najnowszą homologację STELLANTIS FPW9.55535/03. Ta innowacyjna technologia, opracowana specjalnie dla silników DV5R i EB2, zapewnia wydłużenie żywotność silnika, jego podzespołów i optymalizuje czystość elementów silnika. Quartz INOE RCP 5W-30 opracowany specjalnie i rekomendowany przez Stellantis dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych 1.5 BlueHDi (DV5R: YHX / YHY / YHZ / YHW / YHV / YHR) w tym spełniający normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4) produkowanych do 02/2023r, jak również do stosowania w silnikach benzynowych turbo EB2 Gen1 (1,2L PureTech) (typoszereg: HNZ, HNY, HNX, HNW, HNV) spełniających normę Euro 6.1 produkowanych do 08/2018r. Nadaje się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.
Quartz 9000 Advanced 0W-40
Ten olej spełnia homologację PORSCHE A40 w ekskluzywnej klasie lepkości 0W-40. Produkt dedykowany do wszystkich silników benzynowych PORSCHE bez GPF. Warto zaznaczyć, ze Quartz 9000 Advanced 0W-40 jest wykonany w technologii ART (Age Resistance Technology). Olej ma wysoką odporność na utlenianie i długo zachowuje swoje właściwości smarne co zapewnia doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości daje zabezpieczanie silnika w niskich i wysokich temperaturach pracy.
Quartz INEO FGO 5W-40
Nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli dany silnik potrzebuje oleju 5W-40, to QUARTZ INEO FGO 5W-40 jest dobrą propozycją w tej klasie lepkościowej. Spełnia normę PORSCHE C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z filtrem GFP. QUARTZ INEO FGO 5W-40 spełnia także normy VW 511.00, co dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej Grupy VW wyposażonych z GPF (W12, V10, V8). Mówimy tu zatem także o wybranych jednostkach takich marek jak Audi, Bentley czy Lamborghini. Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną, co prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. QUARTZ INEO FGO 5W-40 z technologią ART (Age Resistance Technology) chroni je przed tym, dzięki swojej zaawansowanej, bardzo nowoczesnej formule zapewniającej doskonałe właściwości przeciwutleniające i przeciwzużyciowe.
Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20
Wykonany w technologii Eco-Science. Ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai – Kia, którzy poszukują na rynku wtórnych produktu spełniającego wymagania konstruktora do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających normę API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5. Olej ten opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej należy do grupy LowSaps i realnie pomaga oszczędzać paliwo.
TRAXIUM GEAR 9 FE 75W
To olej przekładniowy przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Posiada normę PSA B71 2316 i 2317. Pojawił się w ofercie TotalEnergies w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wyminę oleju w skrzyniach, chociaż konstruktor nie przewidywał teoretycznie takiej potrzeby. Jest to nowsza wersja, dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80 przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w licznych modelach z grupy PSA (obecnie Stellantis).
FLUIDMATIC DVI MV
Trudno nie zauważyć rosnącej popularności przekładni automatycznych. Od dobrych kilku lat wielu producentów oferuje nowoczesne przekładnie z 8 i większą ilością przełożeń. Te automaty zostały dobrze przyjęte na rynku ze względu na sposób działania, wygodę eksploatacji, znikomy wpływ na wzrost zużycia paliwa i całkiem dużą niezawodność i trwałość. Część konstruktorów nie zakłada wymiany oleju w tych skrzyniach przez cały okres ich eksploatacji. Rynek jednak zweryfikował te założenia i okazuje się, że wymiana oleju wpływa pozytywnie na pracę i żywotność skrzyń. Jednakże należy pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów to bardzo skomplikowane urządzenie. Wymaga oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych. FLUIDMATIC DVI MV jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczoną do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach AISIN WARNER: AW-2 (AISIN AT8) stosowanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem stosowany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP. Idealny również do skrzyń, gdzie wymagany jest olej DEXRON VI, MARCON LV, JASO M315, itp.
Komentarze