Firma Champion wprowadza na rynek nową technologię filtracji klasy premium, która neutralizuje ponad 99% zarazków i bakterii, pomaga zapobiegać rozwojowi pleśni, eliminuje przykre zapachy oraz sprzyja zwiększonej wydajności i niezawodności układów klimatyzacji samochodów.
Marka Champion rozszerza swoją ofertę części samochodowych o nową gamę filtrów kabinowych.
Jeśli nauczyliśmy się czegokolwiek dzięki globalnej pandemii, to tego, że powietrze, którym oddychamy może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia – i to nie tylko w miejscach publicznych, ale także w zamkniętych przestrzeniach, gdzie zużyte powietrze jest stale w obiegu, a zachowanie dystansu społecznego może nie być możliwe.
Przykładem tego są nasze samochody. Każdy samochód osobowy może stać się pułapką dla bakterii, zarazków i alergenów, jeśli nie ma odpowiedniego dopływu świeżego, przefiltrowanego powietrza. Dobra wiadomość jest taka, że większość nowoczesnych samochodów jest wyposażona w co najmniej jeden filtr kabinowy, który usuwa kurz, pyłki i inne zanieczyszczenia oraz zapobiega rozwojowi pleśni w układzie wentylacji.
Epidemia COVID-19 zwróciła uwagę użytkowników nie tylko na znaczenie filtrów kabinowych, ale także na dostępność nowej generacji filtrów zaprojektowanych w celu neutralizacji zarazków i bakterii.
– Rozwój pandemii rodzi pytania o to, w jaki sposób możemy chronić się przed wdychaniem skażonego powietrza, zarówno w domu, w miejscu publicznym, jak i w samochodzie – powiedział Alexis Golin, Director Maintenance Products, EMEA, kultowej marki produktów motoryzacyjnych Champion. – Przed COVID-19 wielu konsumentów nawet nie wiedziało, że ich pojazdy są wyposażone w filtry kabinowe. Obecnie wzrasta świadomość tego, jak odpowiedni typ filtra może pomóc lepiej chronić ich zdrowie.
Nowe filtry kabinowe Champion BacterStop wykorzystują technologię antybakteryjną, aby zapewnić najbardziej efektywną filtrację, co potwierdzają testy laboratoryjne. Filtry te są obecnie szeroko dostępne u wiodących dostawców części samochodowych i w warsztatach.
Prawidłowa wymiana filtra
Jak każdy filtr paliwa, powietrza lub oleju również filtr kabinowy w końcu ulegnie zatkaniu. Gdy to nastąpi, filtr może zacząć utrudniać przepływ powietrza i wentylację kabiny, potencjalnie prowadząc do rozwoju pleśni, nieprzyjemnych zapachów i zwiększenia obecności bakterii, alergenów i innych zanieczyszczeń. W zależności od tego ile jeździmy, filtr kabinowy może wymagać wymiany raz do roku lub – co bardziej prawdopodobne – co 20 000 do 24 000 kilometrów. Należy sprawdzać filtr przynajmniej raz na sześć miesięcy ze względu na możliwość zagrożenia dla zdrowia.
Kilka szybkich wskazówek dotyczących wyboru odpowiedniego filtra
Filtry kabinowe są specyficzne dla każdego pojazdu, dlatego należy upewnić się, że mamy prawidłowy numer filtra dla danego modelu i roku produkcji swojego samochodu. Pomoże to zapewnić łatwą instalację i właściwe dopasowanie. Większość filtrów kabinowych znajduje się za schowkiem, pod deską rozdzielczą lub w komorze silnika wzdłuż grodzi. Więcej informacji można znaleźć w instrukcji obsługi.
Podczas sprawdzania i/lub wymiany filtra kabinowego zalecane jest również oczyszczenie wnętrza obudowy filtra. W ramach dalszych środków ostrożności należy rozważyć oczyszczenie środkiem antybakteryjnym wszystkich dostępnych powierzchni kanałów wentylacyjnych za każdym razem, gdy czyścimy wnętrze pojazdu.
Komentarze