Skonsolidowana oferta świec zapłonowych TT przeznaczona dla klientów rynku wtórnego zapewnia szerokie pokrycie najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.
Linia świec zapłonowych DENSO TT składa się z niklowych świec TT oraz irydowych świec TT. Niklowe świece zapłonowe TT zostały wprowadzone na rynek wtórny w 2011 roku i szybko zyskały uznanie klientów w całej Europie. Z kolei w 2015 roku miała miejsce premiera nowych świec zapłonowych Iridium TT. Obecnie linia świec zapłonowych TT DENSO – obejmująca zarówno niklowe świece TT, jak i Iridium TT – składa się z 35 numerów katalogowych, które pokrywają ponad 90% europejskiego parku pojazdów.
Innowacyjna technologia świec zapłonowych TT DENSO jest wynikiem wielu lat badań i testów przeprowadzonych w centrum inżynieryjnym DENSO w Japonii. Opatentowane świece zapłonowe DENSO TT są produkowane z wykorzystaniem technologii Super Ignition Plug (SIP) i zapewniają wyjątkową niezawodność, niższe emisje oraz oszczędność paliwa.
Niklowe TT – wysoka wydajność, niższe koszty
Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT posiada środkową elektrodę wykonaną ze stopu niklowego o średnicy 1,5 mm oraz wysuniętą „bliźniaczą” elektrodę masową o tej samej średnicy. Charakteryzuje się doskonałą wydajnością zapłonu, a konstrukcja świecy nie wymaga stosowania drogich metali szlachetnych.
Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece zapłonowe DENSO TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.
Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują standardowym świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.
- Oszczędność paliwa wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie
- Mniejsza emisja wyższa efektywność zapłonu prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC
- Skonsolidowany zakres pełna oferta niklowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie
- dealne do rozruchu zimnego silnika wymagane niższe napięcie zapłonowe potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskich temperaturach
- Ofertę niklowych świec zapłonowych DENSO TT można znaleźć w poniższej tabeli.
Iridium TT – wytrzymałość i wydajność
Świece zapłonowe Iridium TT posiadają najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0.4 mm oraz igłową elektrodę masową o średnicy 0.7 mm z wspawanym walcem platynowym. Dzięki temu świece Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – która wynosi 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych.
Elektrody zwykłych świec niklowych to dwie szerokie, płaskie powierzchnie, które blokują wydajną możliwość rozprzestrzeniania się płomienia w komorze spalania. W przypadku świec DENSO Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) umożliwiają iskrze znacznie lepszy dostęp do mieszanki paliwowo-powietrznej i ostatecznie lepsze rozprzestrzenianie się płomienia w komorze spalania. Co więcej, elektroda środkowa wykonana ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również elektroda masowa z wspawanym walcem platynowym, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.
- Znacznie większa wytrzymałość żywotność 120.000 km
- Lepsza zapłonność mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon
- Zwiększona moc wyjściowa niższe wymagane napięcie zapłonowe i wysoka zapłonność oznaczają lepsze spalanie
- Mniejsza emisja wyższa efektywność zapłonu prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC
- Zaawansowane technologicznie i w przystępnej cenie zapewniają optymalne osiągi silnika i równolegle są tańszą alternatywą także dla nowych modeli samochodów, które fabrycznie miały montowane świece zapłonowe zawierające metale szlachetne OE
- Skonsolidowany zakres pełna oferta irydowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie
DENSO nie zaleca doboru świec zapłonowych po zamienniku – sugeruje dobór po e-Katalogu DENSO http://www.denso-am.pl/e-katalog/. Oferta świec zapłonowych TT DENSO może być stosowana także w samochodach zasilanych LPG. Nowe świece Iridium TT są oznaczone za pomocą liter „I” na początku, oraz „TT” na końcu nazwy produktu, np. IK20TT. Ofertę świec zapłonowych DENSO Iridium TT można znaleźć w poniższej tabeli.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
vera, 1 stycznia 2017, 17:23 23 -11
Powiem krótko, testowaliśmy w firmie świece denso TT niklowe na różnych samochodach gdzie była instalacja gazowa zamontowana. Obietnice producenta rozmijają się z praktyką. Testy były robione kiedy montowana była instalacja gazowa sekwencyjna w różnych samochodach, robiliśmy to u [link]
Odpowiedz
Normalny28, 11 października 2017, 15:53 6 -18
Badziew jakich mało nawet roku nie wytrzymują, to samo irydowe po jednym ch*ju oba modele, lepiej dołożyć do sprawdzonych NGK i trzy lata spokój, jeszcze problemy z reklamacjami z firmą denso, kupujesz już uszkodzoną świece a reklamacje nie uwzględnione, odwołanie to jak walka z wiatrakami, firma badziew, towar badziew, nie wiem co oni jeszcze na rynku robią.
Odpowiedz
Krzychu, 14 grudnia 2017, 0:18 11 -3
Ale ściemniasz. Jeżdżę na tych świecach w swojej CR-V od prawie pięciu lat i nie mam im nic do zarzucenia mimo , że auto co roku śmiga po Bieszczadach i ma już 280 tyś.
Odpowiedz
adams, 20 grudnia 2017, 18:19 8 -3
ja tak samom mam świece denso k16tt przejechalem ponad 32000tys i ok
Odpowiedz
Musiek, 5 września 2022, 9:01 1 0
Piszesz brednie na temat tych świec. Założyłem do forda fiesty Denso TV16TT
Przejechałem na tych świecach prawie 40000 kilometrów i nie było żadnych problemów.
Odpowiedz
Anonim, 9 kwietnia 2019, 13:51 0 0
Kupilem świece ik 20tt i zamontuję do silnika 1.2 tsi zobaczymy co potrafią ;)
Odpowiedz
Datsun, 11 maja 2019, 18:17 0 -1
Wy
Wymieniłem NGK V-line na DENSO-TT, są dużo lepsze
Odpowiedz
mp78, 19 czerwca 2019, 23:53 4 -2
Do silników z LPG stosuje się świece irydowo - platynowe z seri np. DENSO IRIDIUM TOUGH w cenie 60 -70 zł. szt. a nie zwykłe niklowe po 15 - 20 zł. szt. To właśnie problem tkwi w tym że szkoda wam dołożyć parę złotych więcej a później wypisujecie takie głupoty!
Odpowiedz
wagner44, 9 marca 2021, 21:39 1 0
Posiadam Toyotę auris 2015 r. 1.6 132KM od nowości na świecach do chwili obecnej pokonałem 91 tyś. km. i jak na razie nie ma żadnych śladów zużycia. Polecam Świece Irydowe !!!
Odpowiedz
Andrzej, 24 września 2022, 1:01 0 0
Corolla 1.4 HB z 2003 na LPG - przejechałem na Denso IK16TT 100tys.km i jeżdżą dalej bez zarzutu.
Odpowiedz
Natan, 1 listopada 2021, 21:03 0 0
Niestety w Grand Vitara z lpg nie dają rady :(
Odpowiedz