Wymiana i diagnostyka akumulatora do pojazdów z systemem START-STOP

14 października 2020, 23:09

HISTORIA SERWISOWANIA AKUMULATORA

Uzyskanie historii serwisowania akumulatora i jakiejkolwiek historii problemów od właściciela może pomóc w ustaleniu przyczyn wadliwości.

1. Czy akumulator był używany w innych zastosowaniach lub pojazdach niż obecny? Inne zastosowania mogą inaczej wpływać na okres trwałości akumulatora.

2. Czy system elektryczny pojazdu był naprawiany lub ostatnio zmieniony i czy jest we właściwym stanie operacyjnym? Działanie systemu ma znaczący wpływ na trwałość akumulatora.

3. Czy samochód jeździł regularnie lub stał zaparkowany przez dłuższy okres? Akumulatory same się wyładowują; przedłużony czas niedoładowania może mieć szkodliwy wpływ na trwałość akumulatora.

4. Czy trudno było uruchomić samochód z jakiegoś powodu? Problemy uruchomienia mogą powodować nadmierne obciążenie akumulatora lub pokazują, że akumulator jest za słaby do tego zastosowania.

5. Czy akumulator wymagał częstego dodawania wody do jednej lub kilku cel? Nadmierna strata wody w jednej celi może wskazywać na zwarcie. Nadmierna strata wody we wszystkich celach może wskazywać na przeładowanie akumulatora, zużycie akumulatora albo obydwa stany.

KONTROLA WIZUALNA

Kontrola wizualna może ujawnić oznaki niewłaściwego użytkowania, które mogą być przyczynami wadliwości.

1. Czy końcówki noszą znaki uderzeń młotkiem, skręceń lub wklęśnięć w wieczko? Nawet taka mała oznaka może powodować wewnętrzne uszkodzenia.

2. Czy blok i wieczko noszą oznaki naprężeń, stłuczeń, wysokiej temperatury lub uszkodzeń wibracyjnych, które mogą spowodować przecieki lub wewnętrzne uszkodzenia?

3. Czy odpowietrzniki są zainstalowane poprawnie?  Niewłaściwie zainstalowane, pominięte lub zatkane mogą powodować wybuchy, przecieki lub skażenie.

4. Czy na wieczku znajduje się kwas lub obce materiały? Obce materiały zmieszane z kwasem wokół końcówek lub pomiędzy nimi mogą powodować duże samowyładowanie lub niedostateczne doładowanie.

5. Czy poziom elektrolitu w którejkolwiek z cel jest poniżej górnego brzegu płyt? Mogłoby to wskazywać na przeładowanie, brak obsługi lub wewnętrzne zwarcia.

6. Czy elektrolit jest mętny, odbarwiony lub zanieczyszczony obcymi materiałami? Mętny elektrolit może wskazywać na opad masy czynnej spowodowany przeładowaniem lud drganiami. Zanieczyszczenie elektrolitu może spowodować duże samowyładowanie lub słabą zdolność rozruchową.

Artykuł sponsorowany AUTOPART

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

malik, 15 października 2020, 20:16 4 -5

klienci coraz chętniej wymieniają aku na zwykłe żeby ten porypany start -stop nie działał

Odpowiedz

lewar, 16 października 2020, 18:05 4 -1

Wymiana akumulatora na "zwykły" nie sprawi, że system start-stop nie zadziała.

W aucie warto zamontować taki akumulator jaki producent przewiduje, a dopiero później (jeżeli jest taka możliwość) wyłączyć system start-stop.

Zawsze proponuję moim klientom montować akumulatory zgodnie z zaleceniami producenta z dwóch powodów: Jeżeli klient nie zakupi/zamontuje akumulatora zgodnie z zaleceniami producenta, nie otrzyma gwarancji. Po drugie, nowoczesne samochody (zwłaszcza te wyposażone w systemy start-stop) na ogół mają zwiększone zapotrzebowanie na energie, nie tylko przez system start-stop ale również przez inne odbiorniki, dlatego "zwykły" akumulator może nie spełnić zadania.

Odpowiedz

Portier, 26 marca 2021, 16:14 0 0

Przy polskich akumulatorach EFB co polecacie? szukam czegoś za rozsądne pieniądze i chciałbym wspierać rodzime biznesy? Jakieś konkretne rekomendacje?

Odpowiedz