Wyniki finansowe LKQ Corporation

30 lipca 2019, 12:45

Amerykańska korporacja LKQ, specjalizująca się w handlu częściami motoryzacyjnymi, coraz śmielej poczyna sobie na rynku europejskim. Między innymi z tego powodu warto śledzić jej globalne wyniki finansowe. Po pierwszym półroczu 2019 odnotowano wzrosty.

LKQ Corporation podało do wiadomości odnotowane przychody za drugi kwartał 2019 r. Kształtują się one na poziomie 3,25 mld USD, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu do 3 mld USD w drugim kwartale 2018 r. W drugim kwartale 2019 r. przychody ze sprzedaży części i usług spadły jednak o 2,1%, odnotowano za to wzrost przychodów związany z dokonanymi przejęciami na rynku (+12,6%).

W ujęciu od początku roku, przychody wyniosły 6,3 mld USD, co stanowi wzrost o 10,4% z 5,8 mld USD w porównywalnym okresie 2018 r. Przychody organiczne z części i usług w pierwszych sześciu miesiącach 2019 r. spadły jednak o 1,1%. Zysk netto za pierwsze sześć miesięcy 2019 r. wyniósł 248 mln USD, co oznacza spadek o 19,9% w porównaniu z 310 mln USD w pierwszej połowie 2018 r. Po uwzględnieniu przychodów z innych źródeł, skorygowany zysk netto za pierwsze półrocze wyniósł 380 mln USD, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu z 362 milionami USD w tym samym okresie 2018 r.

Dominick Zarcone, prezes i dyrektor generalny LKQ Corp., powiedział:

W drugim kwartale kontynuowaliśmy postępy w zakresie naszych kluczowych inicjatyw dotyczących wydajności, które mają pozytywny wpływ na nasze wyniki finansowe i operacyjne. Osiągnęliśmy te wyniki pomimo wyzwań makroekonomicznych, z którymi borykaliśmy się w Stanach Zjednoczonych i Europie. Nasza ciągła koncentracja na integracji i uproszczeniu naszego modelu operacyjnego spowodowała, że LKQ wygenerował najwyższy kwartalny przepływ środków pieniężnych w historii firmy.

Varun Laroyia, wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy, powiedział:

Nasza koncentracja na działalności operacyjnej i ciągły rozwój aktywnego zarządzania kapitałem obrotowym, jak i ostrożne wydatki kapitałowe, pozwoliły nam zwiększyć nasze roczne plany finansowe w 2019 roku. Jednak nasze zmienione wytyczne odzwierciedlają również otoczenie makroekonomiczne, w obliczu którego stoimy w Europie oraz zawirowania związane z cenami surowców. Te dwie kwestie musimy uwzględnić w naszym bilansie na rok 2019 r., choć częściowo są one równoważone przez naszą bieżącą optymalizację struktury kosztów.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Adam T., 1 sierpnia 2019, 20:10 2 0

Czyli jednak na częściach spadek :( a co z marżą :) bo gacie lecą w dół w Elit ile wlezie - jeszcze nie kupowałem w takich cenach :) ani AP , IC , Gordon nie są wstanie dogonić tych cen .

Odpowiedz

jerry, 2 sierpnia 2019, 12:12 0 -2

Wszyscy z wymienionych mieli taki okres psucia rynku zbyt niskimi cenami. Taka strategia również jest wliczona w koszty promocji firmy. Elit zainwestował niebotyczne pieniądze, aby wrócic na nasz rynek. Życzę im wszystkiego najlepszego, w końcu to najwięksi z największych, a i trzeba przełamać monopol przereklamowanego carsu.

Odpowiedz

Mietek, 2 sierpnia 2019, 6:51 10 0

"Bieżącą optymalizację struktury kosztów "- brzmi to zachęcająco dla pracowników Elit.

Odpowiedz

jestes-zwyciezca, 2 sierpnia 2019, 12:18 3 0

Najpierw AP, niedawno IC, teraz Elit. To śwetne dowody na to, że rynek się chwieje lub marża za niska - skoro jedynym sposobem na ratunek jest cięcie kosztów.

Odpowiedz

jestes-zwyciezca, 2 sierpnia 2019, 12:48 9 0

Natomiast nie wiem z czego chcą ciąć te płace ; )
Już widzę tych 20-letnich 'profesjonalistów' zatrudnianych na kilka miesięcy ; )

Odpowiedz