Te samochody są najprostsze w naprawach zdaniem mechaników – RANKING

9 września 2022, 15:26

Preferencje polskich mechaników co do konkretnych marek pojazdów nie biorą się znikąd. Ta grupa zawodowa patrzy na samochody nieco pod innym kątem – zwracając uwagę m.in. na to, czy dany pojazd można w prosty i przystępny sposób naprawiać. Pojazdy której z marek są najprostsze w naprawach? Zwycięzca rankingu, stworzonego na bazie wyników naszej ankiety nie jest zaskoczeniem, jednak pozostałe miejsca na podium stają naprzeciw stereotypom.

W naszym badaniu wzięło udział ponad 160 mechaników samochodowych. Pytanie, które im zadaliśmy brzmiało: „Samochody, której marki/grupy marek są Twoim zdaniem najprostsze w obsłudze serwisowej?”. Chodziło nam o kwestie istotne z perspektywy osoby naprawiającej auto – dostęp do konkretnych podzespołów, jakość śrub czy mocowań, wpływająca na czas i komfort dokonywania naprawy itp. Mechanicy głosowali zgodnie z naszymi przypuszczeniami, jeżeli chodzi o miejsce pierwsze w rankingu. Niższe pozycje mogą jednak wydawać się nieco zaskakujące.

Samochody grupy VAG (Audi, Skoda, Seat, Volkswagen) bez wątpienia są bardzo rozpowszechnione na polskim rynku, przez co większość mechaników ma duże doświadczenie w ich naprawach. To jednak z pewnością niejedyne powody tego, że ponad jedna trzecia uczestników badania wskazała właśnie na pojazdy tej grupy jako najłatwiejsze w naprawach.

Większym zaskoczeniem jest dla nas wysokie, drugie miejsce Toyoty. Powszechna – jeszcze do niedawna – wśród mechaników opinia na temat aut azjatyckich, nie skłaniała nas do takich przewidywań. Świat motoryzacji zmienia się jednak dynamicznie, na co wskazuje aż 17-procentowy wynik Toyoty, a także czwarta lokata koncernu Hyundai. Zaskakuje nas również wysoka, trzecia pozycja Fiata oraz niska lokata niemieckiego (do niedawna) Opla. Nie zaskakuje nas za to (znamy wszak osobiście wielu mechaników) dość niska pozycja aut francuskich.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dziesiątkę rankingu:

  1. VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) – 37% głosów uczestników ankiety
  2. Toyota – 17,1%
  3. Fiat – 10,3%
  4. Hyundai/Kia – 8,2%
  5. BMW/MINI – 4,8%
  6. Opel – 4,1%
  7. Mercedes-Benz – 3,4%
  8. Peugeot/Citroen – 2,7%
  9. Ford – 2,4%
  10.  Honda – 2,1%
    Suzuki – 2,1%

Przypominamy, że powyższy ranking nie dotyczy tego, których marek pojazdy są najmniej awaryjne. Sugerować się nim mogą jednak osoby, które chcą kupić auto, które zostanie obsłużone w wielu warsztatach w najbliższej okolicy.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

ff34334343, 15 września 2022, 8:35 0 0

Uwzgledniajac dostepnosc czesci ten ranking wygladal by troche inaczej. Wschodnie auta spadly by pewnie troche nizej.

Odpowiedz

Jasne, 15 września 2022, 11:09 0 0

Aby naprawić niemieckie auto nie trzeba myśleć za bardzo niemiec już to zrobił za mechanika. Dobór części to w nie których markach to koszmar ale tylko pozornie trzeba dużo wiedzieć i rozumieć dlaczego tak jest. Jest kilka numerów części i SIĘ je da zanotować w 1 aucie. Tylko 1 jest poprawny.

Odpowiedz

TEDI, 15 września 2022, 11:22 0 -1

Ja bym powiedział tak - naprawa samochodów grupy VAG nie jest tak prosta jak się wielu wydaje, jednak jako najbardziej trwałe i dopracowane konstrukcyjnie, najłatwiej jest po drutować i byle jak naprawić i jeżdżą. jeżdżą, czego nie można powiedzieć o pozostałym badziewiu

Odpowiedz

Tomek, 15 września 2022, 14:03 3 -1

no właśnie to widać na ulicach - auta VAG są drutowane i prezentują polski poziom napraw.
Jeśli uważasz, że auta VAG sa trwałe, albo zatrzymałeś się 30 lat temu, albo pracujesz w Volkswagenie :)
A dopracowanie konstrukcji polega na tym, że inżynierowie obliczają kiedy coś ma się zepsuć. I to tak, że by nie dało się prosto naprawić (np. silniki 1.2 z niewymiennymi panewkami, czy aluminiowe tuleje cylindrowe z napyloną utwardzoną warstwą teoretycznie odporną na zużycie

Odpowiedz

TEDI, 19 września 2022, 16:30 0 0

Gratuluję inteligencji!
Po pierwsze to co widać podrutowane na ulicach to zasługa twoja i takich "fachowców" jak ty.
Po drugie, nie pracuje w Volkswagenie, ale od ponad 40lat je naprawiam i serwisuje, i nimi jeżdżę, i zapewniam cię że znam bardzo dobrze jakość wszystkich marek jeżdżących w Polsce, i na pewno samochody niemieckie są najbardziej dopracowane i trwałe, jeżeli jest w poszczególnych egzemplarzach inaczej i można je porównać do znanych z reklam marek absolutnie niezawodnych, to też jest to zasługa takich "fachowców" jak ty.
Po trzecie - ale wyskoczyłeś z tymi niewymiennymi panewkami i aluminiowymi tulejami, to już dobitnie świadczy że zatrzymałeś się na etap[ie przed twoim urodzenie, bo sądząc po twojej wiedzy wtedy jeszcze nie było cię na świecie, więc o twojej trwałości mógłby się ewentualnie wypowiedzieć twój ojciec.
To że samochody grupy VW są obecnie bardziej awaryjne to jest efekt I......tów z ue, a nie konstruktorów, i zapewniam cię że w tych całkowicie bezawaryjnych markach jest jeszcze tragiczniej,
Na koniec przytoczę ci starą mądrość
"Niema brzydkich kobiet, są tylko brzydko ubrane i zaniedbane -
Niema złych samochodów, są tylko źle serwisowane i naprawiane"

Odpowiedz

Anonim, 19 września 2022, 20:56 1 0

No no 1.8 TFSI ci konstruktorzy bardzo zaprojektowali

Odpowiedz

TEDI, 20 września 2022, 10:54 1 0

Dla nas nie stanowi problemu, mamy wszystko co potrzebujemy, dostęp do dokumentacji, i żadnego problemu. Zaprojektowali go tak żeby prosty naprawiacz go nie dotykał. Nie martw się dla takich jak ty pozostały prościutkie w naprawie pozostałe marki "całkowicie bezawaryjne"

Odpowiedz

Anonim, 20 września 2022, 12:18 0 0

Mylisz pojęcia jak wiesz o co chodzi to z niczym nie ma problemu, remont takiego silnika jak szlifiernia nie przytrzyma to tydzień czasu robimy. Chodzi o to, że ci konstruktorzy zrobili taki silnik, że po 100 tys szmelc.

Odpowiedz

gilecki, 17 września 2022, 11:21 1 0

Sądzę, że powyższy ranking odzwierciedla raczej powszechność występowania samochodów poszczególnych marek w Polsce, a niekoniecznie to, co ranking miał odzwierciedlać. Jeżeli mechanik naprawia samochód grupy VAG niemal codziennie, a rzadko występujące marki (niech to będzie np. Subaru, Mitsubishi...) np. raz w roku, to siłą rzeczy odpowie, że VAG jest łatwy, bo ma z nim ogromną praktykę.

Odpowiedz

PH., 20 września 2022, 13:15 0 0

Jako przedstawiciel handlowy, moge napisac z doswiadczenia ze najtrwalszymi samochodami we flocie byly Vagi i toyoty, zwlaszcza Toyoty, nie do zniszczenia. Co mysmy z nimi nie robili :)

Odpowiedz

lonio, 27 września 2022, 17:54 0 0

skoda niby taka prosta w naprawie a zaden warsztat nie mogł mi jej porzadnie naprawic. dopiero jak przez motointegrator wyszukalem to chlopaki sobie poradzili

Odpowiedz

Anonim, 28 września 2022, 10:20 0 0

motointegrator miał tu kluczowe znaczenie sieć paragoniarzy

Odpowiedz