Japanparts Group poszerza gamę amortyzatorów

26 czerwca 2017, 15:03

Japanparts Group, poszerzając paletę modeli aut, do których produkuje amortyzatory, osiągnęła 94% pokrycia parku samochodowego w Europie.

Amortyzator to główny element zawieszenia i część łącząca koło z podwoziem. Możemy wyróżnić dwie główne funkcje amortyzatorów: redukcja sił działających na toczące się po nierównościach koła oraz ograniczenie wychyłów pojazdu na zakręcie lub w trakcie hamowania, zapobiegająca utracie przyczepności kół do nawierzchni.

Amortyzator pochłania i rozprasza energię generowaną przez zawieszenie, czyli równoważy układ hamując stopniowo oscylacje masy. Kalibracja amortyzatora będzie więc decydowała o czasie, jaki jest potrzebny do wyeliminowania oscylacji.

Ten wstęp może z pozoru wydawać się oczywisty, jednakże przeciętny użytkownik pojazdu wie niewiele, lub wręcz nie posiada żadnej wiedzy na temat tego ważnego komponentu. Dodatkowo, w powszechnych planach serwisowych rzadko bierze się pod uwagę amortyzator, o ile w ogóle.

Kierowca zna interwały serwisowe dla oleju i filtrów, jednak w odniesieniu do amortyzatorów wie jedynie, że są one bardzo trwałe. Poza tym wiedza na temat faktycznej funkcji, jaką pełnią amortyzatory, ogranicza się do faktu, że ich celem jest zapewnienie komfortu pracy zawieszenia.

Wadliwie działający amortyzator, bez odpowiednich właściwości tłumiących, chociaż nie wpływa widocznie na komfort jazdy, może bardzo niekorzystnie odbić się na bezpieczeństwie. Możemy jeździć samochodem potencjalnie niebezpiecznym, nie zdając sobie z tego sprawy. Jedną z przyczyn takiego zjawiska jest stopniowy proces zużywania, w związku z czym kierowca przyzwyczaja się do malejącej siły tłumienia.

Na dodatek, częściowo zużyte amortyzatory nie dają wyraźnych objawów, takich jak hałas czy inne. Niemniej jednak, w przypadku nagłego hamowania lub szybkiego pokonywania zakrętów, ryzyko stwarzane przez zużyte amortyzatory może nagle stać się faktem.

Międzynarodowy instytut badawczy GiPA (Groupement inter Professionel de l’Automobile), specjalizujący się w sektorze motoryzacyjnym, przeprowadził badania nad trwałością amortyzatorów. Wyniki pokazały, że przebieg 60-80 000 km na jednych amortyzatorach powoduje, że zaczynają się pojawiać pewne niebezpieczeństwa.

Margines tolerancji zależy od wielu czynników. M. in. chodzi o jakość nawierzchni i styl jazdy. Drogi nieutwardzane, wyboiste, podobnie jak i nierównomierny styl jazdy, nieuwzględniający garbów i nierówności, w znacznym stopniu ogranicza trwałość amortyzatorów. Ze względu na takie warunki należy je kontrolować co 20 000 km.

Amortyzatory trzeba wymieniać parami, na tej samej osi. Japanparts Group dokonała wysokich nakładów na rozwój tej kategorii towarowej, wyprowadzając ją w krótkim czasie na pozycję produktu fast moving.

Firma zwiększyła w tym roku powierzchnię magazynową, dodając 13 000 m² pod magazyn przeznaczony wyłącznie dla tego produktu. Obecnie oferuje ponad 1600 pozycji, na bieżąco dostępnych w magazynie centralnym w Weronie. Dzięki temu możliwe są skuteczne i szybkie dostawy nie tylko na terenie Włoch, ale i we wszystkich krajach, w których obecne są marki należące do Grupy.

Dodatkowo Japanparts Group nieustanne poszerza gamę artykułów i stawia przed działem Marketingu nowe wyzwania, takie jak dodawanie kolejnych aplikacji. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zakres obsługiwanego parku samochodowego w Europie zwiększył się do 94 proc. pokrycia, dzięki wprowadzeniu 300 nowych pozycji.

Gama obejmuje nie tylko produkty używane w modelach azjatyckich, w których Japanparts Group specjalizuje się od zawsze, ale również w modelach europejskich i amerykańskich: od Grupy VAG poprzez Grupę FCA,Grupę Renault (Renault – Nissan – Dacia), Grupę PSA, BMW, GM, Mercedes, Subaru, Toyota i Volvo. Wśród ostatnio wprowadzonych nowych marek znajdują się Cadillac, Hummer, Land Rover, Smart, Piaggio i DR.

Ten asortyment można dzisiaj uznać za jeden z najbardziej kompletnych w sektorze rynku wtórnego.

Do produkcji wykorzystywane są materiały i komponenty wysokiej klasy, które poddaje się szlachetnej obróbce. Rdzeń jest wykończony chromem o wysokiej odporności, pierścienie uszczelniające NOK wyróżniają się trwałością i szczelnością.

Dopełnieniem usług są wsporniki amortyzatorów, umieszczane w sprężynie spiralnej, usztywniające pojazd i kontrolujące zawieszenie, a także zestaw zabezpieczający przed kurzem. Obydwa te typy artykułów mogą być swobodnie stosowane z amortyzatorami dostępnymi na rynku. Oferując zaledwie 6 pozycji pokrywamy 92% parku samochodowego.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!