Tylko jeden na siedmiu kierowców kupuje i wymienia olej silnikowy samodzielnie. Zdecydowana większość klientów warsztatów (73%) wybiera olej silnikowy polecany przez mechanika – takie i inne wnioski wynikają z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Mobil 1.
Klienci nie znają się na olejach silnikowych
Jak wynika z badania Mobil 1 przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 1000 polskich kierowców, aż 73% klientów warsztatów zostawia wybór oleju silnikowego mechanikom, przy czym 67% kierowców korzysta z usług serwisów niezależnych. Co ciekawe, co trzecia osoba nie wie, jaką markę oleju rekomenduje producent auta. Jeszcze większy odsetek badanych (37%) przyznaje się do ignorowania rekomendowanej przez producenta lepkości oleju. Na przykład, używa oleju 0W-30 zamiast 5W-50. A to, jak wiadomo, może skończyć się poważnymi kłopotami z silnikiem.
– „Nasza wiedza o silniku często kończy się na jego podstawowych parametrach. Bardziej interesują nas osiągi, wersja wyposażenia i bezpieczeństwo. Mało wiemy też na temat oleju, okresów jego wymiany, chyba że odpowiednia informacja zostanie umieszczona w widocznym miejscu komory silnika. Jeszcze dekadę temu, wielu z nas mogło samodzielnie wymienić olej. Dziś, w czasach pięknych zabudów silnika i dominującej elektroniki tracimy nabyte umiejętności. Rzadko zaglądamy pod maskę i oczekujemy, że auto samo poinformuje nas o konieczności uzupełnienia lub wymiany oleju. A kiedy to już nastąpi, zdajemy się na naszego mechanika. Taka sytuacja dotyczy przede wszystkim aut młodszych." – mówi Wojciech Drzewiecki, szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR
Konwencjonalne oleje mineralne są produkowane z ropy naftowej, co już od strony budowy molekularnej i składu chemicznego nie gwarantuje silnikowi takich korzyści jakie dają w pełni syntetyczne oleje silnikowe, których budowa jest jednorodna. Syntetyczny film olejowy oddzielający elementy silnika ma jednakową grubość, czego nie ma w przypadku olejów mineralnych, złożonych z molekuł o strukturze przypominającej różne figury geometryczne. Pomimo tak wyraźnej przewagi, 37% kierowców nie wie jakie są podstawowe różnice pomiędzy olejami mineralnymi oraz syntetycznymi, a w konsekwencji, jakie wynikają z tego korzyści.
Producent olejów Mobil przygotował internetowe narzędzie doboru oleju, dostępne na jego stronie internetowej. Wyszukiwarka udostępnia wszystkie informacje potrzebne do podjęcia przemyślanej decyzji o wyborze właściwego oleju silnikowego. Najważniejsze przy wyborze oleju to stosować się do zaleceń producenta pojazdu, przestrzegać okresów serwisowych i wybierać oleje wyłącznie renomowanych producentów.
Ogólnopolskie badanie internetowe, przeprowadzono w lutym 2013 roku przez ośrodek badania opinii publicznej GfK na zlecenie producenta olejów Mobil 1. Objęło grupę 1000 polskich kierowców.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 11 lipca 2013, 9:48 0 0
Polecam oleje Liqui Moly - dużo lepsze niż Mobil i Castrol - silnik pracuje dużo ciszej i spokojniej.
Odpowiedz
Anonim, 11 lipca 2013, 10:58 0 0
Niestety, klijenci ufają mechanikom, a ci nie mają podstawowej wiedzy.
Nie raz widziałem auta z DPFem zalane olejem mineralnym lub półsyntetykiem.
Nie mają pojecia o olejach niskopopiołowych. powinien taki osioł zapłacic za dpfa, to by sie nauczył.
Stwierdzenia ze jak ma 180 000 to trzeba zalac minerałem.
180 to auta w polsce mają po trzy razy. Jak ma byc taka klasa lepkosci to ma BYC !!!!.
Wlewanie do pompowtrysku Vw półsyntetyka ta zbrodnia
Odpowiedz
Anonim, 11 lipca 2013, 13:14 0 0
Wiedza mechaników o olejach przekładniowych jest chyba jeszcze gorsza. Nadal często pada pytanie cyt. "czy ma pan czerwony olej do skrzyni ? " . A jaki by pan chciał ? Z norma 236.6 czy 236.14 ? Nooo... czerwony .
Odpowiedz
Anonim, 20 lipca 2013, 17:27 0 0
Mobil1 nie oferuje olejów syntetycznych, a hydrokrakowane, wykonane w technologii syntetycznej - to różnica
Odpowiedz