70 tysięcy układów kierowniczych rocznie z Gliwic do General Motors

23 maja 2013, 16:23

Z taśm produkcyjnych gliwickiej fabryki Nexteer Automotive do końca roku ma zjechać niemal 70 tysięcy układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym (EPS), przeznaczonych do nowego Opla Adam.

Testową produkcję układów EPS rozpoczęto w gliwickiej fabryce niemal rok temu. Do końca 2012 roku wyprodukowano łącznie pięć tysięcy egzemplarzy, a po zakończeniu etapu testowego wolumen produkcji układów EPS dla modelu Opel Adam został zwiększony piętnastokrotnie.

– "Rozpoczęcie masowej produkcji to element strategii inwestycyjnej Nexteer Automotive w Europie, polegającej na konsekwentnym rozwijaniu zakładów w Gliwicach i Tychach. Wiąże się także ze zwiększonym zainteresowaniem koncernów motoryzacyjnych technologią EPS, gwarantującą wysoki poziom bezpieczeństwa oraz jakości przy znacznym spadku poziomu emisji CO2 oraz zredukowaniu zużycia paliwa" – mówi Rafał Wyszomirski, generalny dyrektor operacyjny koncernu Nexteer Automotive i prezes zarządu Nexteer Automotive Poland.

Produkowane w Gliwicach egzemplarze EPS przeznaczone dla Opla Adam należą do najnowszej generacji układów ze wspomaganiem elektrycznym, montowanych przy kolumnie kierownicy (tzw. Column EPS lub CEPS). Powstają one na nowej, specjalnie w tym celu stworzonej linii produkcyjnej. Poza nimi gliwicka fabryka Nexteer Automotive, funkcjonująca już od sześciu lat, wytwarza także kolumny kierownicze oraz układy ze wspomaganiem hydraulicznym. Wraz z drugą polską fabryką koncernu – ulokowaną w Tychach, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych Nexteer Automotive na świecie, zarówno pod względem produkcji, jak i zatrudnienia.

W 2012 roku polskie fabryki Nexteer Automotive wyprodukowały niemal półtora miliona elektrycznych układów kierowniczych. W fabrykach koncernu na całym świecie z taśm produkcyjnych zjechały w tym samym czasie łącznie trzy miliony układów EPS. W 2013 roku, m.in. dzięki zwiększeniu wolumenu produkcji w Gliwicach, liczba ta będzie jeszcze większa.

Wpływ na wskaźniki produkcji ma także rosnąca popularność układów EPS, stanowiących alternatywę dla tradycyjnych, hydraulicznych rozwiązań. Jak przewidują analitycy Nexteer, pod koniec obecnej dekady ponad połowa samochodów na świecie ma być wyposażona w elektrycznie układy kierownicze.
 

Dowiedz się więcej

Produkcja elektrycznych układów wspomagania TRW rusza w Brazylii
Produkcja elektrycznych układów wspomagania TRW rusza w Brazylii

TRW Automotive ogłosiło rozpoczęcie produkcji układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS – Electric Power Steering) w swoich zakładach w Limeirii, w Brazylii. Działanie, mające na celu poszerzenie grona odbiorców w Ameryce Południowej, obejmuje inwestycję w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną. ,,Układy elektrycznego wspomagania kierownicy stanowią obecnie dynamicznie rozwijającą się technologię, która z powodu wielu korzyści, jakie […]

Po inwestycjach w Polsce, Nexteer Automotive uruchamia nowe projekty w USA
Po inwestycjach w Polsce, Nexteer Automotive uruchamia nowe projekty w USA

Po ogłoszeniu inwestycji 200 mln zł w polskie fabryki, Nexteer Automotive zamierza inwestować także w USA. Koncern przeznaczy 150 mln dolarów na uruchomienie nowych projektów związanych z produkcją coraz popularniejszych elektrycznych układów kierowniczych (EPS). Nowa inwestycja opiera się na zwiększeniu możliwości w zakresie testów samochodów wyposażonych w układy EPS Nexteer oraz otwarciu nowych linii produkcyjnych. […]

Elektryczny układ kierowniczy do BMW i3 produkowany w Polsce
Elektryczny układ kierowniczy do BMW i3 produkowany w Polsce

Pierwszy w pełni elektryczny samochód BMW – model i3 został wyposażony w układ kierowniczy, który produkowany jest wyłącznie w tyskim i gliwickim zakładzie firmy Nexteer Automotive. Elektryczny system sterowania typu Single-Pinion EPS od Nexteer Automotive Rocznie w polskich fabrykach Nexteer, największych pod względem produkcji i zatrudnienia, ma powstawać 40 tysięcy sztuk elektrycznych systemów sterowania typu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!