W ostatnim tygodniu sierpnia ośrodku szkoleniowy AkzoNobel w Pruszkowie gościł czterech najlepszych uczniów poznańskiej Samochodówki na specjalnym kursie. Goście pogłębiali swoje praktyczne umiejętności nabyte podczas całorocznego kursu lakierniczego, w którym uczestniczyli w czasie roku szkolnego.
Dostrzegając zapotrzebowanie na rynku, firma AkzoNobel rozszerzyła działania edukacyjne rozpoczynając projekt "Dobry start – chwyć kolory jutra", który jest skierowany do uczniów i nauczycieli szkół technicznych i zawodowych o profilu samochodowym. Projekt ma na celu popularyzację zawodu lakiernik samochodowy i tym samym także popularyzację fachowej wiedzy lakierniczej oraz umiejętności praktycznych. Kurs obejmuje takie zagadnienia jak: przygotowanie powierzchni do lakierowania, aplikacja lakierów dwu- i trzywarstwowych, dobarwianie kolorów, naprawy miejscowe oraz wady lakiernicze.
"W polskich realiach kształcenie w zawodzie lakiernika na poziomie szkoły zawodowej i średniej pozostawiało często dotychczas wiele do życzenia, o czym wie każdy szef serwisu, poszukujący nowego pracownika lakierni" – mówi Monika Wyszyńska, koordynator projektu. "To bardzo ważne, aby uczniowie szkół samochodowych, którzy chcą związać swoją przyszłość z tym zawodem, od początku mieli możliwość uczenia się od najlepszych”
Zajęcia szkolne z zakresu lakiernictwa renowacyjnego dla uczniów Zespołu Szkół Samochodowych im. inż. Tadeusza Tańskiego w Poznaniu zostały zorganizowane przy współudziale AkzoNobel Car Refinishes Polska. Szesnastu uczestników kursu odbywającego się według autorskiego programu nauczania AkzoNobel miało możliwość skorzystać zwiedzy ekspertów oraznajlepszych materiałów lakierniczych.
"Adepci naszego kursu, którzy opuścili w tym roku mury szkoły, są bardzo dobrze przygotowani do tego aby od pierwszych dni pracy w profesjonalnej lakierni zmierzyć się z wyzwaniami, jakie stawiają przed nimi klienci serwisu"– mówi Robert Wolny, wykładowca prowadzący zajęcia w Poznaniu. "Dodatkowe praktyczne zajęcia w ośrodku AkzoNobel są ukoronowaniem ich dotychczasowego zaangażowania, które niewątpliwie zaprocentuje w przyszłości".
Całoroczny kurs obejmował ponad 150 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych.. Nauka odbywała się w kilkuosobowych grupach tak, aby każdy uczestnik mógł jak najlepiej wykorzystać wszelkie dostępne zasoby.
(pk)
Komentarze