O cenach w warsztacie bez tabu

9 maja 2018, 21:43

Każdy właściciel warsztatu zapewne przynajmniej raz zastanawiał się nad tym jak ustalić politykę cenową w swojej firmie.

Czy cena za roboczogodzinę jest odpowiednia? Ile za usługę „woła” porównywalny warsztat w porównywalnym mieście? Czy inni korzystają z tabel czasochłonności czy wyceniają usługi na własne doświadczenie? Czy innym udaje się zarabiać na częściach? Jakby tak można było znaleźć odpowiedzi na te wszystkie pytania…

Zasada działania poniższej ankiety jest prosta – udziel odpowiedzi i sprawdź jak głosowali inni. Sprawdź jak wypadasz na tle konkurencji i wyciągnij wnioski.

Zaskoczony wynikami? Masz inne zdanie? Zapraszamy do komentowania.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Cena, 10 maja 2018, 9:43 18 -1

Ciekawa ankieta i ważny problem dla warsztatu. U mnie jest tak, że klient pierwsze co pyta to o cenę. A naprawiam samochody różnych marek to nie sposób wiedzieć ile zajmie wymiana sprzęgła w jakimś wynalazku którego nigdy nie robiłem. Łatwo sie naciąć. Podasz orientacyjną cenę a później jak klientowi wytłumaczysz, że jest drożej, bo trzeba było rwać i podgrzewać zapieczone śruby? Nauczony doświadczeniem jak przyjeżdża wynalazek na większą naprawę to albo dziękuje, albo dzwonię po kolegach i pytam czy zdejmowali skrzynię np. w takim.

Odpowiedz

Felix, 10 maja 2018, 9:49 12 -1

Potwierdzam. Każdy chce znać cenę przed. U mnie staly cennik na usługi typu wymiana opon, serwis klimy itd a inne naprawy liczone za godzinę.

Odpowiedz

Robocop, 10 maja 2018, 11:25 3 -17

Hej CENA, jeżeli rezygnujesz z naprawy wynalazków, to odsyłaj je do mnie. :-)
Ja robię wszystko, a wynalzki w szczególności, bo tam da się więcej wyjąć z kieszeni klienta

Odpowiedz

Anonim, 12 maja 2018, 9:13 2 -2

Nie ma co się zastanawiać nad cennikami. Wystarczy szczerze przedstawić jakie czynności należy wykonać, żeby naprawa była wykonana solidnie i dlatego cena za usługę jest wyższa niż u konkurenci. Co do zarabiania na częściach to tu zawsze będzie dyskusja, jaki narzut zastosować? Czy będzie za drogo czy za tanio.
Adam.

Odpowiedz