Opona ContiVikingContact 3 – zimowa nowość na polskim rynku

27 września 2006, 0:00

Nordycka opona na polskie drogi


O tym jak ciężka i niebezpieczna potrafi być jazda zimą po polskich drogach nie musimy nikogo przekonywać. Obfite opady śniegu i bardzo niskie temperatury często towarzyszą polskiej zimie. Do kiepskiego stanu technicznego dróg dochodzi wówczas fakt nie odśnieżania ich na czas (szczególnie dotyczy to dróg lokalnych).
Koncern jest jednym z niewielu producentów wytwarzających opony w technologii Soft Compound ( miękka mieszanka bieżnika) i pierwszym oferującym tego typu ogumienie na rynku polskim.
]1P[
Opona zimowa ContiVikingContact3 Soft Compund
To nowość na polskim rynku w sezonie 2006/2007.
Została opracowana z myślą o krajach Europy północnej – tzw. rynkach Nordyckich ( Norwegia, Finlandia, Szwecja) ze względu na bardzo ciężkie zimy w tych krajach. Zwykła opona zimowa nie zawsze spełnia oczekiwania tamtejszych kierowców.
Jeszcze do niedawna jedyną oponą, która była w stanie sprostać skandynawskiej zimie była opona kolcowana.
Continental postanowił połączyć w jednej oponie najlepsze właściwości opony kolcowanej oraz zwykłej opony zimowej. Tak powstała opona w technologii Soft Compound. Obecnie oferowana jest już trzecia generacja tego typu opony – ContiVikingContact3.
Kluczowym elementem opony jest zastosowanie do jej produkcji specjalnie opracowanej mieszanki bieżnika, która została zoptymalizowana pod kątem niskiej temperatury oraz przyczepności na lodzie i śniegu.

Cechy charakterystyczne opony ContiVikingContact3:
– nowatorska, bardziej miękka mieszanka bieżnika stworzona na bazie krzemionki,
– nowy opatentowany system lameli pod nazwą XL-pockets, gdzie szerokość lameli zwiększa się do wewnątrz bloku bieżnika. To powoduje łatwiejsze „wgryzanie” się opony w śnieg i lepszą przyczepność na drodze,
– wszystkie elementy bloku bieżnika mają jednakową sztywność co powoduje stabilność prowadzenia samochodu i optymalną przyczepność podczas jazdy po śniegu i lodzie,
– asymetryczny wzór bieżnika ze złożoną strukturą, gdzie rzeźba bieżnika z wieloma kanałami oraz licznymi lamelami gwarantuje optymalną przyczepność na śniegu i lodzie oraz zwiększenie bezpieczeństwa podczas przyśpieszania, hamowania i na zakrętach.


Opony ContiVikingContact3 – tegoroczna nowość na polskim rynku – zostały wszechstronnie sprawdzone na trudnych, zimowych drogach krajów skandynawskich i nadbałtyckich. Pozwalają prawidłowo funkcjonować mieszkańcom w ekstremalnie trudnych warunkach atmosferycznych.
Są to opony, które dają radę tam gdzie zwykłe opony zimowe już nie wystarczają.
W sezonie 2006/2007 opona ContiVikingContact3 będzie oferowana w Polsce w ośmiu rozmiarach, na felgi od 14 do 17 cali z indeksem prędkości Q ( do 160 km/h ) a jej cena będzie o około 10 procent większa od ceny zwykłej opony zimowej.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!