Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu 2007 została zainaugurowana w dniu 25 kwietnia poprzez konferencję prasową oraz kongres na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego w Warszawie. „Jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ruchu drogowym, to jesteśmy niestety na szarym końcu w krajach Unii Europejskiej. Średnio w Polsce na 100 wypadków ginie 11 osób, a w krajach takich jak Niemcy, Szwajcaria czy Austria – tylko 2 osoby. Jednym z niedocenianych elementów, który ma wpływ na bezpieczeństwo jest stan techniczny pojazdu. Nie zawsze jest on właściwie analizowany jeśli chodzi o przyczyny wypadków drogowych.” – podkreślał podczas kongresu mł. insp. Jacek Zalewski, Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.
15.05.2007 – 16.06.2007 – zorganizowano kampanię billboardową w sześciu miastach: Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu – łącznie w tych miastach pojawiło się 250 szt. billboardów, pokazujących skutki braku dbałości o stan techniczny samochodu.
W maju i czerwcu 2007 r. w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie i w Poznaniu odbyły się panele dyskusyjne na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz happeningi zachęcające do dbałości o stan techniczny pojazdów.
W trakcie tych wydarzeń, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych – Alfred Franke przytoczył fragmenty badań odnośnie świadomości technicznej polskich kierowców. Jednym z przykładów może być wynik badania dotyczący płynów hamulcowych.
Blisko połowa kierowców w Polsce nie ma właściwej wiedzy co do częstotliwości wymiany płynu hamulcowego, a znaczna część sądzi, że wystarczy jedynie uzupełniać jego poziom. Wyniki badań odnośnie wielu eksploatacyjnych części samochodowych przedstawiały się równie niepokojąco.
Podczas panelu w Warszawie, Krzysztof Knyż, Kierownik Biura ds. Bezpieczeństwa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego wskazał na zwyczaje panujące w Niemczech, eksponując znaczący wpływ warsztatów na świadomość kierowcy o zagrożeniach płynących z eksploatacji samochodów niesprawnych technicznie oraz możliwość mobilizacji kierowców do dbałości o stan techniczny pojazdu.
We wszystkich miastach, do których zawitała Akademia Bezpiecznego Samochodu przeprowadzono dwutygodniową kampanię spotową w lokalnych stacjach radiowych.
Kolejny panel dyskusyjny na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz happening odbędą się w Sopocie w dniu 10.08.2007, a następnego dnia – 11.08.2007 również w Sopocie zapraszamy do udziału w imprezie przy molo, podczas której partnerzy kampanii przypominać będą o konieczności dbania o stan techniczny samochodu, jednocześnie prezentując swoje produkty i usługi.
Przeprowadzono także akcję plakatową – do warsztatów trafiło 5500 plakatów kampanii.
W ramach kampanii zostanie przygotowany raport, zwracający uwagę na znaczenie stanu technicznego pojazdu dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, który był dotąd pomijany w oficjalnych raportach. Raport powstanie we współpracy z Sekretariatem Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi instytucjami działającymi w tym obszarze. Raport Akademii Bezpiecznego Samochodu będzie uzupełnieniem programu GAMBIT.
Jesienią b.r. zostaną wyemitowane spoty telewizyjne Akademii Bezpiecznego Samochodu w ogólnopolskich kanałach TVP1 i TVP2.
Akademia Bezpiecznego Samochodu cieszy się dużym zainteresowaniem w mediach – w ciągu zaledwie trzech miesięcy o kampanii w 2007 r. ukazało się:
206 informacji w internecie
43 informacje w prasie
37 informacji w radio
5 informacji w telewizji ogólnopolskiej
Komentarze