AD Polska zostanie częścią Grupy Rhiag

AD Polska prawdopodobnie już wkrótce stanie się częścią Grupy Rhiag, należącej do amerykańskiego giganta – LKQ Corporation. O planie sprzedaży swojej spółki zależnej poinformowała Grupa Autodis.

Sprzedaz AD Polska do Grupy Rhiag

Podanym powodem sprzedaży jest położenie geograficzne AD Polska, odległe od głównych rynków na których działa spółka-matka (Francja, Benelux). Zdaniem Autodis, AD Polska nie mogła w pełni korzystać tak z inwestycji, jak i z synergii biznesowej generowanej przez Grupę. AD Polska rozpocznie teraz nowy rozdział swojego rozwoju korzystając ze wsparcia Grupy Rhiag, mającej ambicje budowania silnej pozycji w Europie Środkowej i Wschodniej.

Akwizycja AD Polska jest częścią strategii rozwoju LKQ Corporation oraz Grupy Rhiag, polegającej na stworzeniu w Centralnej i Wschodniej Europie silnej grupy sprzedażowo-dystrybucyjnej. Celem Grupy Rhiag jest zatem wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych. Niedawne przejęcie przez LKQ Corporation Grupy Mekonomen, działającej na rynku skandynawskim, jest potwierdzeniem procesu realizacji tej strategii.

Dla Grupy Autodis sprzedaż operacji w Polsce jest także częścią strategii rozwoju, polegającej na zbudowaniu silnej grupy spółek działających w segmencie motoryzacyjnym w Europie Zachodniej, poczynając od rynku francuskiego. Celem Grupy Autodis jest wykorzystanie pojawiających się synergii logistycznych i zakupowych pomiędzy spółkami Grupy. Niedawne zakupy na rynkach Beneluxu oraz inwestycje we Włoszech są ilustracją procesu wdrażania tej strategii.

– Chcemy pogratulować i podziękować zespołowi AD Polska za wielką pracę wykonaną wspólnie z nami w ostatnich latach, w trudnych i pełnych wyzwań warunkach rynkowych. Jest nam miło móc przekazać biznes AD Polska w ręce znanego i cenionego gracza na rynku dystrybucji części samochodowych: polska spółka uzupełni system sprzedaży i dystrybucji Grupy Rhiag w Centralnej i Wschodniej Europie. Z kolei Grupie Autodis ten projekt umożliwi skoncentrowanie się na wdrożeniu naszej strategii rozwojowej w Europie Zachodniej, z którą wiążemy daleko idące plany i która oferuje naszej Grupie znaczący potencjał wzrostu. – powiedział Stéphane Antiglio, prezes Grupy Autodis.

– Jest nam niezmiernie miło powitać zespół AD Polska. Firma ta ma silną pozycję rynkową oraz jest cenionym graczem na polskim rynku. Ten zakup w znaczący sposób wzmacnia naszą obecność w Centralnej i Wschodniej Europie. Jesteśmy przekonani, że w połączeniu z naszymi istniejącymi operacjami, AD Polska będzie mogła oferować swoim klientom jeszcze wyższy poziom usług. – powiedział Jiri Novak, CEO operacji Grupy Rhiag Group w Czechach, Słowacji, Polsce i Bułgarii.

Transakcja zostanie sfinalizowana po otrzymaniu zgody właściwych organów administracji państwowej (UOKiK). AD Polska opuści także struktury grupy zakupowej AD International zgodnie z odpowiednimi zapisami umowy pomiędzy AD Polska i ADI. Szczegóły finansowe planowanej transakcji nie zostały ujawnione. AD Polska zatrudnia obecnie 774 pracowników. Jej ubiegłoroczne przychody wyniosły w sumie 113 mln Euro.

Grupa Rhiag działa na dziesięciu europejskich rynkach: Włochy, Szwajcaria, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Polska, Ukraina, Bułgaria oraz Hiszpania – poprzez bezpośrednią dystrybucję prowadzoną z własnych centrów logistycznych (ponad 300 centrów, ok. 500.000 SKUs). W ramach holdingu Grupy Rhiag działają:

  • Rhiag oraz Bertolotti we Włoszech
  • Era we Włoszech i w Hiszpanii
  • Rhiag RGL w Szwajcarii
  • Elit Group w Czechach, Rumunii, Polsce oraz na Słowacji i Ukrainie
  • Lang na Węgrzech
  • Auto Kelly Group w Czechach, na Słowacji i w Bułgarii

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

autor / 29 maja 2017, 12:25

Świetna wiadomość dla klientów. IC, MP i AP mogą drżeć

19 -5 odpowiedz

autor / 29 maja 2017, 22:43

W ubiegłym roku sprzedali się kolejnemu funduszowi i teraz kolejna transakcja. Coś nie tak poszło.. rynek rozwijał się +10 % minimum, a Ad w miejscu.
Co będzie dalej…? Więcej miejsca dla konkurencji.

5 -2 odpowiedz

autor / 30 maja 2017, 01:05

No i kolejne dwa lata dla „dyrektorów” i „menadżerów”, zanim nowy właściciel połapie się co i jak. A później poszukamy kolejnego…

10 -2 odpowiedz

autor / 30 maja 2017, 23:54

Ha, ha, ha ! A taki był ładny, amerykański…

8 0 odpowiedz

autor / 31 maja 2017, 11:58

Robi sie ciekawie. LKQ bardzo preznie sie rozwija. [link]

3 0 odpowiedz

autor / 31 maja 2017, 14:11

Rhiag może trochę namieszać. Widać z tego, że Elit tym razem chyba nie zwinie się z rynku z takim potencjałem.
Może być fajna oferta.

3 0 odpowiedz

autor / 1 czerwca 2017, 10:24

Jak AD poprawi logistykę a co za tym idzie jakość dostarczanego towaru to może wzrośnie im sprzedaż. Na dzień dzisiejszy wiele towaru otrzymuję wybrakowanego, uszkodzonego w transporcie albo w zniszczonych opakowaniach, więc jak taki produkt sprzedać klientowi lub zamontować w aucie? Do tego owijanie każdej części w folie stretch doprowadza do szału. Ale to nie koniec błędów AD. Otóż jak już raz zamówisz jakąś część od nich, to nie ma możliwości anulowania zamówienia, co moim zdaniem jest zwykłym lenistwem ze strony sprzedawców oraz błędem programistów. W każdej innej znanej mi hurtowni mogę bez problemu anulować zamówienie dopóki towar nie opuści magazynu. Mogę zrobić to telefonicznie lub nawet przez internet (hart). Do AD nawet jak się zadzwoni to i tak dostarczą niechciany towar co po pierwsze podnosi koszty hurtowni a po drugie zmusza mnie do zapłacenia za towar którego nie chcę i czekanie za korektą. Z samym dzwonieniem w nagłych przypadkach również różowo nie jest, bo dzwoniąc do najbliższego oddziału często odbiera ktoś na drugim końcu Polski i tak naprawdę nigdy nie wiem gdzie się dodzwonię.

Wszystko to razem sprawia, że w AD unikam zamawiania towaru bo w efekcie końcowym to ja ponoszę stratę albo obniża to jakość moich usług z winy dostawcy. Wolę nawet kupić drożej gdzie indziej niż ryzykować wpadką z nie mojej winy. Moje zakupy w AD to konieczność a nie wybór.

6 -8 odpowiedz

autor / 1 czerwca 2017, 10:46

Wiecie co będzie, prosty scenariusz, jak AD POLSKA przejmie Rhiag to siłą rzeczy logo AD zniknie bo jest własnością żabojadów. A jakie pojawi się na budynkach, oczywiście ELIT. Takim to sposobem spółka zyska w całej Polsce oddziały i szybką szansę na zwrot inwestycji. Mniemam, że wielu z dzisiejszych graczy może zacząć się bać, bo to już nie będą przelewki. Rhiag jako grupa myslę, że nawet przerasta grupę IC.

12 -1 odpowiedz

autor / 7 czerwca 2017, 21:55

NIE CZYTASZ KTO KOGO PRZEJMUJE, ŁOSIU!

0 -1 odpowiedz

autor / 7 czerwca 2017, 22:50

Wiesz co odróżnia małpę od homo sapiens abstrakcyjne myślenie. Ty pewnie jak w tekście przeczytasz … prosty scenariusz ….. to myślisz, że cały tekst jest o jakimś filmie.

2 0 odpowiedz

autor / 16 czerwca 2017, 19:54

Raczej na pewno globalnie jest większym graczem,

2 0 odpowiedz

autor / 7 czerwca 2017, 10:49

tgeryt54

1 0 odpowiedz

autor / 7 czerwca 2017, 21:53

No tak..z USA jest bliżej niż z FR 🙂
A [edit. regulamin] wprowadzi wózki z Tesco na magazyny bo tak działają…..
powodzonka Rhiag, ALPHA 5, MN i inne wynalazki i obiecanki 🙂

0 -3 odpowiedz