Producent zainwestował 1,5 mln euro w stanowisko testowe. Przyczyna to Euro 7.

12 listopada 2024, 12:47

Stanowiska do badania emisji narzucanych przez normę Euro 7 to już zapotrzebowanie nie tylko producentów silników. Specjalny sprzęt zakupił właśnie jeden z wiodących producentów części do układów hamulcowych.

TMD Friction z nową inwestycją – chodzi o testy hamulców pod Euro 7

Nowe urządzenie zostało zakupione przez TMD Friction – właściciela marki TEXTAR. Zdaniem inwestora sprzęt skróci czas wprowadzania na rynek klocków hamulcowych, spełniających wymagania stawiane przez nowe przepisy. Stanowisko badawcze będzie współpracować z globalną siecią 36 hamowni wykorzystywaną przez dział badań i rozwoju TMD Friction, aby mierzyć emisje pochodzące z hamulców zgodnie z wymaganiami Światowych Przepisów Technicznych Organizacji Narodów Zjednoczonych (UN GTR24).

Firma TMD Friction, która była częścią grupy roboczej pomagającej opracować metodologię i przebieg pomiarów emisji pyłu hamulcowego na potrzeby normy Euro 7, potwierdziła dzięki tej inwestycji, że jest gotowa na przyszłość. Stanowisko testowe będzie wykorzystywane do homologowania nowego oryginalnego wyposażenia (OE), a także do opracowywania mieszanek ciernych zarówno dla produktów OE, jak i przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych.

Urządzenie da TMD Friction swobodę samodzielnego testowania swoich produktów przy użyciu tego samego sprzętu, co niezależne instytucje zajmujące się pomiarami, bez konieczności czekania na dostępność. Pozwoli to uniknąć potencjalnych opóźnień odczuwalnych przez klientów, a w efekcie przyspieszyć prace rozwojowe. Inwestując średnio 30 milionów euro w badania i rozwój rocznie, TMD Friction jest w stanie samodzielnie oceniać i kontrolować jakość swoich produktów.

– Chcieliśmy się przygotować i zagwarantować sobie bezproblemowy proces opracowywania nowych produktów zgodnych z przepisami Euro 7. Testowanie emisji w ramach nowych norm będzie dodatkowym krokiem w ogólnym procesie testowania, ale odpowiednie stanowisko badawcze pozwoli nam przeprowadzić wymagane testy samodzielnie. Dzięki temu klienci będą mogli znacznie szybciej otrzymać w pełni zgodne z przepisami, wysokiej jakości części.  – mówi Christian Stolz, wiceprezes ds. badań i rozwoju OE w TMD Friction.

TMD Friction, w ramach akcji „First to market”, stara się dostarczać klientom części do najnowszych samochodów na rynku. Oferta TMD jest jedną z najszerszych na rynku i zapewnia pokrycie prawie całego światowego parku samochodowego. Każdy klocek hamulcowy jest poddawany kompleksowym testom, często przekraczającym minimalne wymagania prawne. Widać to w przypadku produktów przeznaczonych na niezależny rynek części zamiennych, które nie tylko spełniają normy ECE R90, ale także przechodzą dodatkowe badania pod kątem hałasu, wydajności i komfortu.

Nowe stanowisko do testowania emisji zostało zainstalowane w październiku i jest już gotowe do użytku.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!