W Krakowie ruszył wielomarkowy warsztat dla samochodów pięcioletnich i starszych, w którym usługę można zamówić wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Ceny mają być przystępne dla klientów, dzięki ujęciu ich w specjalne pakiety.
Warsztat e-commerce
Warsztat nosi nazwę Specbox i jest nowym pomysłem Polskiej Grupy Dealerów, posiadającej obecnie 29 autoryzowanych salonów dealerskich 8 marek samochodów. Z założenia ma być uzupełnieniem oferty Grupy, kierowanym do właścicieli samochodów pięcioletnich i starszych, dla których ceny proponowane przez ASO są zbyt wysokie.
W Grupie PGD uznano, że organizowane przez producentów i dealerów akcje serwisowe dla starszych samochodów to za mało i że potrzebne jest całościowe rozwiązanie. Innowacją jest nadanie serwisowi charakteru e-commerce. Cały proces, od wyboru usługi, przez jej wycenę, do umówienia na jej realizację odbywa się za pośrednictwem formularza internetowego. Ogranicza to koszty i pozwala klientowi na samodzielne zapoznanie się z ofertą warsztatu.
Co ciekawe, wszystkie usługi realizowane w warsztacie SpecBox są wykonywane przy użyciu zamienników klasy Q i O. Mogą więc być to zarówno części oryginalne z logo producenta samochodu (oznaczenie O), jak i części produkowane przez tego samego producenta, na tej samej linii produkcyjnej, ale bez logo (oznaczenie Q).
– „Im starszy samochód, tym na rynku większy wybór konkurencyjnych cenowo części dobrej jakości, a efekt skali pozwala nam także wynegocjować dodatkowe rabaty. Stąd biorą się naprawdę istotne oszczędności dla klientów, którzy nie muszą już dbać o zachowanie gwarancji producenta” – tłumaczy Zygmunt Cesnyka, dyrektor ds.wdrożeń Grupy PGD.
Oferta warsztatu póki co zawiera propozycje usług jedynie dla czternastu marek samochodów, zebrane w siedem grup pakietowych. Na pierwszy rzut oka serwis internetowy warsztatu prezentuje się przejrzyście, ma jednak pewne ograniczenia. Pakiety obejmują czynności związane z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz tych, które ulegają najczęstszym awariom. Nie naprawimy więc wszystkiego. Co istotne, internetowa wycena wymaga od klienta wiedzy na temat koniecznych napraw, które powinny zostać wykonane w jego samochodzie. Jeśli takiej wiedzy nie posiada, może wybrać opcję inspekcji/kontroli poszczególnych układów.
Serwis działa na razie tylko w Krakowie, jednak firma, wierząc w jego powodzenie, planuje uruchamianie kolejnych.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 12 lutego 2014, 14:00 0 0
Chyba nie do końca pierwszy ponieważ w serwisie motointegrator.pl jest zrzeszonych kilkaset warsztatów w całej Polsce. Można się umówić na wizytę i naprawę przez internet. Przy okazji można sobie kupić części, które już będą w tym warsztacie czekały.
Odpowiedz
Anonim, 13 lutego 2014, 8:44 0 0
tutaj nie napisano, ale różni się tym, że można mieć podgląd na hale serwisową on-line
Odpowiedz
Anonim, 18 sierpnia 2014, 22:09 0 0
ale nie można na halę serwisową wejść, no i sorry - ale kasowanie 10 zł za płatność kartą to jakiś powrót do przeszłości i totalny absurd, a wydrukowanie faktury za kolejne 5 zł to już totalna żenada.
Odpowiedz