Firma NGK Spark Plug Europe wprowadziła na rynek wtórny kolejną świecę z wyposażenia oryginalnego: SIZFR6A6D. Świeca ta, wykonana z podwójnych metali szlachetnych jest instalowana na wyposażeniu oryginalnym w silnikach 1.4 TSI Volkswagena od roku 2009.
Świeca SIZFR6A6D, którą producent wprowadził na rynek wtórny, powstała jako wyłączna świeca na wyposażenie oryginalne silników 1,4 TSI Volkswagena, które mogą być napędzane zarówno benzyną, jak i innym paliwem. Dla przykładu: świeca ta była instalowana pod maską Volkswagena Passata CC 1,4 TSI (1,4 l, 118 kW), ale jednocześnie gwarantowała równie pewny zapłon w 1,4 TSI Ecofuel CNG (1,4 l, 110 kW), kompresującym gaz naturalny w Passatach 5 oraz Touranach. Niezawodny zapłon zapewniała również w silniku 1,4 TSI Multifuel Passata 5 (1,4 l, 118 kW), który mógł pracować na paliwie z zawartością etanolu do 85%.
Świecy w takich silnikach stawia się duże wymagania, ponieważ bezpośredni wtrysk paliwa pracuje z turbo-doładowaniem i super-doładowaniem, powodując w ten sposób silne ruchy mieszanki powietrzno-paliwowej. Oprócz tego temperatura spalania gazu jest wyższa niż w przypadku benzyny. To z kolei prowadzi do szybszego zużycia standardowych elektrod, a w rezultacie do powiększania odległości między nimi oraz wyższego wymaganego napięcia zapłonowego.
Chociaż spalanie gazu wymaga wyższego napięcia zapłonowego niż spalanie benzyny, odległość między elektrodami powinna pozostać niezmieniona w całym cyklu serwisowym świecy. Aby zagwarantować to, świeca SIZFR6A6D została wyposażona w przyspawany laserowo do elektrody środkowej, 0,6-milimetrowy wierzchołek z irydu oraz platynową płytkę na elektrodzie masy. Oba materiały szlachetne są niezwykle odporne na erozję iskry oraz korozję, nawet w najwyższych temperaturach spalania. Co więcej, specjalny kształt elektrody środkowej zwiększa efektywność zapłonu, ponieważ większa ilość mieszanki dociera do iskry. Dzięki tym zaletom świeca zapłonowa SIZFR6A6D zapewnia niezawodny zapłon w ciągu całych 60 000 km cyklu serwisowego.
Komentarze