Wyszukiwarka warsztatów i usług motoryzacyjnych, znana jako Motointegrator.pl, dostępna jest od niedawna pod adresem mi.eu. Serwis wzbogacono o moduł zawierający opinie klientów o warsztacie oraz ulepszony system umawiania wizyt.
Pierwsza wersja wyszukiwarki Motointegrator zadebiutowała w sieci w 2012 r. W ciągu zaledwie kilku lat od premiery narzędzia nastąpiła rewolucja w zakresie wyszukiwania usług przez Internet. Nowy serwis MI.EU jest odpowiedzią na te zmiany. Klienci oczekują w pełni użytecznego narzędzia i chcą poświęcić jak najmniej czasu na proces umówienia usługi w zaufanym warsztacie. MI.EU wraca więc do pierwotnego pomysłu – umożliwia kierowcom znalezienie sprawdzonego warsztatu w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy. Zawiera jednak nowe elementy kluczowe dla wygody klientów i wiarygodności wyszukiwarki. Wraz z obszerną bazą serwisów i szczegółowo opisanych usług dostępnych online, powstało wygodne, przejrzyste narzędzie dedykowane kierowcom.
Znajdź warsztat w swojej okolicy
Tak brzmi hasło MI.EU. Teraz platforma umożliwia wyszukiwanie warsztatów względem lokalizacji i oferowanych usług, w oparciu o opcjonalne filtry wyboru oraz wprowadza dwie nowe funkcjonalności.
– „Motointegrator był kłopotliwym narzędziem dla użytkownika. Nie dość, że serwis usługowy był połączony ze sklepem to dodatkowo nie byliśmy przygotowani na obsługę zapytań z narzędzi mobilnych – telefonów i tabletów. Obecny serwis ma funkcjonować najprościej jak to możliwe, aby użytkownik, niezależnie od narzędzia, na którym korzysta z Internetu, mógł szybko rozwiązać problem." – komentuje Erwin Wilczyński, Zastępca Dyrektora Marketingu ds. B2C w Motoinegratorze.
Wyszukiwarka MI.EU jest łatwa w obsłudze – użytkownik wpisuje interesującą go lokalizację (nazwę miasta, ulicy lub kod pocztowy) i zostaje przekierowany do listy warsztatów oraz mapy, na której zaznaczone są wyniki. Specyfikacja platformy pozwala także na wyszukanie warsztatów pod względem usługi, którą zainteresowany jest kierowca. Dla ułatwienia procesu wprowadzono opcjonalne filtry wyszukiwania (zakres usług, markę auta, godziny otwarcia oraz listę pozostałych udogodnień).
Nowe funkcje serwisu
Kluczowym dodatkiem do wyszukiwarki jest opcja wystawienia warsztatowi opinii. Klient może podsumować całokształt wizyty w warsztacie jako odpowiednio: dobrą, średnią lub złą. W tym samym kryterium ocenie zostają poddane poszczególne elementy wizyty: jakość obsługi, terminowość, zgodność z kosztorysem oraz czystość i estetyka. Do każdej opinii dodać można komentarz uzupełniający. Docelowo w serwisie działać będzie mechanizm pozycjonujący warsztaty na podstawie uśrednionej wartości ocen. Im więcej pozytywnych opinii, tym wyższą pozycję w rankingu zajmie dany warsztat. MI.EU gwarantuje przy tym wiarygodność wyświetlanych ocen – do systemu trafiają tylko rzeczywiste i zweryfikowane opinie, zamieszczone przez prawdziwych klientów.
Wyszukiwarka testuje także nowe narzędzie – korzystając z MI.EU, użytkownik może umówić wizytę w warsztacie przez Internet. Konsultanci zajmują się kontaktem z wybranym miejscem naprawy, aby umówić jej konkretny termin i potwierdzić go z klientem telefonicznie lub mailowo.
– „W ostatnich latach przebadaliśmy liczne grupy kierowców. Dla większości z nich kontakt z warsztatem jest stresującym przeżyciem. Powody są bardzo różne – od braku wiedzy o serwisowaniu auta, po złą reputację mechaników-naciągaczy. Chcieliśmy, aby nasz serwis pomógł użytkownikom na kilku poziomach. Po pierwsze – znajdą się u nas opisy typowych czynności serwisowych, jakie należy przeprowadzać regularnie, aby bezawaryjnie korzystać z auta. Po drugie – wprowadzamy system opinii na temat warsztatów, chcemy, aby te opinie były zweryfikowane, a każda negatywna ocena była początkiem mediacji pomiędzy warsztatem a niezadowolonym klientem. Po trzecie – planujemy zwiększyć zaangażowanie naszych konsultantów w umawianie wizyt. Oferujemy klientom fachowe doradztwo i pomoc w umówieniu wizyty czy doborze części potrzebnych do naprawy. Klient zgłaszając się do nas, jeżeli tylko udostępni nam wystarczającą ilość danych, może uzyskać konkretną, rzetelnie wycenioną ofertę." – tłumaczy Erwin Wilczyński.
Kolejny krok
MI.EU dostępne jest w wersji beta, co oznacza, że trwają testy w celu optymalizacji jakości produktu. Po dodaniu pełni funkcjonalności do wyszukiwarki, rozpocznie się proces porządkowania platformy. Pierwszym krokiem będzie wyłączenie sklepu dostępnego pod adresem Motointegrator.pl, aby nazwę Motointegrator zarezerwować wyłącznie dla segmentu usług. Platforma MI.EU jest wielojęzyczna i będzie sukcesywnie wdrażana na wszystkich rynkach europejskich, na których obecna jest spółka Inter Cars, tworząc tym samym największą w Europie bazę warsztatów i usług.
– „MI.EU to dopiero pierwszy krok w budowaniu rozwiązania, które musi być atrakcyjne zarówno dla klienta końcowego, jak i dla warsztatu. Mamy wiele pomysłów, w jaki sposób z MI.EU możemy uczynić sprawne narzędzie marketingowe dla serwisów, a nawet dostarczyć im rozwiązania dostępne tylko w zaawansowanych systemach CRM." – zapowiada Andrzej Maciejczyk, Manager ds. Rozwiązań Internetowych Motointegratora.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
krzysiek, 8 grudnia 2016, 14:36 0 0
Największa baza w Polsce warsztatów? :D
Przecież na dobrymechanik.pl jest ich 4 razy więcej.
Odpowiedz