Firma ZF Aftermarket oferuje bogate portfolio części do układów kierowniczych na rynku części zamiennych pod marką TRW.
Przekładnie kierownicze, pompy i elektrycznie wspomagane kolumny kierownicze TRW są zamontowane w co trzecim pojeździe europejskim i w jednej czwartej pojazdów na całym świecie — dzięki pozycji lidera dokładnie rozumiemy uwarunkowanie i zapotrzebowanie rynku układów kierowniczych. W ramach innowacyjnego programu regeneracji fabrycznej przekładnie kierownicze, pompy i elektrycznie wspomagane kolumny kierownicze są regenerowane i wprowadzane do sprzedaży, dzięki czemu zmniejszone zostają koszty produkcji oraz wpływ na środowisko naturalne.
Pod dobrze znaną marką TRW, ZF Aftermarket oferuje rozmaite części do układów kierowniczych o jakości oryginalnego wyposażenia (OE): manualne przekładnie kierownicze, przekładnie kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym oraz pompy hydrauliczne i elektrohydrauliczne EPHS, a także wspomagane elektrycznie kolumny i przekładnie kierownicze. Firma ZF, wraz ze swoją dywizją Czynnych i Biernych Systemów Bezpieczeństwa, jest jednym z wiodących dostawców części do układów kierowniczych (kolumn, przekładni kierowniczych i pomp EPHS) do samochodów osobowych. Wiedza i doświadczenie firmy ZF gwarantują zastosowanie odpowiednich technologii i innowacji w zakresie regenerowanych części układu kierowniczego. Ta specjalistyczna wiedza procentuje, gdyż pozwala organizacji ZF Aftermarket na oferowanie części układów kierowniczych marki TRW i pod względem strategicznym umacnia portfolio w ramach działalności całej grupy na rynku części zamiennych.
„Silne dziedzictwo OE naszych części do układów kierowniczych jest kluczowym czynnikiem w rozwoju produktów dla rynku części zamiennych. Części układów kierowniczych odgrywają główną rolę w naszej ofercie Corner Module (układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenie). Co więcej, układ kierowniczy jest jednym z głównych elementów pojazdu pod względem możliwości rozwoju autonomicznej jazdy. Specjalizacja technologiczna będzie jeszcze bardziej wpływać na tę grupę produktów w przyszłości”, mówi Richard Adgey, Head of Product Management IAM/Services.
Przyjazne dla środowiska, korzystne cenowo
Regenerowane części stanowią ponad 10 procent niemieckiego rynku części zamiennych — i ten trend rośnie także w skali międzynarodowej. Z jednej strony klienci oczekują wysokiej jakości i wciąż malejących kosztów. Z drugiej strony wiele nowych części jest już wyposażonych w elektronikę i dla starszych pojazdów praktycznie nie ma odpowiednich, fabrycznie nowych części zamiennych.
Dzięki częściom regenerowanym producenci i użytkownicy mogą przyczynić się do znaczącej ochrony środowiska. Jest to możliwe nawet w znacznie większym stopniu, niż w przypadku recyklingu, mimo iż w nowych produktach ZF elementy, które nadają się do recyklingu, stanowią około 95 procent. Podczas regeneracji części zużywa się od 50 do 90 procent mniej materiałów w porównaniu z wytworzeniem nowego wyrobu. W ZF odpowiada to rocznym oszczędnościom na poziomie około 20 000 ton. Co więcej, regeneracja części zapewnia obniżenie zużycia energii i emisji CO2 nawet o 90 procent.
Części do układów kierowniczych marki TRW są regenerowane w zakładzie produkcyjnym we Frydlancie w Czechach. Od czasu powstania w 2002 roku zakład ten odnotowuje ciągły, niesamowity wzrost produkcji. Dzięki programowi regeneracji przekładni kierowniczych firma ZF oferuje ciekawą alternatywę dla swoich klientów, w bardziej atrakcyjnej cenie niż nowe części (około -35%). Pozwala to warsztatom na oferowanie swoim klientom korzystnej alternatywny. Oferta produktów regenerowanych tworzy realną szansę dla niezależnego rynku części zamiennych i umożliwia zwiększenie obrotów przez dotarcie do grupy klientów, dla których istotnym czynnikiem jest cena.
Jakość na miarę nowych części
Jako jeden z wiodących producentów oryginalnych części firma ZF dysponuje także niezbędnym know-how z zakresu rozwoju produkcji i przeprowadzania procesów regeneracji. Narzędzia, procesy, pomiary i kontrole wykorzystywane podczas regeneracji są zasadniczo równorzędne z tymi, jakie stosuje sie przy produkcji seryjnej: obejmują one normy jakościowe i środowiskowe ISO 9001 oraz ISO 14001, jak również specyficzne wymagania konkretnych producentów pojazdów. Ścisła współpraca z działem rozwoju produkcji seryjnej i działem jakości w ZF jest gwarancją, że regenerowane części są zgodne z najnowszymi normami technologicznymi: jeśli sprzęt lub oprogramowanie oryginalnego produktu pochodzącego z produkcji seryjnej zostały w międzyczasie poddane modernizacji, zmiany te zostaną także wprowadzone w procesie regeneracji.
Komentarze