Firma Quinton Hazell rozszerzyła ostatnio swoją ofertę o jeszcze jeden istotny produkt. Tłumiki drgań skrętnych (TVD) są idealnie dopasowane do oferowanych przez QH produktów i stanowią najlepsze zabezpieczenie przekładni pasowej przed uszkodzeniem.
Tłumik drgań skrętnych umieszcza się w przedniej części silnika, zadaniem jego jest pochłanianie drgań powstających w wale korbowym w silnikach Diesela. Zadaniem tłumika drgań skrętnych jest redukcja drgań, optymalizacja hałasu generowanego w głowicy napędu oraz wydłużenie bezusterkowego okresu eksploatacji.
Wadliwy tłumik może spowodować nierówną pracę silnika na biegu jałowym, zwiększenie hałasu oraz m.in. nadmierne zużycie pasa przekładni. By do tego nie dopuścić QH zaleca przeprowadzanie badań technicznych tłumika (TVD) pod względem pęknięć, uszkodzeń i korozji w pojazdach o przebiegu powyżej 60 000 km. Po przejechaniu 120 000 km QH zaleca wymianę tłumika ponieważ procesy wewnętrznego zużycia, a co za tym idzie uszkodzenia tłumika mogą w istotny sposób wpływać na jazdę pojazdu.
Quinton Hazell Polska Sp. z o.o., tel. 022 758 15 51 (53)
Komentarze