By sprostać wymaganiom nowego BMW Alpina B7, firma NGK Spark Plug opracowała nową irydową świecę zapłonową SIZKBR8A8HS. 4,4-litrowy silnik V8, drzemiący pod maską auta, rozpędza je do setki w 4,7 sekundy.
Kanały chłodzące w głowicy silnika Alpiny B7 wymagają większej przestrzeni. Przez to pozostaje niewiele miejsca dla świecy zapłonowej. Jej bezproblemową instalację umożliwi jednak zastosowanie nakrętki bi-hexagonalnej. Świeca SIZKBR8A8HS posiada długi i cienki gwint o średnicy 12 mm.
SIZKBR8A8HS charakteryzuje się wyższą ciepłotą, gdyż silnik pracuje także na wyższych od standardowych poziomach temperatur. Inżynierowie NGK dodali do elektrody masy miedziany rdzeń, by zwiększyć zdolność świecy do odprowadzania ciepła pochodzącego z komory spalania.
Niezawodność zapłonu i efektywne spalanie zapewnia irydowy wierzchołek na elektrodzie środkowej świecy SIZKBR8A8HS. Użycie tego materiału pozwoliło na skonstruowanie bardzo cienkiej elektrody, umożliwiając lepszy kontakt iskry z mieszanką powietrzno-paliwową i poprawiając w ten sposób osiągi silnika. Ponieważ iryd jest materiałem bardzo odpornym na korozję, ryzyko jej powstania jest ograniczone do minimum w ciągu całego okresu użytkowania świecy, nawet w bardzo trudnych warunkach jej funkcjonowania.
Podobnie jak elektroda środkowa, elektroda masy również wyposażona jest w materiał szlachetny – posiada platynową płytkę, bardzo odporną na zużycie. Ponadto kształt świecy zapłonowej gwarantuje, że elektroda masy jest umieszczona pod ściśle określonym kątem zapewniającym najbardziej optymalne warunki wtrysku i zapłonu.
Silnik BMW Alpiny B7 z podwójnym doładowaniem osiąga moment obrotowy 700 Nm oraz 507 KM. Maksymalna prędkość to 280 km/h.
Komentarze